Oldal kiválasztása

Modern Warfare 2 – Multiplayer próbakör

Modern Warfare 2 – Multiplayer próbakör

Szeptember közepén egy nagyszabású, VIP buli keretén belül leplezte le az Activision a novemberben megjelenő Infinity Ward fejlesztette Modern Warfare 2 többjátékos módját, így utánajártunk az eddig ismert részleteknek.

Vészesen közeledik a Modern Warfare második részének novemberi megjelenése, így a játék szóló módját kiveséző előzetesünk után úgy döntöttünk, hogy a játék és az egész franchise erősségének számító többjátékos mód újdonságait is egy csokorba gyűjtjük. Tesszük ezt főként azért, mert az Infinity Ward és az Activision pont a napokban döntötte el, hogy a megjelenés előtt semmilyen bétatesztet nem indít a többjátékos módból, így minden egyes vásárló csak a megjelenés napján szembesülhet vele, milyen újdonságokat is rejt a folytatást multiplayer opciója. A fejlesztőstúdió ezeket a fejlesztéseket a múlt hónap közepén, egy Los Angeles-i buli keretén belül mutatta be a sajtó képviselőinek, így a külföldi magazinok írásaiból gyűjtöttük össze a szükséges információkat.

 

Először is fontos megjegyezni, hogy sokat változtattak a fejlesztők a balanszon, igyekeztek egy olyan multiplayer módot összehozni, ahol az amatőrök is könnyedén felvehetik majd a játék ritmusát, és nem lesznek könnyű célpontjai a veterán digitális harcosoknak. Mindezek mellett egy sokkal dinamikusabb, látványosabb és pergősebb játékmenet tárul majd elénk, az ember még inkább úgy érzi majd magát, hogy egy élő, lélegző, csatatéren kell helytállnia. Ezeket az egyensúlyokat főleg új fejlődési rendszerben, a perkekben és egyéb újításokban eszközölte az Infinity Ward. A perkek például fejleszthetőek lettek, így megfelelő tapasztalati pontok után, szintet léphetünk, és lehetőségünk lesz a perkeket vagy egyéb tulajdonságainkat felturbózni. Ezzel pedig a fejlesztők elérték, hogy sokkal inkább specializálódnak majd a játékosok, hiszen meg kell találnunk azokat a pontokat, amiben esetleg jobban, otthonosabban mozgunk.

 

Ezt a fejlesztés úgy kell elképzelni, hogy kapunk egy úgynevezett Pro Perket, amit megfelelő kihívás teljesítése után tudunk unlockolni, ilyenkor pedig újabb perkek nyílnak meg, amiket folyamatosan fejleszthetünk. Ilyen például a Bling perk, amivel akár két kiegészítőt is pakolhatunk a fegyverünkre, amiket így sokkal szabadabban testre szabhatunk. Tehetünk rájuk egyidőben hangtompítót és infracélzót, radart, amivel az előttünk lévő terepet pásztázva láthatjuk az ellenséget, taktikai távcsövet, amivel messzebbre tekinthetünk el, de akár a tűzerőt is fokozhatjók a lövés sebességének fokozásával. Ezen kívül ott a a Commando, amivel szélesebb körben apríthatunk a késünkkel vagy a második részben debütáló Scavenger, ami lehetővé teszi, hogy az elhunyt ellenfelektől, fegyvernemtől függetlenül elkobozzuk a megmaradt töltényeket és gránátokat. Frappáns megoldás, hogy egyetlen gombbal előcsalogatható statisztikánk, így láthatjuk, hány embert sikerült eddig levadásznunk, illetve még hányat kell megölnünk, hogy újabb challenge-t tudjunk megnyitni.

 

Megújul, pontosabban kiegészül fegyvertárunk is, így lehetőségünk lesz olyan géppisztolyok közül válogatni, mint az M4, FAMAS vagy a SCAR-H, ami tulajdonképpen az M4 és az AK-47-es összemixelt verziója. Ezen kívül lehetőségünk lesz választani Tar-21, MP5K, UMP45, egy Vector névre keresztelt félautomata géppisztoly között. Utóbbi szinte egy az egyben megegyezik az M5-tel, viszont tűzereje sokkal nagyobb. A P90 sajnos lecsúszott a listáról, viszont a SCAR amolyan pótlásként biztosítja, hogy távolabbi célpontokat is pontosan célzott lövésekkel szedjünk le. A játék ezeket ugyanúgy díjazza, mint az első részben, azaz dupla, tripla szorzóval szerezhetők pontok, vagy különböző challenge-k.

 

A perkek mellett megjelennek a képességek – skill -, amik lehetővé teszik a dupla fegyverforgatást, a késdobást, vagy a gyorsabb tüzelést. Ezek hátránya, hogy ugyanúgy foglalják a helyet a kiegészítők között, így célszerű itt is a számunkra legkedvesebb képességet választani, amik között olyanokat is felfedezhetünk, mint a tapadós gránátok használata, a képeken és videókban is látott rohampajzs bevetése. Természetesen a már meglévő lehetőségeket sem hanyagolta az Infinity Ward, így megújult a kill streak rendszer. Az előző részben egy háromlépcsős rendszer működött. Ez most már a múlté, a Modern Warfare második részében egy hatszintes rendszer kap majd helyet, ráadásul a már korábban említett megfelelő egyensúly is itt domborodik ki, ugyanis a kezdő játékosok a death streak lehetőségeivel élhetnek majd.

 

Az első szint teljesítéseként ugyanúgy megkapjuk majd a felderítő robotrepülőgépet, vagyis az UAV-ot, amivel a levegőből szemlélve feltérképezhetjük az ellenfél helyzetét, illetve a kialakult helyzetet. Ezután viszont meglepő módon akár le is lövethetjük a madárkát, vagy hívhatunk helyette egy másikat, amit négy egymást követő gyilkolás után tudunk "aktivizálni". Ilyenkor egy ellen-UAV bukkan fel a levegőben, de ha épp muníció hiányában szenvedünk, akkor utánpótlás ledobására is kérhetjük az UAV-ot. Ilyenkor légi támogatás formájában egy doboz kerül ledobásra az általunk kijelölt helyre, amit füstjellel jelezhetünk. A dolog érdekessége, hogy ez a szeretetcsomag bárki számára használható, tehát a rakomány tartalmát az ellenfél is használhatja, így nem árt egy masszív védelmet kiépíteni a pakk megérkezésekor. Az ötös szint elérésekor két választási lehetőségünk nyílik: hívhatunk egy általunk irányított, kamerával felszerelt Predatort, vagy egy előre telepített lövésztornyok telepítése lehet a másik variáció. A következő szinten a már jól ismert l precíziós légi támogatás kérésének lehetősége nyílik meg előttünk, majd helikoptert hívhatunk támogatásként, végül pedig az AC130-as repülőgép feletti irányítást átvéve, mi magunk oszthatjuk az égi áldást.

 

A kezdők számára beüzemelt death streak tulajdonképpen az egymás utáni elhalálozásokat "jutalmazza", illetve ilyenkor juthatunk hozzá olyan támaszokhoz, amik a jövőben se szegik kedvünket majd a játéktól. Négy halál után például lehetőségünk nyílik egy kör erejéig a gyilkosunk kasztját és rangját felvenni, így pedig kóstolót kapunk abból, milyen is olyan fegyverekkel lövöldözni, amiket még nem sikerült megnyitnunk, ha pedig még ennél is pocsékabbul teljesítünk, akkor a rendszer plusz élettel ajándékoz meg.

 

Új játékmódként felbukkan a Search and Destroy egy módosított verziója, a Demolition, amiben a két ellentétes csapatnak – támadók és védők – kell egymásnak feszülniük. A védők számára az a cél, hogy a támadok kitűzött célját megakadályozza, vagyis egyfajta bázisvédésről van szó, ami hihetetlenül pergős és látványos tud lenni. Ehhez persze szükség van jól megtervezett pályákra. A partin a videókon már látott Highrise, Afghan és Rio de Janeiro térképek voltak kipróbálhatóak, melyek mindegyike teljesen más taktikai kihívást igényel, ráadásul a lehetőségek se ugyanazok. Az afgán pálya például a mesterlövészek paradicsoma lesz, ráadásul a barlangrendszerben kialakított járatok komoly taktikázást engednek meg. A Highrise a klasszikus védd a bázisod típusú misszióknak nyújt majd otthont, míg a riói pálya kész őrültek háza, ahol hatalmas víztorony, egymásra épített viskók, lejtett utak várják a digitális harcosokat.

 

A hívónevekről is ejtettek pár szót a bulin, így kiderült, hogy teljesítményünknek megfelelően kapjuk majd a plecsniket, amik tartalmazzák a gamertagünket, a játék során megszerzett rangjelzésünket, egy különleges becenevet – ami egy külön rangnak felel meg -, valamint egy megszabott szettből kiválasztott avatart. Így játék közben, illetve a szerverekre csatlakozás előtt azért az ember tisztában lesz vele, hogy milyen erősségű csapathoz is csatlakozik, és így talán még a felcsatlakozás előtt kiderülhet, hogy terem-e babér az adott szerveren, vagy nem.

 

A Call of Duty: Modern Warfare 2 idén november 10-én jelenik PC-re, Playstation 3-ra és Xbox 360-ra egyaránt.

 

Cikkünk az IGN és a 1UP beszámolója alapján készült

Translate »