Oldal kiválasztása

Quarrel – Játékteszt

Quarrel – Játékteszt
12 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Az iOS-ra egy éve már kapható Quarrel nemrég jelent meg XBLA-ra, így a játékszegény időszakban kipróbáltuk, mit képes nyújtani a Scrabble-nek és a Rizikónak érdekes találkozásából született szókirakós stratégiai játék.

A Quarrel ékes példája annak, hogy lehet külön-külön jól működő stílusokat egybegyúrva szórakoztató és élvezetes hibrideket készíteni. A Denki játékának alapját a Scrabble szókirakós vonala képviseli, miközben a Rizikó legjobb elemeit átemelve egy meglehetősen mély lehetőségeket kínáló stratégiai mellékszál is helyet kapott. Minden alkalommal kapunk nyolc véletlenszerűen generált betűt, amikből aztán lehetőség szerint egy értelmes, lehetőleg minél több pontot érő szót kell kiraknunk. Az egészben az a csavar, hogy mindig csak olyan hosszú anagrammát rakhatunk ki, ahány katonával igyekszünk megvédeni a területünket, így ez is jól mutatja, nem a szavak hosszúsága a lényeges, hanem az egyes betűk értéke. Ezt a meglehetősen monoton, de mégis szórakoztató elemet igyekszik felrázni a területvédős szegmens, ahol a játék egyszerűségéhez mérten meglepően komoly stratégia rejlik. Egyrészt alaposan meg kell fontolnunk, hogy az ellenfél mely zónáját támadjuk meg, de arra is lehetőségünk nyílik, hogy újraszervezzük erőinket, esetleg a győzelmek esetén rabolt kincsekből erősítést és utánpótlást igényeljünk.

 

Amiben többet nyújt az Xbox Live Arcade-os változat, az a választható játékmódok kínálata. A Quick Play mellett kapunk egy Challange opciót, ahol különböző kihívásokat kell teljesítenünk, míg a Dominationban a különböző szekciókra szabdalt, összes elérhető helyszínt egy szálra felfűző „történetetben” kell helyt állnunk. A Showdown-ban az egyre okosabb és gyorsabb karakterek eszén kell túljárnunk, míg a multiplayer módban nem csak barátainkat, de ismeretleneket is szócsatára invitálhatunk.

 

A Quarrel legnagyobb erénye, hogy játszva képes tanítani. A játék igazi élvezetéhez ugyan erős angolra van szükség, minden egyes kör után részletes leírást kapunk a lehetséges, az ellenfél és általunk választott anagrammákról, azok jelentéséről, így ha kellően lelkiismeretesek vagyunk, játék közben tudjuk fejleszteni szókincsünket. Az aranyos körítés, a stratégiai mellékvonal és alacsony ára miatt mindenképpen csak ajánlani tudjuk.

 

Értékelés: 9/10

Translate »