A GRID 2 készítőit elég sokan faggatják a meglehetősen hosszas fejlesztési idővel kapcsolatban. Mint most kiderült, ennek oka a lehető legteljesebb élmény megteremtése.

Az első rész még 2009-ben került a boltokba, ami óta már három év eltelt. Eközben a Dirt széria két új résszel bővült, a GRID 2 pedig még mindig csak fejlesztés alatt. Joggal merülhet hát fel a kérdés, hogy akkor most mégis mi a helyzet. Erre reagálva a GRID játék producere, Clive Moody elmondta, hogy ezúttal szándékosan nem kapkodnak el semmit. Annak idején az első rész relatíve korán jelent meg, s bár motor már akkor is jó volt, tisztában voltak vele, hogy sokminden fog még jöni a konkurenciától. Ehhez képest ma ott tartanak, hogy adottak a technikai feltételek a legvadabb elképzeléseik megvalósításához, és erre a lehető legkomolyabb figyelmet fordítják és a késői megjelenést is vállalják.

Toby Evan-Jones mindezt annyival egészítette ki, hogy az első részhez hasonlóan a GRID 2 esetében is maga a versenyzés lesz a középpontban és el lehet felejteni minden egyéb sallangot, ami más játékokban jellemző. Ennek az elképzelésnek pedig szerintük három alappillére van.

Egyrészt a járművek lehető legélethűbb lemodellezése, hogy a játékosok érezhessék mindegyik kocsi sajátos karakterét. Másrészt a járműbeállítások finomhangolása, amivel elérhető, hogy a kezdőknek is legyen esélye beletanulni a dologba, ugyanaklkor a profik is mind megtalálják a számításaikat. Végül, de nem utolsó sorban, az előbbi két dolgot mindenféle asszisztencia nélkül kell bemutatni a játékosoknak. Az ilyen beépített segítségek rombolják a játékélményt azzal, hogy az egye programok néha több gázt adnak, esetleg erősítenek a fékezésen, vagy segítenek a kormányzásban. Ez végeredményben megöli a vezetési élményt, ezért a GRID 2-ből teljesen száműzni fognak minden hasonlót és csak a tiszta, autentikus vezetési élmény marad.

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás