Azt a feladatot kaptuk, hogy a random generált bolygónkon egy kolóniát hozzunk létre. Kezdetben olyan egyszerű dolgok mint egy darab bot és kő kombinációjából készült balta vagy ásó lesz segítségünkre, de elég hamar megismerjük a robot készítés tudományát. Gazdálkodással és képességek elsajátításával végighaladunk a különböző technológiai korokon. Ezeket a robotokat behajtatlanjuk minden olyan feladatra, amit mi magunk is el tudunk végezni. Emiatt a játék kicsit az edutainment műfajba is belelóg, mert játékos formában ismerkedhetnek a kicsik a programozás alapjaival.

A játékban különböző technikai célok teljesítésével tudunk előrébb jutni, amely által bázisunkként telepített totemoszlop szerű robotunk egy kicsit magasabb lesz, és új lehetőségeket kapunk a termelésre. Amennyiben manuálisan próbálunk dolgozni, nagyon gyorsan szembesülünk vele, hogy hihetetlen sok idő lenne mindent robotizálás nélkül végezni. Először a nyersanyag kitermelést, majd később a feldolgozást, aztán magukat a robotokat is más robotokkal fogjuk kezelni. A cél a teljesen önműködő kolónia létrehozása.

A grafika nagyon a gyerekrajzfilmek világát idézi. Élénk színek, túljátszott animációk, mosolygós arcok mindenen és low-poly szögletes formák. Talán nagyobb közösséget tudna magába vonzani, ha egy Factorio szerű komolyabb, indusztriális kinézetet kapott volna. Ennek ellenére minél többet játszottam vele, annál jobban kezdtem megszeretni a vigyorogva dolgozó robotokat és a színes világot amit létrehoztam. Hangok tekintetében meglepő volt, hogy milyen kevés zajból mennyire felismerhető bármi, ami éppen történik. Viszont amikor valami probléma volt a robotok működésével és minden egyszerre kezdett el jelezni, hogy nem tud tovább futni, akkor már szinte a falat kapartam a sok sürgetően pittyegő masinától.

Ha belekezdünk az Autonauts világába készüljünk fel, hogy az elején nagyon döcögősen fog beindulni minden. Az inventory kicsi, nagyon lassan dolgozunk, lomhán lépked a karakterünk. Amint elkezdjük kiosztani a feladatokat robot kollégáinknak azonnal minden felgyorsul és már nem azt nézzük, hogy még hány nyersanyagra van szükségünk valamihez, hanem hány robottal tudjuk azt megszerezni. Az egyetlen bosszantó dolog a játék során a legyártott colonist etetése, hogy crafting materialt adjon a fejlesztésekhez. Mivel idő alapon megy a kaja elfogyasztása, így sajnos lekorlátozza termelő képességünket.

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás