A Rally szerelmesei örvendhetnek, mert új királyt avathatnak!

A DiRT szériát azt hiszem nem kell senkinek sem bemutatni. Az elején még a tragikus balesetben elhunyt, legendás versenyző Colin Mcrae nevével fémjelezték a sorozatot, azonban pár éve két részre szakadt a széria. A sima számozott részek elkezdtek nyitni a casual réteg felé, így egy könnyedebb, árkádosabb élményt nyújtva, ütős zenékkel, Gymkhana-orgiával, hajmeresztő kanyarokkal és ugratókkal, a hangulatra és a pörgésre helyezve a hangsúlyt, akár csak a Forza Horizon sorozat. Ezzel szöges ellentétben, a már majdnem 3 éve megjelent DiRT Rally visszarepített minket a rally könyörületet nem ismerő pályáira, ahol minden egyes hibáért súlyos árat fizetünk. Ebbe a hardcore világba nyerhetünk ismét betekintést a folytatásban!

A rally műfaja nem való mindenkinek, hiszen a valóságban is rettentő koncentrációt igényel és az autó totális irányítását. Igazából mindegy ki mennyire érzi magát fenegyereknek a kormány mögött, ha beül egy ilyen autóba és elviszik egy körre a murvában, nagy többségük remegő térdekkel száll ki. Noha ezt az érzést a játék nem fogja átadni, minden másban remekül teljesít! Itt nem kapunk előre látható térképet, teljes mértékben a navigátor utasításaira kell hagyatkoznunk, aki szépen tájékoztat a kanyarok szögéről, az ugratókról vagy egyéb akadályokról. Ezt a játék könnyebb fokozaton kis nyilakkal mutatja, de ezt a segítséget kikapcsolva aztán tényleg a szemünkre és a navigátorra kell hagyatkoznunk! Az autók fizikája jól teljesít, érezhető különbségek vannak a terepviszonyokban. Például hatalmas különbség van egy etap útvonal (normál közút) és egy gyorsasági szakasz (földes/murvás vagy a forgalom elől elzárt aszfaltos, lezárt részek) között. Míg az egyik helyszínen megszoktam, hogy körülbelül bedrifteljek a kanyarba, mert a murva ellentartott, addig aszfalton ugyanezt megpróbálva kipörögtem, mert nem volt megfelelő a tapadás. Ugyanez érvényes a gumikra is, folyamatosan kopnak, így verseny indítása előtt érdemes lecserélnünk, amennyiben van rá lehetőségünk! A játékban jelenleg 50 autó szerepel, amik különféle osztályokba vannak sorolva. Mindegyikük kezelése eltérő, így egy Ford RS 200-as teljesen más irányítást igényel, mint egy újabb Subaru vagy Fiesta, így ezek kiismerése is embert próbáló feladat. Kontrollerrel játszva is megfelelő a kihívás, de ha rendelkeztek megfelelő perifériával, akkor érdemes kormánnyal is nekilátni, teljesen más élményt nyújt!

A pályák bemagolása legalább annyira fontos, mint az autónk megfelelő beállítása. Súlyos másodperceket veszíthetünk a rosszul kalibrált felfüggesztés miatt, így ez is kitapasztalást igényel, ha esetleg nem tudjuk mit csinálunk. A gumikat is a megfelelő körülményekhez kell kiválasztanunk, hiszen nem mindegy az időjárás, se az, hogy aszfalton vagy földúton vezetünk. A játék kezdetén belőhetjük a karrier módot, ám opcióink elég limitáltak lesznek, kapunk egy kezdő csapatot, akik segítik előrejutásunkat. Később, ahogy haladunk előre, jobb szakembereket bérelhetünk fel, akik jobban hasznunkra lesznek. Az autókat külön-külön is fejleszthetjük, ám más címekkel ellentétben is sokkal inkább arra kell hangsúlyt fektetnünk, hogy a kocsi jobban bírja a futamokat, szóval nem a nyers erő, sokkal inkább a tartósság számít. Újabb autók vásárlása az elején még nehézkes lehet, de ahogy egyre nyerjük a versenyeket, úgy ömlik a pénz a kasszába. De itt nem lesz egyszerű dolgunk, nincs idő-visszatekerés, nyomvonal, vagy minket beváró ellenfelek, hiszen leginkább magunkkal és az idővel harcolunk.

Ha esetleg meguntuk a karrierünk építését, akkor betekinthetünk a hivatalos FIA Rallycross Világbajnokság 8 pályájába. Ezeken már nem csak az idővel, hanem más sofőrökkel is meg kell küzdenünk, így a magányos autókázást felváltja a test-test elleni küzdelem! Vagy akár múltat is idézhetünk a történelmi autókkal, megtekintve a rally hőskorát!

A játékkal kapcsolatban a legnagyobb problémát sajnos maga a Codemasters jelenti. A kalózkodás elleni védelemként, folyamatosan csatlakoznunk kell az online elérhető Racenet-hez, a karrier mód is ennek függvénye. Igen ám, de sajnos ha vagy a mi hálózatunk nem működik megfelelően, vagy éppen a Racenet offline, akkor a saját karrierünket sem tudjuk folytatni. Szerencsére a játék többi részét ez nem befolyásolja, vagyis a FIA Világbajnokság, a történelmi versenyek, illetve a Time Trial is elérhető, de mindenképpen zavaró tényező. Jó kérdés, hogy ezen fognak-e változtatni a panaszok miatt, de egyelőre le kell nyeljük a békát.

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás