A Disney az EA nyomdokaiba lépett, és megalkotta a Burnout Paradise quados verzióját. Itt a hangsúly az extrémen és a szórakozáson van.A bevezetőben olvasható összehasonlítás nem véletlen, ugyanis a Pure mind gyönyörű grafikájában, mind élvezetes játékmenetében hasonlít az autós mókához, habár itt off-road ATV-s játművekről van szó és nem egy városban kell különböző versenyeken az élen szerepelni, hanem előre megalkotott pályákon. A Blackrocknál úgy döntöttek, a legtöbbet hozzák ki a négykerekű járgányokból, amit tökéletesen teljesítettek is. Ennek eredményeként a Pure a vizuális gyönyör és az extrém sportokkal járó kiapadhatatlan adrenalin forrása lett.

A Pure igazi arcade versenyjáték, extrém környezetbe helyezve. A játékban a quadon ülve az a feladatunk, hogy minél jobban kihasználjuk a természetes környezet adta rámpákat és ügyességünkkel és jó időzítéssel minél látványosabb ugrásokat, minél extrémebb mutatványokat vigyünk véghez. Ennyi és nem több a játék alapja, amit viszont nagyban megtámogat az intuitív irányítás és a mutatványok óriási tárháza. 15 ellenféllel a pályán a célunk vagy az, hogy minél hamarabb, elsőként érjünk be a célba vagy az, hogy minél több pontot összegyűjtsünk a levegőben bemutatott mutatványok segítségével. Mivel azonban a Pure-ban a Burnout Paradise-hoz hasonlóan a mutatványok alapján kapjuk a turbót, a kettő nagyban összefügg.

A játék elindításakor egy oktatópályán kell helyt állnunk, ahol megtanulhatjuk a játék alapvető kezelését. Ez nem tér el a szokványos sablonoktól, hiszen a jobboldali trigger a gyorsítás, a baloldali a lassítás, a baloldali irányítóval pedig járművünket kormányozhatjuk. Ha mindezt tudjuk, már el is indulhatunk körözni. Ám ez így magában elég unalmas lenne, éppen ezért hamar megtanuljuk, hogyan használjuk ki az előttünk terpeszkedő rámpákat és bukkanókat: hátradőlünk, majd már a levegőben előre, ezzel maximálisan kihasználva a bukkanót, majd a levegőben elkezdünk mindenféle látványos mutatványokat csinálni.

Ebből 4 fajtát különböztethetünk meg: az A gombbal a legalapvetőbb mutatványok érhetők el, amiket akár élőben is láthatunk profi quadosoktól vagy motorosoktól. A B gombbal ennél már extrémebb, a valóságban nem igazán kivitelezhető mutatványokat hajthatunk végre. Az Y gomb pedig már elsőre is megmosolyogtató, őrült mozgásformákat eredményez. Ha sikerül eljutni a speciális mutatványokig, akkor a két elülső gomb (jobb és bal bumper) megnyomásával pedig olyan dolgokat művelhetünk, ami valószínűleg épelméjű embernek nem jutna az eszébe. Hogy variáljuk a dolgokat, a mutatványok véghezvitele közben módosíthatjuk azok irányát, akár 360 fokos pörgést is beiktathatunk vagy éppen speciális variációkkal színesíthetjük azokat.

Az, hogy sikeres lesz-e egy-egy akciónk, attól függ, jól vettük-e az éppen aktuális emelkedőt, és van-e elegendő időnk annak kivitelezésére, mielőtt újra találkoznánk a földdel, lehetőleg nem arccal előre, hanem négykeréken. Ha sikerül valamelyik mutatványt bemutatni, akkor egyrészt lehetőségünk nyílik eggyel nehezebb mutatványok kivitelezésére is, valamint gyorsítóerőhöz, azaz turbóhoz is jutunk. E kettő szoros összefüggésben van, ugyanis egyes rámpákat csak úgy tudunk igazán kihasználni (akár több kisebb mutatványhoz, akár egy nagyobbhoz felhasználni), ha megfelelő sebességgel közelítünk feléjük, valamint az előbb említett hátra, majd előre irányokat jókor, jól nyomjuk meg. Ám érdemes óvatosan bánni a turbóval is, mivel ha sokat elhasználunk belőle, folyamatosan a bemutatható mutatványok szintje is. Ha esetleg ugyanazt a mutatványsort ismételgetnénk egymás után, hamar észrevehetjük, hogy azt nem díjazza a játék: egyrészt kevesebb turbóhoz jutunk, másrészt pontokban is jócskán alászámol. Ez arra ösztönzi a játékost, hogy folyamatosan váltogassa a repertoár egyes elemeit, ami egy nagyon jól kivitelezett ötlet. Minél több mutatványt tanulunk meg, annál sikeresebben lehetünk a pályákon, ám ügyelni kell arra is, hogy jól megtanuljuk az egyes rámpák elhelyezkedését és a pályák berendezkedését is, mivel bizonyos trükkökhöz elég sokáig levegőben kell maradnunk, ami helyismeret és megfelelő gyorsulás nélkül nehezen elérhető.

