Oldal kiválasztása

MISSING: An Interactive Thriller (EP.1) – Játékteszt

MISSING: An Interactive Thriller (EP.1) – Játékteszt

Úgy látszik, az idén reneszánszukat élik az FMV játékok, amire tökéletes példa lehet a MISSING sorozat, amiből most ez első részt vesszük górcső alá.

Aki nem ismerné a stílust, annak úgy tudnám leírni, mint egy interaktív filmet. Képzeld el, hogy nézel valamit és a főhős egyes döntéseit vagy feladatait te magad oldod meg, majd zavartalanul folytatódik a film tovább.

Ebben a játékban ezt a folytonosságot hihetetlenül jól eltalálták. Alapjában véve egy hasonló helyzetet kell elképzelnünk, mint mondjuk egy Fűrész filmben: főszereplőnk egy pincében tér magához, mindkét keze kiláncolva és meg kell találnia a módját, hogy kijusson erről a helyről. Amint az első videó szekciónak vége, egy klasszikus kalandjátékokra emlékeztető szituációban találjuk magunkat, ahol adott egy állókép és kattintással kell megoldanunk feladatokat. A két különböző stílus keverése teljesen zökkenőmentesen történik, szinte észre sem lehet venni. A feladatok nagyon változatosak és valóban gondolkodásra késztetnek.

A történetből egyelőre nem sokat tudunk meg. Két szálat ismertet az első rész:

  • Az eltűnt férfi, aki azon van, hogy kijusson az épületből
  • Egy nyomozó, aki az eltűnt férfi után kutat

Elég rövid lett a rész, röpke egy óra alatt kijátszhatjuk (kivéve akkor, ha nem boldogulunk a feladatokkal). Rövidsége ellenére viszont a játék időtartama alatt végig megtartotta azt a misztikumát, ami miatt szeretnénk, hogy minél hamarabb érkezzen a következő rész, és érdekel, hogy mi történik majd a főhősünkkel.

A játékban található videók jó minőségűek, a feladványoknál található állóképek sem Paintre emlékeztetnek, mint nagyon sok FMV játéknál. A helyszínek nagyon hangulatosak, a vége fele található feladatok is nagy gondossággal vannak elkészítve. A színészek közül egyedül az autóban ülő rendőr személye nem fogott meg, az kicsit „színjátszó kör” hatást keltett. A főszereplő nagyon jól közvetíti azokat az érzelmeket, amiket a játékosnak az adott feladathoz szükséges helyzetben éreznie kell.

Elszórtan QTE szekciókat találunk, ami némely esetben teljesen jó, de amikor a nyomozó kávéivását kell időben megnyomnunk, az már kicsit a nevetséges kategóriába esik át. Sosem voltam nagy híve ennek a játékmechanikai elemnek, de ez még rátett egy lapáttal.

Összegezve a játék egy nagyon jó példája annak, hogy a régi stílusok még manapság is megállhatják a helyüket. Mivel elég alacsony a játék árazása, nyugodtan ajánlom azoknak is, hogy tegyenek egy próbát, akik még sosem hallottak hasonló játékról, vagy csak rossz élményeik vannak róla.

Értékelés: 8/10

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás

Translate »