London romokban hever. Az utcákat törmelék és barikádok lepték el. Mindenhol zsoldosok csapnak össze, csak egy cél érdekében, hogy teljesítsék a rájuk bízott küldetést.

A Splash Damage neve sokaknak ismerősen csenghet, hozzájuk fűződik a Wolfenstein: Enemy Territory, az Enemy Territory: Quake Wars, a Brink és jelen bétatesztünk alanya is, a Dirty Bomb.

A Dirty Bomb egy multiplayer-központú játék, így hát sok történetről nem tudunk igazán beszélni. Londont megtámadták, és mostanra a legtöbb utcát barikádok lepték el, és zsoldosok folytatnak egymás ellen ádáz harcokat.

Maga a játékmenet két nagy címhez hasonlítható: megkapta a Call of Duty pörgőségét és a Battlefield feladatokra épülő rendszerét. A bétatesztben 2 játékmódot, összesen 3 pályán lehetett tesztelni. Első körben a klasszikus 8v8 meccsekben vehettünk részt. Két oldal küzd egymással: a Támadók és a Védők, az utóbbinak értelemszerűen védeniük kell a térképen adott pontokat, miközben a Támadóknak ezeken a helyeken kell feladatot elvégezni. Többnyire bombákat elhelyezni, járművet kísérni vagy EMP-töltetet szállítani.

A másik kipróbálható játékmód a Competitive már érdekesebb volt, ugyanaz a 3 pálya szerepelt itt is, de most már 5v5-ben kellett megküzdeni, így az egész játék egy MOBA-ra kezdett hasonlítani, és még erősebb csapatmunkára volt szükség.

Ha már csapatmunka: a játék nagyon erősen igényli, hogy összedolgozzanak az emberek, de pont itt jön a legnagyobb hiba, az Ember. Sokakban nem tudatosul, hogy vannak vele mások is, akik próbálnak összedolgozni, de a pár társ miatt, akik csak ész nélkül rohannak, nem tudnak elérni semmit. A sima játékmódokban nincs büntetés, de a Competitive-en 10 perc eltiltás jár, ha kilépünk egy meccsből.

Egy multiplayer-címről van szó, így fontosak a karakterek és a felszereléseik is. A bétában 7 zsoldossal lehetett megismerkedni (de a teljes játékban 15 lesz, és a szám bővülni fog), ebből 3 ingyenes volt, a maradék 4-et meg kellett venni, de erre a fizetős részre kicsit később visszatérünk. A választható zsoldosok mindenben eltértek egymástól. Mindegyiknek megvan a maga „különleges” képessége. Van, amelyik aknákat tud lehelyezni, gyógyítóból kétfélével is megismerkedhetünk, de van olyan is, aki légicsapást tud kérni, vagy aki képes a térképen jelezni az ellenfeleket.

A játék egyik különlegessége, hogy nem kell 1 karakterrel beérnünk a meccsek során. Három zsoldost választhatunk ki, akiket magunkkal viszünk. Már a játék elején választhatunk, melyikkel szeretnénk kezdeni, de amikor meghalunk, akkor is alkalmunk nyílik választani. Ez egy remek ötlet, mert pl. ha nincs szanitéc a csapatban, de nálunk van, akkor válthatunk rá, és segíthetjük társainkat, így bővítve és változatossá téve az adott kört.

A Dirty Bomb egy Free2Play cím lesz, és mint fentebb említettem, a fizetős részre érdemes külön kitérni. A béta alatt még nem lehetett tudni, hogy mennyire lesz valódi pénztől függő a játék. A meccsek végén mindig kapunk egy kisebb összeget, de vannak küldetések is, amiket ha teljesítünk, egy nagyobb jutalmat kapunk, és a játékbeli pénzből tudunk másik zsoldosokat feloldani. Ládákat is kaphatunk, ezekben kártyák vannak, mindegyik valamelyik karakterhez tartozik, és így kaphatnak újabb felszereléseket. Persze a láda nyitásához kell kulcs, amit bétában adtak is ingyen, de nagy az esély rá, hogy ezeket majd valódi pénzért kell megvennünk. Ha csak kulcsokat és feltehetőleg kinézeteket tudunk majd vásárolni a pénzükből, akkor nem fog átmenni a Pay2Win kategóriába. És hiába van jobb felszerelésed, ha a társaid nem tartanak össze…

A béta során sok pozitív dologgal találkozhattam a Dirty Bombban, és ha jól oldják meg a mikrotranzakciót, akkor egy kiemelkedő F2P címet kapunk. Persze az emberi tényező ott van, ami sok bosszús pillanatot fog okozni, de ha egy remek csapatot fogunk ki, akkor feledhetetlen élményeket adhat.

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás