Oldal kiválasztása

Super Mario-történelem

Super Mario-történelem
14 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Tegnap töltötte be huszonötödik életévét a Super Mario Bros. franchise, ennek apropójából egy rövidke életrajzi áttekintéssel emlékezünk meg újra, Shigeru Miyamoto legendás platformhőséről.

A világ legkedveltebb olasz vízvezeték szerelőjének története:
 
1985-ben Shigeru Miyamoto csapata mérföldkőnek számító játékot készített a Nintendo-nál. A Super Mario Bros megjelenésével a történelem legidőállóbb videojáték karakterei születtek meg – köztük a legnépszerűbb és legismertebb természetesen Super Mario. A széria máig – világszerte 240 millió eladott példányával – a legtöbb darabszámban értékesített videojáték sorozat.
 
SUPER MARIO történelmének legfontosabb pillanatai*
* A dátumok a világszintű megjelenések alapján  
 
1980
 – 1985 – A Super Maro Bros. japán debütálása Nintendo Entertainment System-re (NES). Ez Mario első jelentős kalandja. A világ egyik legnagyobb példányszámban értékesített játéka, máig 40 millió darabot adtak el belőle.
 – 1988 – Mario az egeket is meghódítja!  A különleges Tanuki ruhával és még számos szórakoztató maskarával, játékosok milliói tapasztalták meg milyen az égben repülni a Super Mario 3-ban.
 – 1989 – A Game Boy és a hozzá érkező Super Mario Land megjelenésének éve, melynek köszönhetően Mario a világ legnépszerűbb konzolján is megveti a lábát.
 
 
1990
 – 1990 – A Super Nintendo Entertainment System-re (SNES) készült Super Mario World-ben találkozhatnak először a rajongók a szerethető dinoszaurusszal, Yoshi-val, aki hamar Mario hű társává válik.
 – 1993 – Minden addigi klasszikus Mario játék egyetlen csomagban: a Super Mario All-Stars megjelenése SNES-re rengeteg rajongónak okozott örömet. 
 – 1996 – Mario 3D-re kapcsol! Mario az első karakter, amely egy 360 fokos 3-D környezetben mozoghat, köszönhetően a Nintendo 64-re készült Super Mario 64-nek!
 
2001
 – A Super Mario Advance sorozat debütálása Game Boy Advance konzolra.
 
2002
 – A Super Mario Sunshine lesz az első ízig-vérig Mario játék Nintendo GameCube-ra. Mario korábban sosem tapasztalt szabadságot kap küldetése, Delfino szigetének megtisztítása érdekében.
 
2003
 – A platformerek történelmének egyik legnagyobb legendája a kisképernyőre is megérkezik. A Super Mario Advance 4: Super Mario Bros 3-at az eredetihez méltó Mario kaland Game Boy Advance-ra.
 
2006
 – A New Super Mario Bros megjelenik Nintendo DS-en is, a játékból máig több mint *22,49 millió példányt adtak el világszerte. (*2010. március végi adatok alapján)
 
2007
 – A Super Mario Galaxy (Wii) során Mario a világűrbe látogat, ezzel teljesen új irányt mutatva a 3D platformereknek, köszönhetően a gömbölyű pályáknak és a gravitáció sajátos használatának.
 
2009
 – New Super Mario Bros. Wii. A klasszikus 2D kaland megelevenedik Wii-re, és a Super Mario játékok törtétében először lehetőséget ad a játékosoknak arra, hogy egymással és egymás ellen is versenyezzenek, akár 4-en egyszerre.
 
2010
 – Super Mario Galaxy 2. Mario ismét beveszi a galaxist, az első Super Mario Galaxy (2007) játék folytatásában. Ezúttal fontos szerepet kap Yoshi, a dinoszaurusz, illetve Luigi bőrébe is bújhatunk néhány pálya erejéig.
 
Translate »