Oldal kiválasztása

STALKER: Clear Sky bemutató

STALKER: Clear Sky bemutató
17 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Az idei E3-on jelentette be a GSC Game World, hogy a közel hat évnyi fejlesztést igénybe vett STALKER új taggal bővül. Egy prequel személyében érkezik az új áldás. Az idei Games Convention az ukránok bemutattak egy új pályát és egy kissé továbbfejlesztett demót. Erről számolunk most be.

Közel hat évig tartott a csernobili környezetben játszódó STALKER fejlesztési ideje. A folyamatos halasztások hatására eltemetett játék mégis hatalmas sikert aratott, amit leginkább újszerű játékmenetének és lebilincselő világának köszönhette. Az idei megcsonkított, ámbár mégis izgalmas E3-on aztán az ukránok vezíre, Anton Bolshakov bejelentette, hogy egy újabb, a Zóna világában játszódó STALKER részen ügyködnek.

A Clear Sky tulajdonképpen az előző rész előtörténete. Az eredeti játék előtt egy évvel játszódik és a bejelentésből megtudtuk, hogy a korábbi rész főhőséről, Strelokról ugyan rengeteg új infót tudunk meg, mégsem őt fogjuk majd irányítani a stuffban.

A GC-n szerencsére lehetőségünk nyílt kipróbálni az új demót, ami már sokkal szebb volt, mint az E3-on bemutatott, ráadásul egy teljesen új küldetést demonstrált.

Az első és legszembetűnőbb javulás a fentebb is említett grafikán volt fellelhető. Az 1.5 verziójú motor hihetetlen változásokon esett át. Normal mapping és parallax mapping technológia alkalmazásával minden tárgy, eszköz, azaz a legutolsó textúra is teljes 3D-ben pompázik. A rozsda ette fémcsövek, a savval roncsolódott fémfelületek vagy a fakérgek, a ruhánk, egyszóval minden hihetetlen realisztikusan válaszolnak a fényforrás változásokra, ami egyértelműen az új mapping technológiáknak tudható be.

A fényeffektek is fantasztikusak és teljes mértékben realisztikusak. A környezet minden apró eleme a nap mozgása szerint reagál. A megvilágítás teljesen dinamikus. A napsütés olyan mint a való életben. A felhőkön, az ablakokon és a fák lombkoronáin keresztül hatoló fénysugarak hihetetlen valósághűek. Mindezt egy DX8-as kártyával is elő tudjuk varázsolni. A fejlesztők állítása szerint, ugyanis a játék zökkenőmentesen képes lesz futni olyan gépeken, amin anno a STLAKER, így nem kell feltétlenül fejlesztésbe ölni megspórolt pénzünket. Persze, aki volt olyan mohó és már feltörte malacperselyét, az se bánkódjon, hisze teljes pompájában csakis DX9 és DX10 alatt tündököl majd a Clear Sky. A fent felsorolt látványorgia csakis ilyen teljesítményű kártyákkal csalható majd elő.

A Games Conventionön bemutatott vadonatúj küldetés egy hatalmas nagy kietlen mocsárban kezdődik. Épp egy támadó harcihelikopter elől rejtőzünk a hatalmasra nőtt ingoványosban, amikor hirtelen egy üzenetet kapunk. A közelben lévő stalkerek bajban vannak. Banditák támadták meg őket. Természetesen azonnal a segítségükre indulunk, azonban rögtön szembesülnünk kell a gépi intelligencia fantasztikus képességeivel. A játékban az ellen mindig tudja, hogy mikor kell letámadni vagy épp megbújni és várni a megfelelő pillanatra, tudja mikor kell rejtőzködni és mikor kell kitörni búvóhelyéből. Egyszóval nem lesz könnyű dolgunk, ha épségben meg akarjuk úszni ezt a küldetést. A gépi intelligencia tökéletesen használja ki a fedezékeket. Megtaláljuk bajtársainkat, azonban pont a tűzvonal kellősközepébe csöppenünk. Innen nem nagyon van kiút.

Az eredeti STLAKER óta az animációs rendszert is teljesen újra írták a fejlesztők. Ez röviden annyit jelent, hogy a karakterek mozgása most már szinte tökéletes Rengeteg a rajtuk található élethű találati pont és a karakterek végre interaktív kapcsolatban vannak környezetükkel és a tárgyakkal.

A Zóna világát is kicsit feltupírozták. Elárusítóhelyeket helyeztek el, ahol megszerzett rubeljeinket végre hasznossá tehetjük. Fegyvereket vehetünk és fejleszthetünk, esetleg javíthatunk, illetve hatásosabb védőfelszereléseket vásárolhatunk.

Az artifaktok megtalálásáért is keményen megkell majd küzdenünk. Nem csak egyszerűen a földön fognak majd heverni, hanem sokáig kell majd őket keresnünk, kemény munka lesz őket megtalálnunk, főleg a ritkább fajtákat. Ha mégis sikerül valamelyiket meglelnünk, akkor azonnal egy biztos helyre, vagy egy biztos konténerbe érdemes helyezni őket, ugyanis sebződünk majd tőlük.

Ha igazak a hírek, akkor ezúttal nem hat évet kell majd várnunk a játékra. A GSC Game World állítása szerint 2008. második piaci negyedévében érkezik – azt is állítják, hogy ezúttal nem késnek – az előzményeket elmesélő STALKER: Clear Sky.

Translate »