A Champions Online MMO indulásával kapcsolatosan készítettünk egy interjút Bill Roperrel, a játék fejlesztési igazgatójával

Milyen negatív és pozitív vélemények érkeztek eddig a rajongóktól?

Folyamatosan kapjuk a visszajelzéseket a játékosoktól, ez érvényes volt a bétatesztben is és most is, a játék megjelenésekor. Különösen fontosnak tartjuk a párbeszédet a játékosokkal, és hogy meghallgassuk a játékról alkotott véleményüket. Az egyik ilyen nagy változás, amit a játékosok javaslatainak hatására vezettünk be, a Powerhouse-ok megjelenése. A tesztelők szerették volna kipróbálni a különböző képességeiket mielőtt a karakterükhöz rögzítik azokat. Így minden főbb területen építettünk egy olyan helyet, ahol ezt megtehetik.
 
A játék tesztelése közben úgy vettem észre, hogy a játékost szinte folyamatosan terelgetitek, ami a kezdőknek jó, de a tapasztalt játékosoknak talán idegesítő lehet. Te mit gondolsz erről?
 
Mostanában minden játék alapvető része a tutorial terület, de kulcsfontosságú, hogy ezt érdekessé tegyük. A játék elején található Qularr-invázió izgalmas, és rögtön a kezdésnél már hősies feladatokat is végezhet a játékos. Ezt az elképzelést kibővítettük, és minden egyes játékbeli zónát egy krízistérképpel mutatunk be. A játék elején található Millenium City-ben játszódik, és egyben lehetőséget biztosít számunkra, hogy megtanítsuk a játékosoknak az alapokat. De a játék mind az öt főbb területén krízishelyzetek várnak arra, hogy elhárítsák őket.
 
Milyen nagyobb fennakadásokkal és problémákkal találkoztatok a játék indulásakor? Képesek voltatok megbirkózni a terheléssel, vagy akadtak nagyobb technikai nehézségek?

Múlt szerda éjszaka volt egy nagyobb fennakadás, mert az éjszakai karbantartás során helytelenül frissítettük a javítási jegyzékfájlt. A hibának köszönhetően a javítások rendszerét teljesen újra kellett szinkronizálnunk, ami a bejelentkezéseket is érintette. Szerencsére az infrastruktúránk elég rugalmas, így még ha annak a sok adatnak az áthelyezése időigényes is volt, nem volt nehéz feladat. Az újraszinkronizálás nem érintette a karaktereket vagy más játékbeli adatot, egyszerűen csak meghosszabbította a leállás idejét. Ezt leszámítva hihetetlenül sima indulást tudhatunk magunk mögött.
A játék készítőivel is lehet találkozni a Champions Online világában? Te magad is belépsz néha a szerverekre?

Sokan vannak, akik bejelentkeznek, és minden este játszanak. Alkalmanként saját hozzáférésekkel játszunk, így valóban játszhatunk is, és nem árasztanak el minket kérdésekkel. Máskor a Cryptic hozzáféréseivel jelentkezünk be, így a vállalat képviselőiként tarthatjuk a kapcsolatot a játékosokkal. Ha a @chronomancer leírót látod a játékban, az én vagyok.
 
Októberben jelenik meg a játék első komolyabb tartalmi frissítése, a Champions Online: Blood Moon, amiben vérfarkasok, zombik, illetve egy új powerset is felbukkan. Röviden el tudnád mondani, hogy miféle szerepet töltenek majd be az új karakterek, az új powerset, illetve milyen új küldetéseket kapunk majd?

A Blood Moon új folytatólagos tartalmat és speciális eseményeket is tartalmaz. Az új Celestial Powerset lehetővé teszi a hősök számára, hogy Seraphim erejével szövetségeseiket meggyógyítsák és megerősítsék, vagy Nephilim haragját ereszthetik gonosz ellenfeleikre a harcban. Lesz egy új Zombie Apocalypse PvP-térkép is, ahol a hősök zombik ellen harcolhatnak, de ha itt elesnek, akkor az élőhalott horda tagjaként térnek vissza!
 
Továbbá három különböző esemény is lesz, amelyek csak a Blood Moonban jelennek meg.
 
       Éhes vérfarkasok hordáit kell visszaverni, ám óvatosnak kell lenned, különben megharapnak, és megfertőződsz fekete mágiájukkal.
 
       Élőhalott hősökkel kell farkasszemet nézned, akik anno Detroit csatájában harcoltak, és legjobb tudásod szerint kell lelkeiket kiszabadítanod Takofanes szellemidézése alól.
 
       Kihívhatod Takofanes-t, és megpróbálhatod elűzni a világunkból, ám légy résen, mert mielőtt találkozhatnál az élőhalott nagyúrral, még le kell győznöd az őt szolgáló sötét varázslókat is.
 
Végül, de nem utolsó sorban lesznek újabb öltözékek és játékfigurák, melyeket arra várnak, hogy a játékosok felfedezzék őket, és kiérdemlésükkel váljon igazán emlékezetessé az esemény.
 
Milyen árcédulákra számíthatnak a játékosok?

Az olyan frissítések, mint a Blood Moon teljesen ingyenesek. Folyamatosan szeretnénk új dolgokat bevezetni a világba, részben ezzel bővítve a játékélményt. Lehet, hogy a jövőben készítünk nagyobb kiegészítőket is, ezek árát majd ekkor állapítjuk meg.
 
Tervezitek akciós játékcsomagok megjelentetését a jövőben? Például az alapjáték + egyik-másik kiegészítő egyetlen csomagban, csökkentett, akciós áron.

Még éppen hogy csak megjelentettük a játékot, így nem igazán ültünk le megtervezni az árakkal vagy csomagokkal kapcsolatos dolgokat. Most elsődlegesen az a fontos a számunkra, hogy tartsuk a kapcsolatot a közösségünkkel, és a Champions Online játékot egy fantasztikus, hosszú távú élménnyé alakítsuk.
Egy Marvel-adaptációt hajítottatok a kukába a Champions Online-ért. Hogy érzed, az eddigi visszajelzések, a kritikusok véleménye alapján megérte váltani egy olyan világra, amit jóval szűkebb célközönség ismer?
 
Valójában a Marvel játék hanyagolása nem a mi döntésünk volt. Úgy hiszem, végül mindez nagyon jól alakult mind a Cryptic Studios, mind a játékosok számára. A játékosok a mi univerzumunkat fedezhetik fel, és saját hősük számára adatott meg a lehetőség, hogy a világ egyik kiemelkedő alakja lehessen. És ez pontosan az, amire mindannyian vágyunk a hősök megalkotásakor, hogy igazán kiemelkedő és egyedi legyen.
 
Köszönjük az interjút és Chris Clarke (Freeform) segítő együttműködését.

 

A további exkluzív anyagokat itt találhatjátok meg.

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás