Oldal kiválasztása

Brink – Előzetes

Brink – Előzetes
15 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Az idei E3-on jelentette be a Bethesda Softworks, hogy PC-re és next-gen konzolokra fejleszt játékot. A Brink egy kaotikus jövőbe kalauzol el minket.

A Fallout harmadik részének, és a számos, havi megjelenésben érkező letölthető tartalmak után a Bethesda neki látott egy teljesen új, egyedi ötletekre építkező koncepció megvalósításának. A készülő projekt a Brink címet kapta és az idei E3-on mutatkozott be egy nagyon rövid teaser videóval, azonban a Los Angeles-ben jelenlévő újságírók előzetesen betekintést nyerhettek a játék pre-alpha verziójába, így számos, érdekes információ látott napvilágot a játék kapcsán, ami már önmagában megér egy rövid előzetest.

 

A Brink története 2035-ben játszódik. Az üvegházhatás okozta károk következtében egy komoly katasztrófa részese lett az emberiség. A drasztikusan megnőtt hőmérsékletnek köszönhetően megolvadtak a gleccserek és az északi és déli sarkot takaró jégsapkák, így hihetetlen tempóban ugrott meg a Földet borító óceánok, tengerek szintje. A Föld lakosságának jelentős része életét vesztette a katasztrófában, a túlélők  pedig egy lebegő városban, Arkban leltek menedékre. Azonban az emberiség utolsó menedéke se nyújt már kellő biztonságot, a túlnépesedés és az elszigeteltség lázadásokhoz vezet, így az ember készítette Arkon megindul a lázadók és a helyi védelmi szervek közötti harc. Utóbbi a rend fenntartásáért, a romló körülmények visszaállításáért küzd, míg a lázadók csoportja az Arkot irányító kormány ellen próbál fellépni.

 

A játékos a játék kezdetén létrehozhatja saját karakterét, lényegében egy teljesen egyedi főhőst kreálhatunk, akinek nem csak küllemét, de képességeit, tulajdonságait is mi magunk állíthatjuk be. A kreált főhőst ezután a szólómód mellett kooperatív módban, valamint online, többjátékos játékmódokban is használhatjuk. Karakterünk a játék során tapasztalati pontokat gyűjtöget, majd a megszerzett XP-ket további készségek és képességek fejlesztésére oszthatjuk szét, így a játékos eldöntheti, hogy létrehozott karaktere mondjuk a közelharcokban jeleskedjen, vagy a fegyverek specialistájaként élvezzen előnyöket. A Brink lehetőséget nyújt, hogy a játék történetében szereplő mindkét frakció oldalán kipróbálhassuk magunkat, amivel nemcsak egyjátékos módban, hanem a 8 fős online kooperatív móduszban is élhetünk.

 

A Brink változatos helyszíneken fog játszódni, így egy teljesen leélt repülőtér és egy Container City-nek nevezett helyszín is helyet kap majd a játékban. Előbbit remélem nem kell részleteznem, utóbbi azonban érdekes a játék szempontjából, ugyanis ez korábban egy, az itt lakók raktáraként funkciónál, ahol a túlélők élelmeit, cókmókjait tárolta az Ark kormányzata. Az itteni küldetésben például az őrség feladata, hogy megvédje a területet és visszaszorítsa a zavargásokat. A küldetések érdekessége, hogy semmi sincs kőbe vésve, vagyis szabadon ugrálhatunk a missziók között, ráadásul a játék annyira flexibilis, hogy akció közben váltogathatunk a különböző kasztok között, ehhez a térképen szétszórt terminálokat kell mindig elérnünk. Így ha a helyzet úgy kívánja, akkor pillanatok alatt átvedlünk mérnökké, orvossá, vagy mezei katonává. Ugyanez a dinamikus helyzetváltozás igaz a többjátékos módra is, így mindig helyzetfüggő lesz, hogy éppen hogyan alakítsuk ki taktikánkat, vagy épp mely játszható karakterrel tegyünk újabb és újabb próbát a cél teljesítésére. Ezeken a terminálokon felszerelésünket is cserélgethetjük, így ha az adott szituáció úgy kívánja, akkor könnyű, közepes vagy nehéz fegyverzetet aggadhatunk magunkra.

 

A játék másik érdekes újítása az úgynevezett SMART gomb, ami annyit jelent, hogy megnyomása után nem kell a játékosnak további ezerféle gombot nyomogatnia további mozdulatokért. Vagyis ha lenyomjuk ezt a gombot, akkor karakterünk az elé kerülő akadályokat könnyedén, folytonosan veszi, átugorja, kikerüli, gyorsabban fut, a platformok közötti ugrálásnál pedig nem kell milliméterre kimérni, hogy honnan kell elugorni. Lényegében az egész játék egy dinamikus, folytonos akciónak ígérkezik, ami így sokkal több élvezetet nyújt, mintha minden egyes akadály előtt meg kellene állnunk és a szükséges gombokat nyomogatnunk.

 

A Brink első ránézésre kicsit olyan, mint a Zipper Interactive PlayStation 3 exkluzív címe, a Massive Action Game – MAG -, csak kicsiben. Illetve itt sokkal több az interakció a környezettel, a karakterekkel, sokkal pergősebb, dinamikusabb a játékmenet is. A Bethesda játéka 2010 tavaszán érkezik meg és PC mellett X360-ra és PS3-ra lesz megvásárolható.

Translate »