Oldal kiválasztása

Ghostbusters – Előzetes

Ghostbusters – Előzetes
16 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Kisebb kavarodás után, maga Dan Aykroyd, korábbi szellemirtó jelentette be, hogy valóban készül a ’80-as évek végén mozikba került film játékadaptációja.

A Szellemirtók története még év elején vette kezdetét. Januárban a szlovén ZootFly csapata mindenféle előzetes bejelentés nélkül a YouTube-ra felpakolt pár videót a kezdetleges állapotban lévő alkotásukról, majd néhány képet is megjelentettek, azonban mindezt úgy tették, hogy nem rendelkeztek a szükséges licenszekkel. Fanatikus rajongók forrtak a dühtől, ugyanis a médiaanyagok annyira pocsék stuffot irányoztak előre, mely nem lett volna méltó a film legendájához. A szlovének végül kénytelenek voltak törölni a projektet, de ekkor jött Aykroyd, aki egy interjúban elkottyintotta, hogy ennek ellenére készül a Ghostbusters játék, csak más stúdió égisze alatt.

A játék története a filmbéli események után két évvel, 1991-ben fog játszódni. A fejlesztők a két részt megélt mozifilm folytatásának szánják a játékot, így a filmek ismerete erősen ajánlott. A játék sztorija szerint a kis csapat újra összetűzésbe kerül a város vezetésével. New York új polgármestere, Walter Peck (William Atherton) egy bizottságot hoz létre, melynek feladata a szellemirtók munkájának felügyelete. A csapatnak folyamatosan be kell számolniuk minden egyes akciójukról. Hatalmas nyomás nehezedik a brigádra, hiszen mindenki csak arra vár, hogy valami oltári nagy bakit kövessenek el, hogy aztán végleg fel lehessen számolni ez idáig egészen jól működő "vállalkozásukat". A nagy nyomás hatására a banda elhatározza, hogy új embert vesznek fel. Ezek leszünk mi. Újoncként feladatunk a kísérleti fegyverek tesztelése és esetleges javítgatása lesz, mindezt úgy, hogy Egon és Ray eszement találmányai ne okozzanak akció közben komolyabb galibát.

A várost hatalmas, eddig soha nem látott különös erők lepik majd el. Gonosz szellemek ezrei lepik el a "Nagy Almát", a mi feladatunk pedig a hátborzongató lények "túlvilágra küldése" lesz. A játék során felbukkan majd több régi ismerős is. Szembeszállhatunk majd a jó öreg Michelin kabalafigurával, Stay Pufttal, de a moziból jól ismert zöld, trutyiállagú, mindig zabáló Slimerrel is. Újoncként például az első pályák egyikén pont az lesz a feladatunk, hogy a falánk zöld szellemet, kinek útja egyenesen a Sedgwick Hotel báltermébe vezet, hogy magába tömjön pár tonna élelmiszert, elkapjuk.

A játék a jó öreg TPS nézetet részesíti majd előnyben. A kicsi szokatlan nézet valószínűleg a kezdetek kezdetén sokaknak rémálmokat fog okozni, de egy kis gyakorlással és egy esetleges zseniálisan megoldott kameranézettel nagyon hamar meg lehet majd szokni a nem túl szokványos nézetet. Főhősünk legfőbb fegyvere a proton ágyú lesz, melynek több funkciója is lesz a monszták levadászása mellett. Egyfajta HUD-ként is funkciónál majd. A Proton Pack hátulján lévő fények egyike életerőnket mutatja majd, míg a másik energiacsík fegyverünk töltöttségét. Elfelejthetjük az elsősegély csomagokat és a tölténycsomagokat is. Ha túlmelegszik fegyverünk, hagyni kell, hogy kicsit visszahűljön, ha pedig életerőnk a kelleténél jobban lecsökkent, akkor kicsit álljunk meg és szusszanjunk egyet és automatikusan visszatér. Ezenkívül rendelkezésünkre áll majd a jó öreg PKE Meter, mely a természetfeletti aktivitásokat méri majd. Az új találmányok is helyet kapnak. Kipróbálható lesz egy energiafegyver, mellyel tárgyakat hajigálhatunk, illetve egy másodlagos fegyver, mely a shotgunhoz hasonlítható.

A Szellemirtók játékadaptációja igazi multiplatform alkotás lesz. A PC-s, X360-as és PS3-as verziót a Vivendi adja ki és a Terminal Reality hegeszti. A srácok házon belüli motort kotyvasztanak, ami ugyan nem fog az UE3 grafikus engine trónjára törni, azért a játék alatt mégis egész jól fog szuperálni. A gyengébb teljesítményű Nintendo DS-re, Wii-re és PS2-re a Red Fly Studios kalapálja majd össze a Szellemirtókat. A Sierra – vagy Vivendi, teljesen mindegy – kérése, hogy Wii-re egy rajzfilmszerű látványvilágot teremtsen meg a stúdió. Ezen verzióban amúgy a kooperatív módra lesz kihegyezve a játék. Osztott képernyőn kaphatjuk majd el a monsztákat, és akár egyszerre négyen is irthatjuk a szellemeket. A tökéletes játékélményt az eredeti szereplők játékban való szerepeltetése teszi majd teljessé. Már biztosan közreműködik majd Dan Aykroyd, Bill Murray, Harold Ramis, illetve új arcokként Ernie Hudson, Annie Potts, William Atherton és Brian Doyle Murray.

A Ghostbusters elméletileg jövő ősszel kerül a boltok polcaira. Reméljük, méltó folytatása lesz gyerekkorunk egyik meghatározó mozijának.

Translate »