Oldal kiválasztása

C&C: Tiberium – Előzetes

C&C: Tiberium – Előzetes
16 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Renegade felemás sikere után a meglepetés erejével hatott, amikor tavaly december közepén az EA bejelentette, hogy a Command and Conquer világában játszódó FPS-en dolgozik. Az előzetes információk mégis reménnyel töltenek el bennünket, hogy még egyszer nem követik el ugyanazt a hibát a kaliforniaiak.

Az Electronic Arts 2002-ben a C&C: Renegade-del már tett egy rövid kitérőt a C&C univerzumba ágyazott FPS-ek világába, azonban unalmas játékmenetével és igencsak idejét múlt grafikájával a korai lelkesedés hamar fújolásba és fanyalgásba csapott át. A hatalmas bukta azonban nem szegte kedvét a kaliforniaiaknak, ugyanis tavaly december közepén bejelentették, hogy jó ideje dolgoznak már egy újabb FPS alkotáson, mely szintén a C&C világába kalauzol majd el bennünket.

A Tiberium története 11 évvel a harmadik tiberiumháború után játszódik. A világméretű, több éven át tartó öldöklésben már nem csak a NOD és GDI erők feszültek egymásnak, hanem egy idegen nemzet, a Scrin is szeretetett volna a tortából szelni magának. Az ádáz küzdelem azért a tiberium ásványért zajlott, mely egyaránt áldás és átok az emberiség számára. Kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a kristályban, azonban különös természetének köszönhetően bolygónk nagy részét fertőzötté és lakatlanná tette, így a GDI, az ENSZ globális védelmi egysége irányítása alá szerette volna vonni a tiberium felügyeletét. A Scrinek ezzel szemben világok százait dúlták már fel az ásványért, mely civilizációjuk alapja, azonban a Föld elleni hadjáratuk sikertelennek bizonyult, ugyanis a szövetséges erők sikeresen léptek fel az invázióval szemben.

Mostanra már csak egy, az egykori Földközi-tenger – mára fertőzött terület –  partjainál álló hatalmas torony emlékeztet mindenkit a tizenegy évvel ezelőtt történtekre, azonban a torony körül elszaporodott különös, megmagyarázhatatlan események jelzik, hogy valami készülőben van.

Itt jön a képbe a Tiberium főhőse, Ricardo Vega parancsnok, aki a harmadik tiberiumháború sikerében is hatalmas szerepet vállalt. A GDI parancsnoksága érezvén a közelgő veszedelmet visszahívja a parancsnokot, aki az elmúlt tizenegy évben az újjáépítési munkálatokban vett részt.

A Tiberiumot a Medal of Honor: Airborne vagy a C&C 3: Tiberium Wars gárdája, az EA Los Angeles hegeszti. Az előzetes információk szerint nem egy hagyományos FPS játékkal lesz dolgunk, ugyanis a fejlesztők hamisítatlan RTS-elemeket implementálnak a Tiberiumba, ezzel kiaknázva a remek alapanyag adta lehetőségeket. Ugyan fontos szerep jut majd a csapatmunkának és a taktikázásnak, a játék fő erőssége kétségkívül az FPS és az RTS-elemek vegyítése lesz. Vega parancsnok minden egyes küldetés során csapatokat rendelhet magának, illetve azok mozgását is koordinálhatja. Területeket kell megvédenünk, így több olyan feladatunk is lesz, mint ellenőrző pontok védelme, vagy a légi úton érkező utánpótlások biztosítása, illetve az energiát biztosító tiberium mezők megszállása és védelme – Egy-egy jól sikerült ilyen akció után jön a Harvester és gyűjti be a naftát. Főhősünk egy-egy sikeresen teljesített feladat után igényelhet magának a parancsnokságtól új csapatokat, egységeket – például a jó öreg Titánt -, melyeknek parancsba adhatjuk, hogy maradjanak hátra és védjék a kijelölt területet, de akár az egész küldetés során velünk tarthatnak, hogy minket fedezve vigyük sikerre a kiszabott célt.

Vega spéci felszerelésekkel felvértezve indulhat majd minden egyes csatába. Egy, a hátára erősített jetpack segítségével gyorsabb mozgásra vagy magasabb ugrásra leszünk képesek, így bizonyos esetekben akár egy magunk is képesek leszünk elbírni a Scrin erők egységeivel, de a fő irányvonal mindenképpen a kooperatív mód. Egyszerre hat embert irányíthatunk majd, akik minden egyes ütközet során – ahogy mi is – tapasztalati pontokat szereznek és fejlődnek. Hősünk, Ricardo Vega egy GD-10-es karabéllyal indul a csatába, mely négy különféle fegyverré alakítható át. A "Mag rail" egy hagyományos harci karabélynak felel meg, az "Energy cannon" egy energia alapú csúzli, melyet az energiapajzzsal védett ellenfelek ellen célszerű majd bevetni. Ugyan a fegyverünk felforrósodhat, mégis hálás társ lesz a csatában, hiszen a felszerelhető távcsővel biztosra mehetünk vele. A "Grenade launchert" nem hiszem, hogy be kell mutatnom, míg a "Multi Launch System" egy olyan új fejlesztésű rendszer, melynek segítségével a rakétavetővel egyszerre több célpontot be tudunk mérni és a másvilágra küldeni.

Az RTS részek megfelelő, és kellően gyors alkalmazására az EALA emberi egy úgynevezett "Battle Control Uplink" – BCU – rendszert fejlesztettek ki, melyre ha átkapcsolunk játék közben az egész térképet láthatjuk. Segítségével gyorsan, és könnyen irányíthatjuk csapatainkat, így nem kell attól tartanunk, hogy hátra hagyott bajtársaink magukra maradva elvesznének.

Az első információk szerint a Tiberiumban az EALA ügyesen lavírozik az RTS és FPS alkotóelemek között, mely teljesen egyedi ízt adhat az alkotásnak, mely az előzetes információk szerint a CryEngine 2-öt alkalmazza, így a készülő PC-s verzió esetén mindenképpen érdemes egy fejlesztésbe invesztálni, ha teljes pompájában szeretnénk élvezni a legújabb tiberiumháborút. Aki a konzolt részesíti előnyben, az se keseredjen el, ugyanis X360-ra és PS3-ra is bejelentették a srácok a játékot, mely elvileg idén kerül majd a boltok polcaira.

Translate »