Oldal kiválasztása

A Wii U múltja, jelene és jövője – 3. rész

A Wii U múltja, jelene és jövője – 3. rész
8 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Néhány multiplatform játékot veszünk sorra, amelyeket kötelező WiiU-n is kipróbálni. Látványban lehet, hogy nem mind kiemelkedő, viszont újszerű élményt és remek szórakozást ígérnek.

A WiiU sosem a látványával tudta meggyőzni a játékosokat, hanem a GamePadben rejlő lehetőségekkel, ami ha a megfelelő fejlesztő csapat kezébe kerül, akkor új élményekkel gazdagodhatunk. Az előző cikkekkel ellentétben ebbe a speciális részbe olyan játékokat válogattunk be, amelyek multiplatformok, de hála a kontrollernek, mégis más élményt adnak vissza, mint azt eddig megszokhattuk. Ezek elsődlegesen kényelmi funkciók vagy a játékmenetet érintő újdonságok.

Batman: Arkham City Armored Edition (Rocksteady Studios)

A Batman-játékokat mélyebben bemutatni felesleges, a Rocksteady elérte azt, ami korábban szinte lehetetlennek tűnt. Alkottak egy képregényjátékot, amely kritikusi szemmel nézve is hatalmas siker lett, és a pénztáraknál is kiemelkedően teljesített. Kiadtak egy speciális részt WiiU-ra, amely aktívan használja a gamepadet, és nem csak a térképet láthatjuk rajta, hanem a kütyüinket is gyorsabban rendezhetjük, attól függően, mire van éppen szükségünk. Maga a hackelési rész is megváltozott, mert a kontroller kijelzőjén kell megtalálnunk a megfejtéseket, ahol kósza lézerek is akadályozhatnak minket ebben. De a távirányítású batarangot is a vezérlő döntögetésével irányíthatjuk. 

Természetesen a nyomozós részekben is aktív szerephez jut, és akárcsak a ZombiU-ban itt is a gamepad kijelzőjének segítségével találhatjuk meg a nyomokat. A játékmenetet szinte alig szakítja meg bármi is, mert a kontroller kijelzőjén minden információt megtalálunk, amire szükségünk lehet. A Rocksteady ezzel a változtatással sikeresen még közelebb hozta Batmant a játékosokhoz.

Deus Ex: Human Revolution – Director’s Cut (Square Enix)

A Deus Ex egy nagy múlttal jelentkező FPS-RPG, amelyben egy elképzelt jövőképet ismerhetünk meg. Az első része kultikus játék lett, míg a második rész inkább bukásnak könyvelhető el, de érkezett egy harmadik rész is, a Human Revolution, ami ismét sikeres lett. A játékban remekül ötvözik a lopakodós és az akcióelemeket, így mindenki a saját stílusában tud játszani, valamint a kiváló történet sem mellékes, amely kellően szövevényes, és a mellékszálak is érdekesek lettek. 

Mégis miben másabb a WiiU változat? Először csak erre a gépre lett bejelentve a rendezői verzió, ám magán a játékmeneten nem változtattak, csak a HUD és a felszerelésünk rendezése került át az érintőkijelzőre, így gördülékennyé téve a játékmenetet, illetve ha foglalt lenne a tévé, a kis kijelzőn is tudunk játszani, így szinte bárhová magunkkal vihetjük a vezérlőt. Hatalmas változásokat nem, inkább csak kényelmi bővítéseket jelent ez a verzió.

Rayman Legends (Ubisoft)

A Rayman-sorozat felemás utat járt be, hiszen oldalnézetes játékként kezdte, majd voltak 3D-s részek is, valamint az őrült nyulakkal is összekerült, viszont amikor a Ubisoft úgy döntött, hogy visszahozza a klasszikus oldalnézetes Raymant, meglepetésükre hatalmas sikert arattak. Az Origins-szel indult minden, bevezették a coopot, de a folyamatosan megszerezhető képességeket és a változatos környezetet is imádták az emberek, így meg is kaptuk a folytatást, a Legends-et. 

A recepten nem változtattak, ami jól működött az előzőben, itt is tökéletes, viszont elérhetővé vált egy új karakter, valamint a játékban akadt egy segítségünk, Murfy, akit bizonyos részeknél hívhattunk elő. Ilyenkor a fő karakterünket nem mi irányítottuk, hanem csak az útját egyengethettük. És itt jön be a képbe a WiiU változat legfőbb erénye, a gamepad, ugyanis a kijelzőjén látható a játék, és az érintéseinkkel feladatokat oldhatunk meg, vagy megtisztíthatjuk az utat. Nem tűnik nagy dolognak, viszont igazán szórakoztató és addiktív élményt nyújt, és rávesz minket arra, hogy folyamatosan előrehaladni akarjunk a játékban. A Rayman egyszerű alapokra épül, amit az emberek imádnak, és ha egy ilyen ötletes elemmel megspékeljük, mint amilyen a gameped érintőkijelzője, örök klasszikussá válik, WiiU-n is.

A fentiekből talán kiderülhetett, hogy a grafika nem minden, és lehet, hogy a WiiU a látvány terén elmarad a multiplatform-címeknél, viszont a kontroller kompenzálhatja a hiányokat, és egészen újszerű vagy érdekes élményeket hozhat, amiért érdemes a régi kedvenceinket ezen a gépen is kipróbálni.

Translate »