Oldal kiválasztása

Szervizeltetni voltunk az egyik szerkesztőségi X360 konzolt

Szervizeltetni voltunk az egyik szerkesztőségi X360 konzolt
13 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Sajnos a régi Xbox masinák egy nagy hányada alapvető konstrukciós hibáktól szenved, és mostanra utolért bennünket is a RRoD-jelenség.

Pár hónappal ezelőtt megjelent az X360 konzol elején a hírhedt 3 vörös LED, ami sosem jelent jót. Bár ideig-óráig sikerült elodázni a teljes halált (apróbb trükkökkel ilyenkor még életre lehelhető a gép), lassan egyre sűrűbben fagyott ki konzol, ami valljuk be, játéktesztelés során cseppet sem előnyös. Sajnos itt egy típushibáról van szó, ugyanis a régebbi típusú X360-aknál nem csak a tápegység hűtésével akadtak problémák, hanem az alaplapra szerelt központi egységgel is, amelynek cinkből készült lábai sajnos a sűrű hőváltozás hatására megadják magukat. Erről bővebben itt olvashattok. Jobb esetben az eredmény, hogy a 3 vörös LED megjelenik, mivel a konzol érzékeli a problémát, és letiltja a működést, rosszabb esetben a kép egyszercsak kifagy.

 

 

Ilyen esetben az ember fogja magát, és ha garanciális még a kütyü, egyszerűen csak legyint egyet, visszaküldeti az MS-nek, és kap helyette másikat, de ha a garancia lejárt, akkor tulajdonképpen már csak a professzionális szervizelésben bízhatunk. Mi pont egy ilyen szolgáltatást próbáltunk ki a hétvégén, és tulajdonképpen pont azt a műveletet végezték el a Console Corner szervizesei, mint amit a fenti videón is láthattok.

 

Az eljárás annyira rutinosnak számít manapság (amiben nagy szerepe van annak is, hogy milyen sűrűn jön elő ez a hiba bizonyos X360-szériák esetében), hogy tulajdonképpen egyik nap beviszi az ember a konzolját, majd másnap már mehet is érte. Tapasztalataink szerint készséges és udvarias a kiszolgálás, tényleg 1 nap alatt megvan a javítás, miközben teljes körű tájékoztatást is kaptunk, egyedül a telefonos értesítés és kommunikáció volt kicsit kaotikus, ám éppen ezért javasoljuk, hogy ha 2 napig nem jelentkeznek a srácok nálatok, érdemes személyesen beugrani.

 

A kíváncsibbak kedvéért pedig: igen, megjavították a konzolt, igaz csak másodjára sikerült (de mindkét alkalommal 1 nap volt a javítás, és másodjára csupán "kontakthibáról" volt szó), és most már semmi sem akadályoz meg abban, hogy leteszteljem a Yar's Revenge-et, illetve a Michael Jacksonos táncjátékot, és nem, ez nem egy fizetett hirdetés, csupán arra gondoltam, ha valakinek hasonló problémája akadna, mindenféle buherálás helyett javaslom, forduljon a fenti céghez, mert ők a javításaikra ráadásul garanciát is vállalnak. Ja, és ha állítva tartjátok a konzolt, keressetek neki valami fekvő pozíciót. Ma is tanultunk valamit…

Translate »