Oldal kiválasztása

Blood Bowl 3 – Játékteszt

Blood Bowl 3 – Játékteszt60% XP60% XP

A Games Workshop amerikai focit idéző táblajátékának digitális változata egy újabb résszel jelentkezik. A harmadik rész a legújabb szabályrendszer alapján készült, ami új képességeket és átdolgozott passzolási mechanikákat jelent. A játék eredetileg 2021-ben tervezett Early Access címként megjelenni, de ezt több alkalommal elnapolták és végül jelenlegi állapotában, „teljes változatként” jött ki. A Brutal Edition vásárlói megkapták viszont az Early Access launch élményt, bár nem úgy ahogyan azt szerették volna.

A játék célja, hogy 11 fős csapatunkkal az ellenség térfelének végén lévő zónába juttassuk a labdát, ezzel pontot szerezve csapatunknak. Ehhez az utunk rengeteg kockadobáson és erőszakon keresztül vezet. A mostani szabályrendszer szerint 5 különböző értékkel rendelkezik egy játékos: MA (Move Allowance) – Mennyire gyors a játékos; ST (Strength) – Mennyire jó a harcban; AG (Agility) – Labda kezelésben és más játékosok kikerülésében mennyire jó; AV (Armour Value) – mennyire nehezen kap sérülést; PA (Passing) – milyen ügyesen tudja eldobni a labdát, amivel nem minden játékos rendelkezik. A meccs során ezeket az értékeket fogjuk folyamatosan összehasonlítani és ezek lesznek kihatással az eldobott kockák számára és az eventek kimenetelére.

A játék körökre osztva történik. Két félidő van 8-8 körrel. Minden kör egy úgynevezett „Turnover„-ig  tart. Ha ez bekövetkezik, a körnek azonnal vége és az ellenfél köre kezdődik. Egy kör során a karaktereink vagy Move (léphet a pályán, ellenséges játékos környékén kockával dob, hogy elgáncsolják-e) vagy Block (egy másik játékos megtámadása) akciót hajthat végre. Ezen felül körönként egyszer végrehajthatunk egy extra akciót is: Blitz – Move és Block is egy körben; Foul – Move és egy földön fekvő játékos megtámadása, esetleges kiállítás; Pass – Move és labda eldobása vagy csak a labda eldobása. Némelyik karakter a saját csapattársát is eldobhatja (pl.: Troll a goblin társát); Hand-Off – Move és a labda átadása kézbe. Lehetnek még a karaktereknek is képességei, amelyeket felhasználhatunk akcióként, például a Troll Projectile Vomit skillje.

A játékban jelenleg 12 faj választható: Imperial Nobility, Orc, Black Orc, Human, Chaos Renegade, Skaven, Old World Alliance, Dark Elf, Chaos Chosen, Dwarf, Elven Union, Nurgle. Ezt az új Blood Passba kötött szezon rendszer fog bővíteni a tervek szerint 3 havi rotációban. A roadmap elemei elég sok játékos nemtetszését váltotta ki, ugyanis olyan funkciók nincsenek jelenleg a játékban, amelyek már a második részben léteztek. Az első kompetitív liga is majd csak a májusban kezdődő Season 1 része lesz. Ami ennél kicsit nagyobb visszhangot jelentett, az a replay, spectate fuckció és a disconnect után történő újracsatlakozás lehetőse, amely csak később, az augusztusi Season 2-vel érkezik majd. A Brutal Edition tulajdonosai szintén erősen kritizálták a készítőket, ugyanis a folyamatos szerver kommunikációt igénylő játék szerverei lényegében nem funkcionáltak a headstart ideje alatt, és mellé még softlockot okozó bugok is voltak a játékmenetben.

A harmadik rész egyik fő újítása a kibővített customization lehetőségek, amelyekkel egyéniséget adhatunk a csapatunknak. Ez szintén elég nagy port kavart a játékosok között, ugyanis nem volt megfelelően kommunikálva az, hogy egy-egy megvásárolt kiegészítő 1 db-ot ad csupán és nem kiunlockolja azt. Például egy törp csapatban, ha van 5 db Dwarf Blocker Lineman, akkor ott 5x kell megvásárolnunk a jobb vállra való páncélt ahhoz, hogy minden játékosnak meglegyen. És akkor itt még nem számoltuk bele azt, hogy ha esetleg több különböző csapatunk is van (mert ez a jellemző) ugyanolyan játékosokat használva. Szerencsére azóta kiadtak egy updatet, hogy megváltozik ez a rendszer. A Common, Rare és Epic tárgyak most már végtelen számban felhasználhatók lesznek. A Legendary tárgyak viszont továbbra is egyszeri használatot adnak (a játékos halála esetén nem veszlik el a tárgy, visszakerül a felszerelések közé).

Értékelés

60%

Összefoglaló Számos hiba és fura döntés érkezett az új részben. Pozitívum viszont a fejlesztők által kiadott community updatek a játékosok visszajelzései kapcsán és a folyamatos játékfrissítések. A jelenlegi állapot elég elhamarkodottnak tűnik a többszöri elnapolás ellenére is. Az új UI elrendezés hozzászokást igényel az előző részhez képest. A kompetitív játékosok inkább várjanak még a második szezon kezdetéig.

60%
Translate »