A Monolith 2005-ben dobta piacra a Vivendi égisze alatt a pergős, látványos akcióiról és hátborzongató ijesztgetős betéteiről híres F.E.A.R.-t, ami hamarosan megkapja első hivatalos folytatását.

A 2005-ös gyorsan jött siker után a Monolith nagyon hamar összerúgta a port akkori kiadójával, a Sierra/Vivendi-vel. A srácok ugyan neki estek két nem hivatalos F.E.A.R.-nek – egyik konzolra jött -, az embernek mégis olyan érzése támadt, hogy ez az Alma, már nem az az Alma, így hát a Monolith hosszas jogi huzavona után elhagyta korábbi kenyéradóját és új kiadót keresett. Igaz, ezen művelet nem ment olyan egyszerűen, ugyanis a játék nevének jogaival a Vivendi rendelkezett, míg a szellemi tulajdon az Aliens vs. Predator készítőit illette. A döntés értelmében a Monolith vihette a meglévő anyagokat, viszont a név maradt, így nem volt más választás, mint a most már Warner Bros. Interactive-nál ügyködő csapatnak új nevet kellett keresnie.

Az új epizód sztorija harminc perccel azelőtt kezdődik, hogy Alma végső nagy csapására készülne Hősünk, Michael Becket a Delta Force egyik tisztje és csapata azt a feladatot kapja, hogy kapja el és tartóztassa le az előző rész egyik legfontosabb háttérkarakterét, Genevieve Aristide-ot. A küldetés azonban balul sül el és Becket egy kórházi műtőasztalon tér magához, majd rövidesen felismeri, hogy szuperképességek birtokába került. Természetesen nem tudni, hogy az ezúttal már névvel is rendelkező főszereplőnk hogyan keveredett ide, annyi biztos, hogy valamilyen módon muszáj fényt derítenie a kiesett időszak alatt történtekre. Mindeközben Alma tovább folytatja mértéktelen dühéből eredő őrjítő és mindent elpusztító bosszúhadjáratát.

A pocsékul sikeredett kiegészítőket követően a rajongók rengeteg levéllel bombázták meg a Monolith stúdióját. Szerencsére a csapat is hasonlóan gondolkodott, mint a játékosok, így új filozófiát képviselve, egy teljesen új irányba próbálják most elvinni a sorozatot, mely a megmaradt alapkövekre építkezve mégis újnak, frissnek hathat majd a piacon. Ezen újítások kiterjednek a pályadizájnra, a játékmenetre és minden apró részletre, mely új színt vihet a második, most már hivatalosnak mondható epizódba.

Kalandjaink kezdetén egy káosz uralta városban vágunk neki a történet felgöngyölítésének. Ennek megfelelően rengeteg változatos helyszínen tesszük majd tiszteletünket. Lepukkant gyárépületekben, raktárakban, puccos, elegáns hotelekben, könyvtárakban vagy épp kórházban. Itt érdemes is megjegyezni az új filozófia első elemét, az élénk színek alkalmazását. A fejlesztők a korábbi sötét, szűk helyekkel ellentétben ezúttal tágas, nagy tereket, meleg színeket alkalmaznak, mely nyíltan hangulatjavító szerepet tölt be. Vagyis a nyomasztó hangulat helyet a Project Origin egy "érzelmi utazás" a játékos számára, mely teljesen új kihívások elé állítja a kalandra vágyókat. Az E3-on bemutatkozó kipróbálható verzió a F.E.A.R. utolsó nagy robbanása utáni lepusztult városban veszi kezdetét. Becket azonnal komoly tűzpárbajba keveredik és kénytelen egy fedezék mögé bújva türelmesen várnia a megfelelő pillanatra.

Az első percek után úgy tűnhet, hogy a gyalogos összecsapások semmit nem változtak, azonban hamar rá kell eszmélnünk, hogy az amúgy is zseniálisan működő AI-t sikerült még magasabb szintre hoznia a fejlesztőknek. A katonák taktikusan mozognak, fedezik egymást, állandóan fedezékbe vonulnak és onnan indítják támadásaikat és ha lassan reagálunk, akkor meglepetésszerűen oldalba támadhatnak minket. Érdekesség, hogy a teljesen interaktív környezet adta lehetőségekkel is maximálisan élnek, így felborítanak tárgyakat, hogy az fedezékként funkcionáljon vagy ha kisebb tárgy kerül a kezükbe, akkor muníció hiányában azzal támadnak nekünk, esetleg hozzánk hajítják. Hősünk az okosabb AI-val szemben csak szuperképességeivel, illetve fegyverarzenáljával tud válaszolni. Az előző részekben összesen három csúzlit tarthatott magánál Becket, de ez a szám most négyre nőtt. Hirtelen nem tűnhet soknak, de azért valljuk be, hogy jó ha az utolsó töltény kilövése után még mindig előránthatunk egy pusztító erejű gépkarabélyt. Az interaktív környezet lehetőségeivel persze mi magunk is élhetünk, így a korábban említett tárgyak felborításával kreált fedezékekkel mi is élhetünk. A játékmenetet ezen kívül különböző elemekkel is feldobták a fejlesztők. A kipróbálható pályán például lehetőségünk nyílt egy hatalmas robotszerű nehéztüzérségi gépezetbe belehuppanni. Ehhez előbb kisebb feladványokat, rejtvényeket kell majd megoldanunk, így a korábbi eszetlen öldöklésnek is búcsút inthetünk, ugyanis a pergős akciókat néha-néha apró fejtörők törik meg. Higgyétek el, a Project Origin semmit sem veszít a dinamizmusából, lendületéből. Szóval ez a hatalmas gép két mini-gunnal és két rakétavetővel rendelkezik. Miután a rendszer érzékeli az ellenséget kategorizálja azokat, így akit veszélyesebbnek vél – például rakétavetősöket -, azokat pirossal jelöli, míg a kevésbé veszélyeseket sárgával. Ez hatalmas segítség, hiszen eldönthetjük, hogy kivel végzünk előbb, és a halálozás esélye is minimálisra csökken.

Úgy fest, ezúttal is egy adrenalin pumpáló, pergős akcióval megfejelt FPS-sel lesz dolgunk, mely apró újításaival ismét üde színfoltja lehet a játékipar ezen szegmensének. Ugyan a grafika némi tupírozáson esik át, mégse mondható forradalminak, igaz, mi nem is ezért szeretjük ezt a sorozatot, hiszen az emellé a beígért mesterséges intelligencia fejlesztései is igaznak bizonyulnak, akkor egy szavunk se lesz. Addig is várjuk az októberi megjelenést, amíg pedig várakozunk, félszemmel mindig figyeljétek oldalunkat az esetleges újdonságokért. Megjelenés tehát idén októberben PC-re, PS3-ra és X360-ra.

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás