A 2007 nyara óta EPIC tulajdonban lévő varsói székhelyű People Can Fly korábban a Painkiller-sorozattal bizonyította rátermettségét, most azonban életük nagy lehetősége előtt állnak a srácok. Összegyűjtöttük a Bulletstorm eddig ismert információit!

A lengyel People Can Fly neve talán mindenki számára ismerős lehet, a Varsóban székelő stúdió ugyanis hat évvel ezelőtt mutatkozott be a démonvadászós Painkillerrel, ami mind a szakma, mind a rajongók elismerését bezsebelte, amire aztán az EPIC vezetősége is felfigyelt. A későbbiekben ugyan új részekkel, kiegészítésekkel és portolt verziókkal bővült a Painkiller-sorozat, a háttérben azonban a lengyelek már javában a Gears of War első DLC csomagjának pályáin dolgoztak, amik annyira jól sikerültek, hogy három évvel ezelőtt, 2007 nyarán az EPIC többségi részesedést vásárolt a cégben, így a People Can Fly előtt megnyílt a lehetőség, hogy a nagy testvér hátterével és tapasztalatával egy olyan egyedi, saját ötleten alapuló játékot alkossanak, amivel örökre bevéshetik magukat a történelemkönyvekbe. Új produkciójukról, a Bulletstormról tavaly év végén már pletykálkodtak, hivatalosan azonban csak két héttel ezelőtt mutatkozott be a játék, mely az Unreal Engine 3-ra épülve, egy egészen brutális és kegyetlen világba repít majd el minket.
 
A játék története a 26. században játszódik, ahol a bolygókat összefogó Konföderáció egyik kirakatembereként a hadsereg kötelékében tengetjük mindennapjainkat. Grayson Hunt a Konföderáció egyik legjobb katonája, így nem meglepő, hogy a Serrano tábornok irányítása alá tartozó csapat vezetőjeként minket bíznak meg egy titkos, speciális küldetéssel, melyben egy olyan férfit kell kiiktatnunk, aki állítólag több ezer ártatlan haláláért is felelős. A dolgok azonban balul sülnek el – ennek részleteiről egyelőre nem beszéltek a lengyelek -, a korábban rosszfiúnak hitt célpontról hamar kiderül, nem is annyira romlott arc, a Konföderáció pedig koholt vádak alapján próbálta meg kivégeztetni. A titkos elit csapat, a Dead Echo küldetése tehát nem sikerül, főhősünk a történtektől teljesen összezavarodik, majd dezertál. Tíz évvel később már csak egy lepukkant, alkoholista űrkalózként tengeti mindennapjait, egyetlen legjobb barátjával, egy kiborggal, Ishi Sato-val az oldalán. Épp újabb kifosztható Konföderációs hajók miatt barangolunk a galaxisban, amikor véletlenül belebotlunk korábbi generálisunk, Serrano hajójába, az Ulysses-be. A hatalmas túlerő ellenére főhősünk úgy dönt, támadást indít a hajóval szemben, azonban próbálkozásai sorra kudarcba fulladnak, így végső elkeseredésében kamikaze módjára belehajt a Ulysses hajtóművébe, aminek következtében mindkét hajó egymásba gabalyodva, tehetetlenül zuhan a legközelebbi planétára, a Stygiára. Ez lesz a játék durván első húsz perce, ami lényegében a prológusnak is tekinthető, de a fejlesztők ígérik, mindvégig részesei leszünk az eseményeknek, mindenféle átvezető videót mellőz majd a felvezetés.
 
Az első percekben csendes, békés paradicsomnak hitt Stygáról hamar kiderül, valaha igazi keményfiúk játszótere lehetett, mára azonban teljesen kihalt a bolygó. Kalandunk kezdetén Elysium városa felé tartunk, amikor belebotlunk egy  fegyverrel felszerelt, csinos túlélőbe, akitől megtudjuk, azért nem él senki a környéken, mert hatalmas, ragadozó növények és egyéb fura rosszarcúak lakják a vidéket, a megmaradt túlélők pedig törzsekbe verődve próbálnak meg napról napra élni. A rejtélyek megfejtése mellett tehát feladatunk nem lehet más, mint kiutat találni ebből a kezdetben mesésnek hitt pokolból.
 
A Bulletstorm első ránézésre egy újabb tucat shooternek tűnik, pedig a készítők több ponton is egyedi ötletekkel fűszerezve próbálják meg feldobni a játékmenetet. Egyrészt főhősünk az alapfegyverek mellett képes lesz rúgni, illetve egy speciális energiaostorral is rendelkezni fog, amivel magunkhoz ránthatjuk, esetleg a magasba dobhatjuk az ellenfeleket. Az igazi csavar azonban az, hogy a gyilkolásokat különböző módon, kombinálva kell végrehajtanunk, amikért aztán tapasztalati pontokat kapunk. Minél változatosabb egy delikvens túlvilágra küldése, annál több pontot kap főhősünk, azaz a játék igazi kihívása ebben a fícsörben rejlik. Egy sima gyilkolás mindössze +10 pontot jelent, viszont ha fejlövéssel végzünk a rosszfiúval, akkor már +50 pont üti a markunkat. A környezet elemeit is felhasználhatjuk, így ha meglátunk egy olajos hordót, akkor azt felrobbantva is végezhetünk valakivel, de akár kombinálhatjuk elektromos lasszónkat a rúgás képességével, így egy megkötözött ellenfelet bármikor belökhetünk egy vérszomjas kaktuszba. A legviccesebb példa mégsem ez. A fejlesztők állítása szerint lehetőségünk lesz bárkit tökön lőni, majd amíg az illető térdepelve fogja korábbi férfiasságát, addig mi nyugodt szívvel odasétálhatunk, a kezünkben lévő puskával pedig egyszerűen lepuffanthatjuk a szerencsétlent. A cél tehát nem más, minthogy minél brutálisabb, ötletesebb, látványosabb kivégzéseket alkalmazva iktassuk ki a nyugalmunkat megsértőket.
 
Az újítások sora azonban ezzel nem ért véget. A fegyverarzenálunk egyik ékköve lehet majd a Flail Gun, ami tulajdonképpen két bombából áll, amik egy lánccal vannak összekötve és bármire képesek rátekeredni. Például az ember lábára, derekára, karjára, de a fedezékek mögötti ellenfelek se érezhetik magukat biztonságban. Ha pontosan célzunk, akkor az egyik fele belefúródik a fedezékbe, míg a másik fele a láncnak köszönhetően átlendül azon, így könnyedén robbanthatjuk fel az ott megbújó, akkor már védtelen rosszakarót. Az összegyűjtött fegyverek mindegyike fejleszthető, ráadásul minden egyes új fegyverhez új végrehajtható mozdulatokat is kapunk. Ilyen lehetőség például, hogy a felénk rohamozó tömeg első emberére rálőjük a bombát, majd visszarúgva a tömegbe, mindenkit felrobbantunk. Szintén ilyen új opció lehet a nálunk lévő elektromos ostor turbózott változatának használata, ami a nagyobb energiafelhasználásnak köszönhetően, egyszerre akár több embert is képes lesz a magasba emelni. Hogy ez a fejlődési rendszer milyen formában lesz megoldva, még nem eldöntött, a csapat ugyanis vagy egy fejlődési fán, vagy egy közvetlen fejlődési rendszeren keresztül szeretné megoldani ezt a fícsört.
 
A fejlesztők emellett ígérik, a történetmesélést nem igazán átvezető videókkal szeretnék megoldani, sokkal inkább szeretnék, ha a játékos végig részese lenne az eseményeknek, így tényleg csak ott lesznek rendezett képsorok, ahol egész egyszerűen szükséges. Ha fontos esemény történik, akkor egyetlen gombnyomással azonnal ráfókuszálhatunk a történésekre, ugyanúgy, mint a Gears of Warban. Hunt személyét illetően a készítők ígérik, komoly jellemfejlődésen esik majd át főhősünk, aki a játék kezdetén egy igazi tuskó kemény arc, aki nem szégyelli, hogy káromkodik, a játék előrehaladtával azonban igazán szimpatikus akcióhőssé válik majd.
 
A Bulletstorm valamikor 2011-ben fog bemutatkozni, PC, X360 és PS3 platformokon.
 
Cikkünk a GameInformer előzetese nyomán készült.

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás