Oldal kiválasztása

Rayman Jungle Run – Játékteszt

Rayman Jungle Run – Játékteszt
8 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Rayman kalandjai szinte már minden platformot megjártak, és a felsorolásból természetesen a táblagépek érintőképernyős felületei sem maradhatnak ki.

A Rayman szinte összes verziója valamilyen ügyességi feladatot rejt magában, és ez igaz a táblagépes verzióban is. Főhősünk itt folyamatosan fut balról jobbra, nekünk pedig a képernyőt megérintve kell ugrálnunk, repülnünk, vagy éppen ütnünk/rúgnunk egyet, elkerülve vagy éppen likvidálva a ránk leselkedő veszélyeket. Önmagában egy nagyon egyszerű koncepciót építettek fel a fejlesztők Rayman hangulatos kis világában, ám mint ahogy az oly sokszor, az egyszerűség a gyakorlatban egy nagyszerű játékmenetet takar, amivel órákon keresztül kellemesen elszórakozhatunk.

A Jungle Run négy epizódra van felosztva, amelyek során különböző pályákon eltérő képességeinket kell próbára tennünk. Az elején még csak ugranunk kell a megfelelő időben, míg a játék végére már az ellenfeleket rúgással kell likvidálnunk, és a levegőben sokszor egyszerre több cselekedetet is végre kell hajtanunk, esetenként ütemre – a nehézség és a betanulás miatt tehát érdemes az elejétől kezdve végigjátszani a játékot. Maguk az ügyességi feladványok és a pályák elég változatosak, de önmagukban nem túl nehezek, így ha valaki nekiül, 2 óra alatt nagyjából végigrohanhat az összesen, ám a kihívást nem is a pályák teljesítése, hanem az összes összegyűjtendő elem begyűjtése jelenti. Ha ugyanis az egyes pályákat 100%-osan szeretnénk teljesíteni, igencsak meg kell majd izzadnunk az egyes pályákon, és mesterien meg kell tanulnunk a legtöbbet ahhoz, hogy a megfelelő időben végezzünk el mindent. A perfekció pedig szükséges ahhoz, hogy a négy epizód egy-egy bónuszpályáját elérhetővé tegyük. Ha pedig így nézzük, akkor viszont már jócskán 5-6 órányi játékidőnél tartunk, no meg számtalan újrakezdésnél, hiszen egyes helyeken igencsak trükkösek voltak a pályakészítők.

A fentiekből tehát kiderülhet, hogy az ügyességünkön kívül az időzítésre is nagy szükség lesz, és az igazi kihívást pont az jelenti majd, hogy a megfelelő időben érintsük meg a képernyőt. A játék egyébként éppen ezen a téren tesz igazán keresztbe a játékosnak, hiszen révén portolásról van szó, sajnos Androidon igencsak változó, hogy mikor gyorsít be éppen az alkalmazás, és mikor lassul le egy speciális effektus miatt a grafikus megjelenítés. Ezzel pedig sokszor a másodpercre kiszámolt időzítésünket teszi tönkre a Jungle Run, és önhibánkon kívül nem fogunk majd tudni teljesíteni bizonyos pályarészeket. Bár az újabb, nagyobb kapacitással rendelkező táblagépeken ez a lassulás kevésbé érzékelhető, itt is éppen elegendő ahhoz, hogy kizökkentsen bennünket a ritmusunkból.

A lassulásért cserébe viszont csodálatos grafika fogad majd minket Rayman világában, és természetesen a legnépszerűbb ellenfelekkel is találkozhatunk majd a játék folyamán. Ahogy haladunk előre, szépséges háttérképeket tehetünk elérhetővé, ám az igazi jutalom egy-egy pálya tökéletes befejezése és a bónusz pálya elérhetővé tétele lesz majd. Mint a legtöbb hasonló játék esetében (Bouncy Mouse, Chicks'n'Vixens), itt is sajnos igaz, hogy mire belejönnénk az adott epizódba, annak rögtön vége is lesz, így kicsit hiányérzetünk van a produktummal kapcsolatban, hiszen számos olyan pálya még elfért volna a repertoárban, mint az első vulkános, vagy a labirintusos. Mivel még a tökéletességre törekedve is pár perc alatt végzünk egy-egy pályával, így pillanatok alatt suhanunk végig a kissé megvariált, de mégis sokszor egy kaptafára épülő szinteken, és alig egy-egy olyan akad, ahol valami vadonatúj ötlet megjelenik, amit aztán megint a megszokott séma követ.

Tudom, egy 760 Ft-ba kerülő játéknál ne várjunk csodákat, ám kár látni, hogy az ötlet benne van a termékben, ahogy a megfelelő kreativitás is, csak éppen nem megfelelők az arányok. A belassulást leszámítva egyébként kellemes élményt nyújt, így mindenkinek tudjuk ajánlani.

Érdekesség, hogy a játék fejlesztésekor (vagy a portoláskor) egyébként egy apróbb hiba is becsúszott, ami nem csak mutatja a gondatlan fejlesztést és tesztelést, de egyben sokszor a kihasználásával megmenthetjük az irhánkat, ha éppen leesnénk. Ehhez nem kell más tennünk, csak reptetni főhősünket, és közben folyamatosan rúgnunk. Ilyenkor Rayman a legközelebbi landolási pontig szépen "átúszik" a pályán, anélkül, hogy veszítene magasságából…

A Rayman Jungle Run című játékot Android operációs rendszeren teszteltük. A játék letölthető a Google Play kínálatából.

Értékelés: 6/10

Hozzászólások

Translate »