Oldal kiválasztása

Kane & Lynch: Dead Men bemutató

Kane & Lynch: Dead Men bemutató
17 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Azon szerencsések közé tartoztunk, akik az IO Interactive és az EIDOS jóvoltából kipróbálhatták a srácok legújabb akciójátékának, a Kane & Lynch: Dead Mennek az X360-as verzióját.

A Hitman széria folyamatosan hanyatlása után nem volt kérdés, hogy az IO Interactive csapatának újítani kell. A zsenális és máig utánozhatatlan 2000-ben debütált első rész után mintha kifogytak volna a srácok az ötletekből, így nem is tudom, honnan a fenéből merítették a Kane & Lynch páros érdekes sztoriját. Végülis, teljesen mindegy. A lényeg, hogy újból egy igazán egyedi matérián dolgoznak a srácok, amelynek két különös szerzet a főhőse.

A Kane & Lynch: Dead Men nyers brutalitásával, csavaros bűnügyi kalandjaival próbál majd imponálni a rajongóknak. A két főhős, Kane és Lynch teljesen eltérő személyiségek. Kane egy brutalitásáról híres zsoldoskatona, míg Lynch egy kissé megzakkant elmebeteget alakít a stuffban, akik társulva az alvilág legrettenetesebb bűnözői elől próbálnak megmenekülni. Az egyjátékos kampány során Kane-el kezdünk, azonban a játék előrehaladtával a két főkarakter közül bárkivel kalandozhatunk majd, ugyanis lesz választási lehetőségünk. A többjátékos módról egyelőre sem az EIDOS sem az IO Interactive nem adott konkrét tájékoztatást, így egyelőre nem tudni, hogy pontosan hogyan is fog kinézni ez a lehetőség a játék során, de a kiadó biztosított bennünket, hogy még a megjelenés előtt konkrét infókkal lát el mindenkit.

A Hitman sorozat készítése során szerzett tapasztalatok hatalmas előnyt jelentenek a Kane & Lynch fejlesztése során Az akciókkal, lopakodással és egyéb platform jellemzőkkel felvértezett alkotás egy változatos, képlékeny egészet alkot, ami biztosan széles körben sikeressé teszi majd a játékot. A Kane & Lynch, mint olyan az általa képviselt játékélményt magasszintű vizuálisélménnyel és játékmenettel próbálja a végletekig fokozni, aminek fő célja, hogy a páros bűnözői életmódját minél realisztikusabban tudják visszaadni a fejlesztők. Egy szóval mindenféle bűntette elkövetnek: zsarolnak, betörnek, lopnak, sőt, akár gyilkolnak is, hogy céljukat elérjék.

A srácok által tartott prezentáción két pályát próbálhattunk ki. Ezeket az idei GC-n is letesztelhette bárki, videók formájában nálunk is láthatók voltak, de élőben azért egészen más élményt nyújt a kicsike.

Az első küldetés során Tokió egy felhőkarcolójának zsúfolásig megtelt éjszakai klubjában találjuk magunkat, ahol a táncparkettet táncosok lepik el. Az asztaloknál jól öltözött üzletemberek kortyolgatják finom whiskyjüket. A nightklub, mint helyszín erősen hajaz a Hitman: Blood Money-ban látottakhoz, habár a fejlettebb technológiának köszönhetően sokkal meggyőzőbb a környezet; a táncosokkal, a valósághű füsteffektekkel és a dinamikus fény-árnyék hatásokkal. Feladatunk, hogy észrevétlenül beosonjunk Yoko irodájába, Kane lányához. Amint elérjük a kis szobácskát Kane leüti Yokot, majd Lynch a hátára kapva az eszméletlen testet megpróbál a klubból kijutni, azonban ez nem megy ilyen egyszerűen. Tűzpárbajba keverednek főhőseink. Kane pisztolyát előrántva Lynch előtt tisztítja a terepet, közben folyamatosan golyók süvítenek el fejünk mellet, de nagy nehezen kijutunk a szórakozóhelyről.

A demó folytatásában, azaz már a második pályán egy felhőkarcoló tetején találjuk magunkat. Itt egy kisebb csoport zsoldos katonához verődünk, akikkel közösen kell teljesítenünk a mostani küldetést. Kane és kissé zilált társa, Lynch ablaktisztítóknak álcázva próbálnak behatolni az épületbe. Az éppen ott álló állványt használva leereszkednek a megfelelő szintre. Az ablakra helyezett bomba felrobban majd kis csapatunkkal behatolunk a tanácsterembe, ahol újabb golyózápor zúdul ránk. A cél, hogy egy fontos dokumentumokat tartalmazó bőröndöt lopjunk el.

Az irányítás sem túl bonyolult. Az Xbox 360 kontrollerén található "X" gombbal osztjuk ki a különböző parancsokat, a "B" gombocska lenyomásával adhatjuk meg karakterünk következő pozícióját, míg az ‘Y’ nyomva tartva tudunk majd egyedi parancsokat kiadni. Miután Kane élesítette az ablakra erősített robbanószerkezetet, az "X" lenyomásával kiadja parancsba a többi zsoldosnak, hogy a táska a robbanást megelőzően húzodjanak fedezékbe, majd hatoljanak be és a fontos papírokat tartalmazó táskát célozzák meg. A testőrök kisebb ellenállást tanusítanak, azonban az automatikus fedezési rendszer biztosítja, hogy a két főhősnek ne essen bántódása. Mindig akad valaki, aki ügyel a hátsónkra. A hatalmas tűzpárbajban amúgy egy pillanatra a látványra is érdemes majd pillantást vetni. A fával borított tartóoszlopok, a székek és minden egyéb, ami szanaszét lőhető forgácsokra málik szét. A Mátrixban látottakhoz hasonlóan repkednek a törmelékek.

Miután sikeresen megszereztük a táskát már csak egyetlen feladatunk van. Élve kijutni az épületből. Kane és Lynch civil ruhára cseréli előző szerelését majd a tettestársakat az előcsarnokba vezetjük, ahonnan lehetőleg riasztás nélkül meg kellene lógnunk, azonban ez nem igazán jön össze. Megérkeznek a helyi erők, tűzharcba keveredünk velük. A civilek többsége össze-vissza rohangál, elég nehéz tőlük pontosan meglőni a rend őreit, így lassan kezd igazi mészárszékké átváltozni az előcsarnok. A zsernyákok és a túlélő civilek a barikádok mögé vonulnak, miközben mesterlövészek próbálnak levadászni bennünket. Ezzel a demó sajnos véget is ért, de igazán komoly élményt kaptunk a képünkbe a két pálya láttán.

A demonstráció két pályájának kipróbálása után összeségében elmondható, hogy egy remekbe szabott, igazi adrenalinpumpáló alkotással lesz dolgunk. Az ellenfelek AI-jára még ráfére egy kis polírozás, de a játék egyes elemei együtt nagyon nagyot ütnek. A multiplayer opcióról még a novemberi megjelenés előtt biztosan kapunk valamiféle részletes tájékoztatást. Addig viszont kitartás!

Forrás: GameShark

Translate »