Oldal kiválasztása

Sony – Korlátok a 3D-s játékok Full HD felbontása előtt

Sony – Korlátok a 3D-s játékok Full HD felbontása előtt
14 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Simon Benson, a Sony vezető fejlesztési menedzser egy interjúban megerősítette, a térhatású játékok Full HD megjelenítése komoly akadályokba ütközik, így a fejlesztőknek kompromisszumokat kell majd kötniük.

Benson véleménye szerint hiába képes a PlayStation 3 1080p-ben megjeleníteni a 3D-s játékokat, mint mondjuk a Super Stardust HD-t, a fejlesztők mégis lebutítva, két 720p-s kép összemosásával oldják meg a megjelenítést. Az úriember abban is biztos, hogy a mozgalmasabb akciójátékok esetében a magasabb framerate komolyan bezavarna a felbontásba, így a Sony jelenlegi irányelve szerint nem engedélyezik a magasabb beállítási lehetőségeket. Mindez azt jelenti, hogy a 3D-s játékok 720p-ben fognak futni, már csak azért is, mert Benson szerint egy laikus ugyse tudja megmondani mi a különbség a két felbontás között.

 

A technológia kapcsán Mick Hocking, az SCEA igazgatója is nyilatkozott, igaz, ő egészen más oldalról közelített a 3D-hez. Hocking ugyanis úgy gondolja, a 3D-től sokkal profibb játékossá válthatunk majd. Példaként a versenyszimulátorokat hozta fel, ahol a térhatásnak köszönhetően a virtuális versenyző sokkal jobban fel tudja mérni a körülményeket és jobban be tudja lőni a féktávot, azaz sokkal pontosabb irányítást és sokkal hatásosabb élményt eredményez a 3D.

 

Az akciójátékok közül természetesen a Killzone 3-at hozta fel példának, ahol állítása szerint például látod, hogyan szállnak el melletted a golyók, így játékosként sokkal egyszerűbb meghatározni, milyen távolságba is kell elhajítanunk a gránátot, hisz érezzük a kép mélységét.

Translate »