Ha ezt most mind összerakjátok, akkor talán kialakul bennetek is egy összetett kép, ami viszont a gyakorlatban egy egyszerű és könnyen elsajátítható játékmenettel párosul. Adott 15 versenytárs, egy szemet gyönyörködtető pálya, valamint adott számú kör, ami alatt a legjobb eredményt kell elérnünk. Mindez párosul a gyors akcióval és a száguldással, a felejthető, ámde pörgős, modern zenékkel, és máris kitűnhet, olyan akció-versenyjátékról van szó, amely ugyan megvalósításában próbál minél élethűbb lenni, ám irányításában teljes mértékben az arcade irányvonalat erősíti. Egyszerűségéből fakad nagyszerűsége, hiszen csak abban próbáltak meg újítani a fejlesztők, aminél pontosan tudták, mit akarnak: a különböző mutatványok kivitelezésében. Minden más a megszokott formát követi.

A játékban szabadon is körözhetünk, illetve többjátékos üzemmódban is elindulhatunk, akár 15 másik ember ellen (ha nincs meg a teljes létszám, a maradék helyeket a mesterséges intelligencia kitölti), de természetesen az igazi kihívást a World Tour adja. Ebben a karriermódban sikereink nyomán tehetjük elérhetővé a különböző pályákat és alkatrészeket, díszítő elemeket. Igen, jól olvastátok, a quadok alkatrészeit, tuningolását ugyanis mi magunk végezzük majd a játék folyamán. Ez önmagában egy elég időigényes, ám hangulatos móka, amit viszont le lehet egyszerűsíteni azzal, ha a legoptimálisabb választást kérjük a programból – ha nem szeretnénk bíbelődni ezzel és egyedivé tenni quadunkat – mind külalakját, mind tulajdonságait illetően. Egyetlen hibája van a játéknak, amikor egy-egy upgrade elérhetővé válik, azt automatikusan nem helyezhetjük el a már kész quadokon (egynél többet is eltárolhatunk, alapból kettőt, amit később, az eredményeinknek köszönhetően további helyekkel bővítünk), ezt bizony kézzel kell megtennünk.

A részletességet tekintve a garázs az, ami megmutatja, milyen aprólékosan dolgoztak ki mindent a fejlesztők. A gyönyörű grafika minden kiválasztott elemet tükröz (quadunk megszámlálhatatlanul sok kis alkatrészét mind magunk választhatjuk ki, legtöbbször a színét is megadva), azaz a játékban minden egyes darab úgy mutat majd, ahogy azt mi kiválasztottuk. Ráadásul nem csak a quadot szabhatjuk testre, vezetőjét is mi választjuk ki. Természetesen a karakterek mindegyike egyedi hangokkal, valamint egy-egy saját speciális mutatvánnyal rendelkezik.

A játékot tapasztalt versenyzők aránylag hamar be tudják fejezni, ám számukra ott van a többjátékos lehetőség, ahol tudásukat rangsorolásos táblán is összehasonlíthatják a többiekkel. A kevésbé rutinosaknak sem kell azonban aggódniuk. A fejlesztők ügyeltek arra, hogy a játékban a legtöbb játékos igényeit kielégítsék, így azok is élvezni fogják a Pure játékmenetét, akik nincsenek annyira otthon a versenyjátékokban vagy az extrém sportokban.

Hirdetés, megtekintéséhez Flash lejátszó szükséges.

Összegzésként annyit: ha a Burnout Paradise bejött, ezt semmiképpen se hagyd ki! Aki még nem próbálta ki a Pure-t, szedje le a játék demóját, amit nem sokkal a játék megjelenése előtt adtak. Higgyétek el, nem fogjátok megbánni!

Értékelés: 9/10
A játékot az ÜberKonzoltól kaptuk tesztelésre.

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás