Az Activison hazai forgalmazója, a BSC Kft. meghívásának eleget téve több premier előtti játékot is kipróbálhattunk, köztük a májusban mozikban is vászonra kerülő X-Men Origins: Wolverine adaptációját.

Az Activison hazai forgalmazója, a BSC Kft. csütörtökön egy zártkörű prezentáció keretén belül bemutatta a kiadó idei nyári felhozatalának három várva várt játékát, így a megjelenés előtt kipróbálhattuk a májusban mozikban is támadó X-Men Origins: Wolverine játékadaptációját, a júniusban polcokra kerülő Prototype-ot, valamint a Gutiar Hero: Greatest Hitset. Jelen cikkünkben először Rozsomák játékbeli túráját elemezzük, bár első látásra nem lehet teljes képet alkotni a produkciókról, azért nagyvonalakban összefoglaljuk, hogy a megjelenésekor mire számítsatok.

 

A prezentáció nem a szokványos, jól megszokott módon zajlott, ugyanis sablonos, közhelyes istenítések helyett a BSC Kft. képviselője, valamint az Activison csinos és nagyon kedves marketingese, Nadja az elcsépelt, begyakorolt reklámduma helyett a játékok kipróbálására ösztökélte az egybegyűlteket, így valóban saját élményekből táplálkoznak majd beszámolóink.

 

Az X-Men Origins: Wolverine kipróbálása előtt némileg szkeptikusan álltam hozzá a játékhoz, hiszen az elmúlt évek tapasztalatai egyértelműen azt mutatták, hogy a fejlesztők képtelenek megfelelő minőséget képviselő játékadaptációkat tető alá hozni. Ugyan a játék előzetes képei, videói és a megjelent részletei alapján ígéretesnek tűnt, mégsem sikerült meggyőznie, egészen addig, míg kezembe nem keveredett az X360 kontrollere.

 

Egy nagyon lenyűgöző nyitó jelenettel indít a játék, mely az első képkockától az utolsóig jelzi, hogy itt bizony brutális kegyetlenséggel és válogatás nélkül fog Logan gyilkolni. Nem is csoda, hogy a Raven Software produkciója világszerte 18-as karikát kapott, bár a filmnek sikerült 12-es karikához jutni, így azért sejthetitek, hogy mennyi vér folyik majd a játékban. A felvezető videó utáni kalandunk egy dzsungelben kezdődik, így az is egyértelművé válik, hogy a játék nem teljesen hű a mozifilmhez, így csak bizonyos elemeit emelték át a készítők. A X-Men Origins: Wolverine játékadaptáció inkább a film háttérsztoriját, a homályos pontokat hivatott a helyére tenni, de ezzel nincs baj, mert meglepően jól működik az egész. Már csak azért is, mert a filmhez képest Rozsomák karaktere a játékban egy vérengző vadállatként lett beállítva, így kicsit olyan érzésünk van a játék kezdetén, hogy a fejlesztők egészen egyszerűen levették róla a szájkosarat és szabadjára engedték, hadd élvezkedjen picit. A játékbeli Logan őrült, félelmet nem ismerő, eszement módon megy neki mindennek. Tucatszámra támadnak ránk a jól kiképzett katonák, vagy a különös képességekkel felvértezett ellenfelek, de főhősünk nem ismer lehetetlent, így a játék az első perctől kezdve egy igazi húsdaráló, ami azonnal beszippantja a játékost. Az egyik kolléga meg is jegyezte, hogy ez bizony a God of Warra hajaz, csak X-Men köntösben.

