Oldal kiválasztása

Gears of War 2 – Előzetes

Gears of War 2 – Előzetes
12 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Az idei GDC legnagyobb bejelentése egyértelműen a Gears of War folytatása volt. Cliffy B a tőle megszokott lazasággal vonult be a színpadra egy láncfűrésszel a kezében, mely azonnal sejtette, hogy valami egészen újat láthatunk majd a második részben.

Cliff Bleszinski neve az Xbox-os társadalom számára valószínűleg már a Gears of War előtt is ismerősen csengett, ugyanis a Microsoft későbbi fejős tehenének vezető dizájnere szárnypróbálgatásait először a sima Xbox-ra készült és egész érdekes irányt képviselő Unreal Championship-ben próbálgatatta, de ha valaki még emlékszik a Jazz Jackrabbitre, akkor bizony Cliffy B neve már ott is felbukkant a stáblistán. Az igazi áttörést a 2006 novemberében X360-ra megjelent Gears of War jelentette, melynek PC-s verziója egy évvel később látott napvilágot. A kasszarobbantóra sikeredett produkciót természetesen a Microsoft és az EPIC sem akarta veszni hagyni, így hát az idei GDC-n bejelentették a folytatást.

Marcus Fenix tehát ismét csatába indul a Locust hordák ellen. Ráadásul robosztus, kissé morcos zsoldosunknak nem sok ideje volt a pihenésre, ugyanis a második rész az első rész története után fél évvel később veszi fel a fonalat. A záró képsorok végén felrobbant bomba azt hittük minden eddig problémákra gyógyír lesz, de az emberiség maroknyi életben maradt populációja óriásit tévedett. A gyilkos folyékony Imulsion a robbanás következtében gázhalmazállapotot öltött és pusztító járvány vette kezdetét, amely megtizedelte népünket. Tovább tetőzte a bajt, hogy a túlélők utolsó mentsvárának otthont adó Jacinto fennsíkot Locust hordák ostromolják, a védelem feladata pedig Marcusra és csapatára hárul. Mint látható, az első rész foghíjas története után az EPIC kicsit jobban ráfeküdt erre az elemre és ezúttal is azt a Joshua Ortega-t kérte fel a csavaros, drámai elemekkel teletűzdelt sztori megírására, aki már az első rész során is vastagon kivette a részét a munkából. Aki esetleg kételkedne az úriember kvalitásában, annak elárulom, hogy Ortega olyan neves videó játékokban dolgozott, mint a fantasztikusra sikeredett, epikus történetet elmesélő Lost Odyssey vagy a Too Human.

A frissen kiszivárgott információk szerint Marcus és pár régebbi arc mellett akadnak majd bőven új karakterek is. John DiMaggio egy interjúban elárulta, hogy Felix mellett visszatér az a Franklin is, aki az első epizódban a Nightfall küldetésnél átvezetett bennünket. Az új arcok képviselői között felbukkan Tai Kaliso, aki egy spirituális képességekkel rendelkező, állandóan elmélkedő zsoldos katona és nem utolsó sorban a katonai erők parancsnoka. Dizzy egy déli akcentussal beszélő katona, aki a hegyekben vív ádáz csatát a Locustok ellen. Prescott elnök a túlélők kormányának elnöki posztját tölti be, akiről egyelőre annyit tudunk, hogy diktatórikus módon, vaskézzel irányítja kicsiny birodalmát.

A játékmenetben nem sokat változtatnak a fejlesztők. De miért is tennék, hiszen az első részben jól bevált fedezékről fedezékre való haladás tökéletes hangulatot adott a Gears of War-nak. Újításként a láncfűrészes csaták felturbózását lehetne kiemelni. Az eddig ismert láncfűrész-a-gépfegyveren alapötletet kicsit továbbgondolták a srácok és most már tényleges láncfűrész párbajokat vezetnek be, azaz a közelharc során komolyan egymásnak feszülhetünk. A jó öreg kooperatív móduszban is eszközöltek egy apró, de annál érdekesebb újdonságot. Lehetőségünk lesz  a kampányt különböző nehézségi fokozatokon tolni a haverokkal. A rendszer állítólag ebből számol majd egy átlagot és ez alapján árasztja el a pályát Locust faj sáskáival. A korábbi "Casual" nehézségi szint alatti fokozatot is kitalált az EPIC, így a kevésbé harcedzett katonák is nyugodtan csaphatnak bele a lecsóba.



Technikai téren komoly újításokon esik át az Unreal Engine 3. Sokkal kidolgozottabb fény-árnyék effektusok, dinamikus napszak- és időjárás változások, gyönyörű vízeffekt, illetve sokkal brutálisabb fizika – pusztítható környezet – várja majd a rajongókat. Ezen kívül az optimalizálást is sikerült a tökélyre fejlesztenie a gárdának. Egy nem régen kiadott videóban például több száz sáskából álló Locust hadsereg vonult keresztül egy romos városnegyeden. Erre korábban ilyen zökkenőmentesen nem volt képes a játék motorja. Ez az újítás többek között a többjátékos módban és co-op móka során lehet majd érdekes, hiszen
nagy létszámú térképeken nyomulhatunk úgy, hogy a gép meg se érzi, ha egyszerre akár 64-en gyilkoljuk egymást.

A Gears of War 2 újdonságai bőven elegendőnek bizonyulhatnak egy újabb sikergyanús produkcióhoz. A Microsoft idén ősszel állítja hadrendbe egyelőre X360-exkluzív játékát, mely valószínűleg a Sony nehéztüzérségével – Killzone 2, Resistance 2, Little Big Planet – néz majd farkasszemet szeptember-október környékén.

Translate »