Oldal kiválasztása

Dealer Day 2009 – Beszámoló

Dealer Day 2009 – Beszámoló
12 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A BSC-HRP kooperációjában rendezték meg csütörtökön az idei Dealer Day 2009-et, mely az összes kiállításhoz hasonlóan, azzal a céllal született, hogy a cégek bemutathassák új, még az idén vagy 2010-ben piacra kerülő termékeiket.

Szerkesztőségünk is meghívást kapott a csütörtöki Dealer Day 2009-re, ahol a sajtó -és a hazai forgalmazók, viszonteladók, disztribútorok képviselőinek tartottak előadásokat és bemutatókat a hazai cégek, olyanok mint az LG, a Symantec, a Samsung, az ASUS, a Logitech, a Canon vagy a Microsoft. Az előadások két nagysátorban, illetve a BSC-HRP főhadiszállásának oktatótermeiben zajlottak, melyek 20-25 perces hosszúságukkal sajnos nem tették lehetővé, hogy minden információra és érdekességre kiterjedő prezentációkat tartsanak a képviselők, mindezek ellenére szerkesztőségünket képviselve nyugodt szívvel állíthatom, nagyon élvezetes, érdekes előadásokra ülhettem be.

 

Szerencsém volt meghallgatni az LG képviselőjének fél órás előadását, ahol a japán cég a környezetbarát monitorok bemutatásával rukkolt elő, így első kézből vehettem szemügyre legújabb LED háttérvilágítású LCD-monitorját, aminek első előfutára, a W86 már megjelent, de az újabb, keskeny, energiatakarékos kiszerelések idén októberben, illetve a jövő év elején árasztják majd el a hazai boltokat. A prezentáció során a cég képviselője nem győzte hangsúlyozni, hogy ezúttal is megfelelő árszabást próbálnak majd kialakítani, de az új technológiának köszönhetően 5-10%-al drágábbak lesznek az új kijelzők, mint a hagyományos LCD monitorok, viszont ez a különbség a megspórolt energiában könnyedén, hónapok alatt visszanyerhető.

 

 

A Symantec képviselői a Norton Antivirus család újdonságait mutatták be. A cég haladva a korral leginkább az adatmentés és adatvisszaállítás tökéletesítését tűzte ki célul, így csomagjának két funkciójára, a "Back Up" és "Back Up Recovery" szolgáltatásra fektették a hangsúlyt a 25 perces előadás alatt. A Symantec a jövőben a hazai kis- és középvállalkozókat szeretné megcélozni, hiszen a kisebb vállalkozások számára is fontos lehet, hogy könnyedén, pár kattintással visszaállíthatók legyenek a fontos adatok. A Microsofttal kiváló kapcsolatot ápoló biztonságtechnikai cég az előadás után egy X360 Elite modellt sorsolt ki, amit sajnos nem mi hozhattunk haza.

 

Az Asus legújabb laptop modelljeire fektette a hangsúlyt, így a netbookok és notebookok új formatervű kivitelei, a Seashell termékcsalád mutatkozott be. A készülékek méretükben az Apple Macbook Air modellre hajaznak, kialakításukban pedig valóban egy kagylóra emlékeztetnek. Pille könnyűek a masinák, a netbookok és komolyabb erőforrásokat és nagyobb SSD tárhelyet kapnak majd, továbbá az energiagazdálkodás jegyében is születtek újdonságok – ez amúgy minden céget jellemezte. A legfőbb meglepetés mégis a gépekre előre telepített saját operációs rendszer, mely kicsit a Linux-ra hajaz, mégis pofon egyszerű kezelni. Ennek funkciója, hogy ha valaki képeit, dokumentumait vagy más, fontos adatait gyorsan és könnyedén szeretné elérni, akkor nem kell a Windows-zal szenvednie, elég ha ezt a felületet csalogatja elő.

 

 

A EPSON előadása a cég projektoraira fókuszált, abból is az oktatási célokra szánt modelleket mutatta be a cég képviselője. A főként felsőoktatásban használatos projektorok formai szempontból is jelentős változáson estek át, viszont szolgáltatásait tekintve is komoly előrelépéseket ért el a cég. Megkönnyítve az oktatók dolgát, USB kimenetet kapnak az új modellek, így az oktatóknak nem kell még pluszban laptopokat se cipelnie, elég ha a projektorra rádugja a pendrive-ot és máris megjelenik az adott előadás anyag. Wi-fi elérhetőséget is biztosítanak a gépek, valamint a mobilis előadók, vagyis akik sokat utaznak, azok számára egy könnyebb és kisebb vetítővásznat talált ki a cég.

 

A Logitech igazából nem sok újdonsággal rukkolt elő, mindössze az üvegfelületen is kiválóan használható egereit, az Anywhere Mouse MX és a Performance Mouse MX-et mutatta be.

 

 

Ha valaki az egymás után azonnal kezdődő előadások között esetleg megéhezett, azokat fantasztikusan finom grill ételek, sütemények, üdítők, sör vagy épp koktél várta. A játékos kedvűek a külön kialakított játéksarokban találhatták meg számításaikat, ahol a korábban nálunk is tesztelt Prototype, Guitar Hero 5, X-Men Origins: Wolverine, illetve egy előzetes formájában tárgyalt Forza Motorsport 3 lett kiállítva. A sajtó képviselői az Activison új termékei közül még kipróbálhatták a DJ Hero-t, és a Blurt, melyet szerencsére mi is szemügyre vehettünk. Előbbiről egy előzetesben emlékeztünk meg, a Blurról pedig pár napja írtuk meg első benyomásainkat.

 

Összességében elmondható, hogy egy nagyon színvonalas, érdekes, változatos előadásokkal és programokkal tarkított rendezvény volt az idei Dealer Day 2009, ahova tényleg érdemes egyszer elmenni és kilátogatni, mert biztos, hogy mindenki megtalálja a számára tetsző programot, előadást, prezentációt vagy épp játékot.

Translate »