Oldal kiválasztása

Fallout: New Vegas – Előzetes

Fallout: New Vegas – Előzetes
14 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Hamarosan érkezik a Fallout 3 önálló kiegészítője, melyet az Obsidian Entertainment fejleszt, ami már csak azért sem elhanyagolható, mert a csapat alapító tagjai közt szép számmal akadnak olyanok, akik az eredeti Fallout játékokat készítették.

Először is összefoglaló a Fallout világáról azok számára, akik bármilyen okból kifolyólag eddig még nem ismerték a sorozatot. A történet egy alternatív jövőben játszódik, egy nukleáris világégés után, ahol a katasztrófa túlélői küzdenek egymással és a sugárzás teremtette mutánsokkal a fennmaradásért. S bár a harmadik epizód szerint már 2277-ben járunk, a világban az 1950-’60-as évek hangulata uralkodik. Mindehhez járul egy jó nagy adag komor humor, hatalmas szabadon bejárható terület és igazi keményvonalas szerepjátékos játékmechanizmus.
 
Most, hogy dióhéjban összefoglaltuk a világot, térjünk is rá cikkünk tárgyára, a New Vegas alcímet viselő önmagában is játszható kiegészítőre! A történet három évvel a Fallout 3 eseményei után játszódik, de lévén nem folytatásról beszélünk, hanem önálló kiegészítőről, nem igazán kell azon csodálkozni, hogy a történéseknek vajmi kevés köze lesz az eddig látottakhoz. Ahogyan a cím is sejteti, ezúttal Las Vegas és környéke szolgál helyszínül – vagyis ami még megmaradt belőle. Ez a terület jelenleg New Vegas név alatt fut és abban a szerencsés helyzetben van, hogy Washingtonhoz képest kevés atomot kapott, így a város aránylag egyben maradt, tehát több emblematikus helyet fogunk felismerni, mint korábban.
 
Az Obsidian emberei az „in medias res” kezdést preferálták, így a kezdő képsorokban hősünket azonnal főbe is lövik, s egy jelöletlen sírba dobják. Ez így önmagában valószínűleg kevés lenne, hogy meggyőzze a vásárlókat, ezért egy Victor nevű robot kiás minket és elvisz a gazdájához, Mitchell dokihoz, aki majd összefoltoz, hogy kideríthessük kinek is álltunk ennyire útjában. A dokinál esünk majd át az alapjátékból ismerős karaktergeneráló rendszeren. Azoknak, akik játszottak a harmadik résszel mindössze a megadható kor lesz új opció, minden más marad a megszokott formában, vagyis mégsem teljesen, ugyanis a készítők állítják, az egész folyamatot felpörgették. A játék történetében első ízben karakterünk nem egy Vault lakó, így gyakorlatilag már veteránként kezdhetünk, mindössze pontjainkat kell szétosztanunk tulajdonságaink közt tetszőleges formában és már indulhatunk is neki a nagy Vegas-nak.
 
A fejlesztők természetesen gondoltak a kezdőkre is, így van mód arra is, hogy kitöltsünk pár személyiségtesztet (Rorschach, szóasszociáció, miegymás), és az adott válaszaink alapján a játék a személyiségünknek leginkább megfelelő módon osztja ki az alappontokat, majd részt vehetünk pár oktató küldetésen is. A profik ezt a részt átugorhatják, saját kezűleg állíthatják be tulajdonságaikat, és ha igazán keménynek érzik magukat, választhatják az újonnan bevezetett Hardcore módot is. Ezzel viszont csak óvatosan, mivel a neve közel sem félrevezető! Lényegében arról van szó, hogy a játék sokkal valósághűbb lesz, s mint olyan, nehezebb is, mivel minden egyes tárgynak súlya lesz, tehát a nagyobb pakk lassít, a játékosnak naponta rendszeresen ennie és innia kell majd, hogy életben maradjon, a komolyabb sérülések gyógyításához – mint pl. a csonttörések – fel kell keresni egy orvost, és a menet közben fellelhető életfeltöltők sem gyógyítanak azonnal, csak fokozatosan. Szóval ez tényleg csak a keménymagnak ajánlott, viszont az Obsidian ígéri, aki végigszenvedi a Hardcore módot, azt várja majd némi jutalom.
 
Ahogyan azt korábban megszoktuk a Fallout részektől – és úgy általában az RPG-ktől –, miközben fő célunk után megyünk, különböző csoportokkal, frakciókkal akadunk össze, akik többnyire egymással harcolnak a területek és a még fennmaradt erőforrások birtoklásáért. A két legnagyobb szembenálló csoport ezúttal a bürokratikus New California Republic és a rabszolga-kereskedő Caesar’s Legions lesznek, akiknek egyik komoly konfrontációja a Hoover gátért folyó küzdelem lesz, de bőven lesz dolgunk, míg eljutunk odáig, hogy nekünk is legyen némi beleszólásunk a dologba.
 
Első lépéseinket egy Goodsprings nevű kisvárosban tesszük majd meg, ahol rövid úton találkozunk is a New Vegas legtöbb újításával, melyek nagyrészt a harcrendszert érintik. Az alapvető koncepció továbbra is a nyílt világban játszódó szerepjáték, a belső nézetes lövölde és a VATS (a célzó rendszer, mely megállítja az időt, így a klasszikus körökre osztott harcokat idézi) kombinációja lesz. Új lehetőség viszont, hogy különböző modifikációkat alkalmazhatunk fegyvereinken (példának okáért a jobb tüzelési sebesség érdekében), plusz használhatunk majd speciális lőszereket is, ezáltal még tovább bővül az arzenál, ami az ígéretek szerint már alapjáraton is a Fallout 3-ban látottak duplája lesz. És természetesen minden módosítás (távcső, extra tár stb.) meg fog látszani a fegyvereken.
 
Magán a harc menetén is csiszolnak az Obsidianos srácok, hogy a játék még dinamikusabb élményt nyújtson. Így a valós idejű harcokban új kameranézeteket alkalmaznak, s akad pár egyéb újítás is, mint pl. a vállhoz emelt fegyver, a precízebb célzás érdekében, ahogyan azt a legtöbb shooterben már megszoktuk, a látvány oldalt pedig olyan finomságokkal támogatják meg, mint az állítható filmes hatás, a lassított felvételben visszajátszott gyilkosságok, melyek korábban csak a VATS használata közben voltak elérhetőek. Továbbá a VATS rendszerben is lesz néhány újdonság, mint pl. különleges mozdulatok és a közelharc fejlesztése, de a lényeg továbbra is a lehető leglátványosabb mészárlásokon lesz.
 
A másik lényeges újítás az úgynevezett „társkerék” (companion wheel) lesz. Igaz ugyan, hogy a New Vegas-ban egy karakterünk lesz, de utunk során bizonyos NPC-k dönthetnek úgy, hogy csatlakoznak hozzánk, hogy segítsenek. A fentebb említett újdonság az ő irányításukat könnyíti meg, mivel ennek segítségével adhatunk nekik egyszerűbb utasításokat, hogy tudják, mikor kell támadniuk, vagy inkább futniuk. Ebben az új menüben gondoskodhatunk társaink egészégi állapotáról és felszereléséről is, de értelmetlen döntéseink ellen tiltakoznak az NPC-k, tehát példának okáért egy képzett mesterlövész nem feltétlen fog szárnyalni a boldogságtól, ha egy sörétes puskát nyomunk a kezébe.
 
Ezúttal is meggyűlik majd a bajunk az armageddon szörnyszülöttjeivel. S lévén az Obsidian embereinek korábban már volt közük a Fallout szériához, az új mutánsok mellett lesznek olyan förtelmek is, melyek a sorozat régi rajongóiban komoly nosztalgikus érzéseket ébreszthetnek. Így ismét tiszteletét teszi a Gekkó (normál, tűz és arany kivitelben), és visszatér az elit szuper mutáns Nightkin is. Ez utóbbi faj képviselői képesek lesznek láthatatlanná válni, s ilyen állapotban a VATS mód sem ér ellenük semmit. Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy a New Vegasban bizonyos elit ellenfelek komolyabb páncélzatot is viselhetnek. Ha ilyenekkel akadunk össze, a célkereszt piros pajzsra vált, jelezvén, hogy ezekhez a dögökhöz bizony komolyabb csúzli szükségeltetik.
 
A programban továbbra is él majd a karma-rendszer, mely minden egyes cselekedetünket feljegyzi, legyen az jó vagy rossz, s az NPC-k ezek tükrében tekintenek minket jófiúnak, vagy banditának, s ennek megfelelően fognak velünk viselkedni, s ugyanezen az elven követik tetteinket a különböző frakciók is.
 
Grafikai téren sok változásra nem kell számítani, ugyanis a kiegészítő a Fallout 3 enyhén módosított motorját használja, s habár a Mojave Wasteland sokkal változatosabb és látványosabb környezetet kínál majd az alapjátékban látott Washigtonnál, a karaktermodellek nem sokat fognak változni. Ezt akár tekinthetjük gyenge pontnak is, hiszen azt azért lehet érezni, hogy csak eltelt két év a Fallout 3 megjelenése óta, s így ez a látványvilág már nem feltétlen a legjobb. Ugyanakkor tekintve, hogy a Fallout eredetileg nem a látványról szól, és hogy a játék egyéb elemein mennyit fejlesztettek a készítők, szerintem nyugodtan borítékolhatjuk, hogy a rajongók nem igazán fognak kiborulni a grafika miatt, hiszen az eddig látottak alapján az Obsidian emberei nagyon értik a dolgukat. Mi minden esetre már nagyon várjuk a New Vegas megjelenését, ami a tervek szerint még idén esedékes PC-n, X360-on és PS3-on egyaránt.
Translate »