Oldal kiválasztása

80 Days – Indie

8 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Bőröndöt, kalapot, útlevelet előkészíteni, mert utazásra készülünk a steampunk Föld körül.

1872-ben, Londonban Phileas Fogg elhatározza, hogy 80 nap alatt körülutazza a Földet, mi pedig hű inasát, Passepartout alakítva betársulunk kalandokkal teli utazásába. Utazásunk során több, mint 170 városba látogathatunk el, és fura steampunk stílusú járművekkel juthatunk el egyik pontból a másikba. A játék igazából egy interaktív könyvnek mondható, amiben mi magunk írjuk a történet alakulását.

A játék rögtön bedob minket a történet elejére, amikor elkezdődik a lázas verseny a Föld megkerülésére. Londonból indulunk és a világtérképen bejelölt útvonalak valamelyikén elindulunk kalandos utazásunkra. Minden egyes város egy nagyon szép illusztrációval rendelkezik, emellett a napszakokat is külön ábrázolja (ha több időt kell egy-egy városban eltöltenünk). Útközben persze sok váratlan fordulat vár ránk, és sosem biztos, hogy ott kötünk ki, ahova elindultunk. Például egyszer kalózok elkötötték a hajónkat és a tenger közepén kötöttünk ki.

Az úti célokon lehetőségünk van piacra menni, bankba menni, felderíteni, aludni és útvonalat tervezni. Ha elmegyünk a piacra, akkor új útvonalakat ismerhetünk meg, amelyeken gyorsabban eljuthatunk egyik pontról a másikra, és vásárolhatunk olyan tárgyakat, amelyek a világ egy másik pontján drágábban eladhatóak. A bankban lehetőségünk van pénzt felvenni, de ez pontos tervezést igényel. Megállapodásunk szerint egy bizonyos napon vehetjük fel a pénzünket, ha ezt elmúlasztjuk, akkor ismét kérvényeznünk kell a pénzt. A felfedezésben kalandos történeteket tudhatunk meg a helyi életről és akár itt is újabb útvonalakat deríthetünk fel.

Az útvonal tervezés fő szempontjai az ár, az indulás időpontja, az utazás időtartama és a kényelmi faktor. Az utazásunk során ugyanis Mr. Fogg jólétéről is gondoskodnunk kell, ha túlságosan fáradt, akkor nem tudunk továbbhaladni. Útközben jó-, és rossz szándékú emberekkel, akik segíthetnek rajtunk, vagy épp eltérítenek minket. Azt tudom tanácsolni, ha igazán jó sztorira vágysz, akkor ne válaszd sosem az egyszerűnek tűnő utat, mindig keresd az alternatív útvonalakat.
A játék számtalanszor újrajátszható, hisz nagyon sok féle módon meg tudjuk tenni ezt az utazást, és több végigjátszás után sem feltétlenül találkozunk két azonos történettel. Az előző útvonalakat jelzi majd a térkép, így még könnyebb lesz az új pontok felfedezése.

Nagyon jó csavart ad a történetbe a steampunk világ, mert különféle fura szerkezeteken utazhatunk, mint például egy repülő város vagy egy levegőben lebegő óceánjáró hajó. Sosem tudhatjuk, hogy mire számítsunk a következő városban.

Ritkán történik mobil portolásból jó, de ez a játék most tökéletes ellenpéldája ennek. A játékot teljes mértékben újra elkészítették PC-re és Mac-re, nem pedig a mobilos változatának adtak egy „PC-s irányítást”. A szöveg nagyon jól meg van írva, nem repetitív. Egy kellemes kikapcsolódásként minden jó angoltudással rendelkező játékosnak bátran ajánlom a Föld körüli utazást.