Oldal kiválasztása

GC 2011 – Inversion – Bemutató

GC 2011 – Inversion – Bemutató
13 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Az első nap záróakkordjaként vezetett az utam a Namco standjához, ahol az Inversion nevű játékot mutatták be. Bár sok infóm nem volt a játékról, a látottak felkeltették az érdeklődésemet.

Hullafáradtan estem be az előadóba, ahol már két fejlesztő várt bennünket, akik kooperatív játékmódban mutatták be az Inversion világát. A sztori szerint a fiatal Davis Russel bőrébe bújhatunk, aki egy idegen támadó ellen vívott küzdelem kellős közepébe csöppen, ráadásul eltűnt a lánya, és a megszokott dolgok sem éppen úgy működnek, ahogy azt eddig megszokta. Például a gravitáció sem olyan, mint régen – és a játék fő koncepciója természetesen erre a tényre épül. Társa lesz a kalandok során Leo Delgado, akivel közösen próbálják megmenteni a világot.

 

A játékkal kapcsolatban teljesen elfelejthetjük a hagyományos fegyvereket és harcmódot, itt ugyanis betámadhatjuk a 90 fokkal arrébb lévő ellent, vagy éppen dobhatunk feléje egy gravitációs gránátot, amitől a levegőbe emelkedik, és így sokkal könnyebb likvidálnunk őt. Ugyanígy elszedhetjük tőlük a fegyvereiket is, vagy éppen a tereptárgyakat is felhasználhatjuk a garvitáció módosításával fedezékként, vagy éppen támadóeszközként. Talán nem kell részletezni, mennyire szabad játékmenetet nyújt ez a fajta koncepció, és mennyire szórakoztató lehet, ha ügyesen építik fel a pályákat a fejlesztők. A demóban egy rövidebb, olyan 10 perces részt vihettünk végig magunk is, és megtapasztalhattuk, hogy ez a fegyverarzenál nem csak a mi számunkra érhető el, de az ellenfelek is előszeretettel folyamodnak hozzájuk, így pillanatok alatt például a levegőben lebegve találhatjuk magunkat, ha nem vagyunk óvatosak.

 

A gravitáció módosítására most még csak korlátozott lehetőségeink voltak, de a készítők ígérete szerint az előrehaladás során egyre nagyobb tárgyakra lehetünk ilyen hatással. Mivel ritkán lehet tudni, hol is van a fenn és a lenn, így sokkal óvatosabbnak kell lennünk, hiszen a támadás jöhet akár föntről, vagy 90 fokban oldalról is, és ugyanígy az előrehaladásunk során is hozzá kell szoktatnunk agyunkat ahhoz, hogy időként síkot váltunk. A Vitán játszott egyik játékkal szemben (Gravity Rush) itt nem magunk választjuk meg, mikor váltunk síkot, hanem egy lineáris útvonalat követve előre meg van határozva a váltás helye, ami egyrészt látványosabb jelenetekhez is vezet, ám másrészről kicsit korlátozza a játékos szabadságát. Ha érdekes scriptelt eseményekkel lesz teletűzdelve a játék, akkor ez nem lesz gond, ha viszont egy idő után repetitív henteléssé változik az előrehaladás, akkor hátránnyá is válhat.

 

A demó záróakkordjaként egy lövegtornyot kellett kiiktatnunk, rakétavetőt használva, amelyhez muníciót a földön, a csatatéren találhattunk. Kiégett roncsautók között lavírozva a két játékos egyike magára vonta az ellenfél figyelmét, míg a másik lőtte bele a rakétákat. Elpusztítása után egy nagyobb ellenfél érkezett a színre, ám ekkor sajnos már véget ért a bemutató. A játék gyönyörű grafikájára nem lehet panasz, ami egyébként az Intel új Havok motorjára épül. A koncepció kimondottan két játékosra lett kiélezve, amit osztott képernyőn vagy online vihetünk végig, és ezt egészíti majd ki egy 16 személyesre tervezett multiplayer mód. Vicces lesz majd látni, ahogy a levegőben lebegtetik egymást a szembenálló felek… A játék tehát elsődlegesen a teljes pusztításra, az ötletes harcra (rejtőzködés, síkváltás), valamint a Gravlink fegyverre, azaz a garvitáció módosítására épül. Szerintünk jó eséllyel fog nagyot szólni jövő év februárjában.

Translate »