 

Azonban a God of Waros hasonlat nem teljesen állja meg a helyét, hiszen Rozsomák a játék előrehaladtával fejlődik, így az akció mellé egy leegyszerűsített szerepjátékos mellékágat is kap az egyszeri játékos. Főhősünk szintet lépve új képességekre tehet szert – támadások, nagyobb sebzés stb. -, valamint a megszerzett tapasztalati pontjait egy erre a célra kialakított menüben szépen el is oszthatjuk. Látványos, játék közbeni kivégzéseket is végrehajthatunk. Ehhez nem kell mást tennünk, mint a játék által megadott gombokat a megfelelő sorrendben lenyomni. Egyik személyes kedvencem amikor Logan egyik karmával átszúrja a delikvens mellkasát, majd az ágyék körül részen is felnyársalja ellenfelét, végül ketté tépi. Ezenkívül számos speciális támadásra is képes főhősünk. Például ilyen az "ugró támadás", melynek lényege, hogy a kontroller megfelelő gombjának lenyomásával kiválaszthatjuk a megfelelő távolságban lévő ellenfelet, majd egy másik gomb lenyomásával látványosan megkomponált módon ráveti magát Logan áldozatára, és két karmával egyszerre nyársalja fel a szerencsétlent. Ehhez párosulnak Rozsomák dühből eredő brutális támadásai, illetve kombinált támadásai. Az egyik ilyen, mikor tornádó módjára elkezd pörögni, a környezetben lévő tereptárgyakat és ellenfeleket pedig pillanatok alatt bedarálja.

 

Az X-Men Origins: Wolverine másik látványos eleme Logan regenerálódása. A bekapott golyók, a machete-vel ránk támadó ellenfelek által ejtett sebek mindegyike meglátszik főhősünk küllemén. Tesztünk során akadt olyan szorult helyzet, mikor a csontig hatolva látható volt Rozsomák minden porcikája, annyira lecsökkent az életerőnk. A sebzés amúgy nemcsak a testünkre, hanem a ruházatunkra is érvényes, ami szintén piros pontot ér. A képregény kedvelői azonban tisztában vannak vele, hogy Logan tulajdonképpen hallhatatlan, így ha sikerül valami fedezéket találnunk, vagy megölnünk valakit, akkor életerőnk szépen lassan visszatöltődik és küllemünk is visszanyeri eredeti alakját.

 

A Raven Software produkciója kissé lineárisra sikeredett, de egy ilyen akciójáték esetében ez nem akkora bűn, ráadásul a küldetések és a helyszínek változatossága kárpótolja a játékost. Az első küldetés, mint mondottam, egy trópusi esőerdőben játszódik, de miután sikerül legyűrnünk az első főellenfelet, valami lávás monstrumot, Leviathant, egy folyóparti csónakázásra kerül sor, ahol az állig felfegyverkezett hajók között kell rendet tennünk. A játék brutalitása és morbid humora itt is megmutatkozik, ugyanis az egyik átvezető jelenetben Logan levadássza a hajón tartózkodó egyik katonát, akit nemes egyszerűséggel felszúr a hajóra helyezett lövegre. Ugyanilyen brutális kivégzés szemtanúi lehetünk, amikor az egyik helikopterre felugorva próbáljuk meg elkapni a pilótát. Miután sikerül kiemelni szerencsétlent a fülkéből, Rozsomák az úriembert a magasba emelve, a propellerek aktív közreműködésével küldi a túlvilágra. A játék linearitását feledtetik még a megfejtésre váró talányok is, ugyanis ebből is akad bőven. Éppen ezért ha elakadnánk, akkor a fejlesztők jóvoltából kapunk egy olyan segítséget, amit "Feral Sense"-nek neveztek el. Az opció lényege, hogy a megfelelő gomb lenyomásával fekete-fehérbe vált át a kép – kicsit olyan, mint amikor Frodo felveszi a gyűrűt -, és a továbbjutásunkhoz szükséges irányt, vagy megoldást zölddel jelzi a rendszer. 

 

A majd egy órás próbakör során még lehetőségünk volt szembeszállni Kardfoggal, filmbéli főellenségünkkel, illetve egy titkos kutatóintézetbe is ellátogattunk, amit az előző filmekből ugye már mindenki kiválóan ismer. Időnk lejártával ennél többet nem tudtunk meg a játékról, de összességében elmondhatom, hogy nagyon élvezetes produkciónak ígérkezik az X-Men Origins: Wolverine, ami amellett, hogy nagyon szépen néz ki, még izgalmas is. Igazi hentelős játék, kicsit beat ’em up-stílus, de inkább húz az akcióhoz.

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás