God Of War: Chains Of Olympus – Majdnem side-scroller lett
A God Of War franchise hordozható kitérője a mai napig az egyik technikai csúcsot képviseli a Sony handheldjén, arról nem beszélve, hogy a legkiválóbb kaszabolósdi is egyben ezen a platformon.
Talán ezért is érdekes, hogy a projekt annak idején egy side-scrollernek indult, szaknyelvről fordítva, oldalra gördülős játékmenetet terveztek volna alá a Ready At Dawn fejlesztői, ők ugyanis nem bíztak a térbeli gameplay sikerében a maroknyi konzolon. A srácok egyszerűen nem éreztek elegendő erőt a platformban ahhoz, hogy ugyanazt az élményt kíséreljék meg leszállítani rajta, mint tették azt a Sony Santa Monica stúdióban a PlayStation 2 hardverén.
A kezdetben tehát síkbeli játékmenetet próbáltak kivitelezni papíron, árulta el a játék vezető pályadizájnere, Dana Jan. Sokan nem számolnak vele, de a sorozatnak létezik egy másik spin-off epizódja is, amely mobiltelefonokra jelent meg God Of War: Betrayal címmel, ami valóban síkbeli játékmenettel volt felvértezve, így lehet némi rálátásunk, hogy miként működött volna a Chains Of Olympus is ebből a szemszögből játszva. Szerencsére a Ready At Dawn végül elvetette az idejétmúlt perspektívát és alaposan megdolgoztatva a PSP-t egy hajmeresztően kiváló alkotást vágtak nekünk össze.