Oldal kiválasztása

Assassin’s Creed 2 – Előzetes

Assassin’s Creed 2 – Előzetes
15 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Az idei E3-on láthattuk először mozgás közben az Assassin’s Creed folytatását, mely a két évvel ezelőtti első rész hibáiból tanulva, még remekebb megvalósítást és kivitelezést kap. Ennek részletei után kutattunk, amit most megosztunk Veletek.

Két évvel ezelőtt a UbiSoft Montreal egy ígéretes lopakodós, nagy szabadságot és változatos játékélményt ígérő produkcióval rukkolt elő. Az Assassin’s Creed az ígéreteknek azonban csak töredékét tudta megvalósítani, Jeruzsálem és a környező vidékek kidolgozottsága, vagyis a látvány hihetetlenül pazar lett, az animációk is elsőrangúak voltak, viszont a játék küldetései túlságosan egyhangúak, egysíkúak lettek, így nagyon hamar unalomba fulladt bérgyilkosunk, Altair amúgy igencsak érdekes sztorija, melyben egyaránt keveredett a modern kor és a 11. század végét és a 12. század elejét jellemző stílus. A folytatásban a fejlesztők állítólag minden problémás szegmenst átvizsgáltak és természetesen orvosolják is azokat, így változatosabb missziókat, még szebb látványt, valóban szabad játékteret és sok más egyebet ígérnek. Az eddig látottak alapján valóban érezhető és kézzel fogható a fejlődés, de vajon mi mindent módosítanak a második részben, és mik azok az újdonságok, ami miatt érdemes lesz megvásárolni az a Assassin’s Creed 2-öt?

 

Az Assassin’s Creed 2 ugyanott folytatja a kutakodást Desmond Miles múltjában, ahol tette azt az első részben, azonban Jeruzsálemet és ezzel a kereszteslovagok korát hátrahagyva, közel háromszáz évet ugorva az időben a középkori, reneszánsz, karneváloktól és éjszakai élettől pezsgő Velencében találjuk magunkat. Vagyis az új idősíkban a tizenötödik századhoz közel, 1486-ban járunk, abban a korban, ahol épp a felfedezések és új művészetek születését éljük, ahol Desmond újabb felmenőjével, az itáliai Ezio Auditore di Firenzével ismerkedünk meg, aki kezdetben nem tartozott a bérgyilkosok sorába, viszont családja egy véletlen folytán félreérthető konspirációs ügybe keveredik, természetesen gyilkosság áldozataivá válnak, főhősünk pedig bosszúra szomjasan számol le Itália befolyásos, korrupt vezetőivel és a rivális családokkal.

 

Jeruzsálem után tehát Velencében találjuk magunkat, azonban az első részhez hasonlóan ezúttal is több városban tesszük tiszteletünket, így megfordulunk majd Rómában vagy Firenzében, ahol szintén érdekes küldetések várnak ránk. A városok közötti közlekedésről egyelőre nem esett szó, de minden bizonnyal a lovaglás, mint opció ezúttal is választható lesz. Ezio mozgáskultúrája is sokat fejlődött Altair-hoz képest, és bár az alapséma megmaradt, új főhősünk még látványosabb és hajmeresztőbb mozdulatokra lesz képes, a falra mászások, a parkour ugrabugrák sokkal összetettebbek, mindemellett rendkívüli gyorsasággal leszünk képesek közlekedni a tetőkön. Sokkal meggyőzőbb, mint korábban. Újdonság viszont, hogy Velence jellegzetességéből adódóan a vízben is tudunk majd közlekedni, amit nemcsak úszásra és egyéb célszemélyek megközelítésére használhatunk, hanem rejtőzködésre is. A kikötőkben lehorgonyzott hajókat is elcsenhetjük, így Velence negyedei között is gyorsabb közlekedésre nyílik lehetőségünk. A vízeffekt kidolgozottsága hihetetlenül életszerűre sikeredett, de az eddig látottak alapján mindez Velencére is elmondható, ami Jeruzsálemmel ellentétben sokkal életszerűbb. Szemkápráztató kilátással és dinamikusan változó napszakokkal próbál életet csenni a játékba a UbiSoft. A váltakozó napszakok a küldetések korábbi repetitív mivoltát is próbálja feledtetni, ugyanis a napszakokhoz alkalmazkodva kell küldetéseinket kiviteleznünk. A karneválok fővárosában valóban pezseg az élet, a lakosság szórakozni jár, társalognak egymással,  változatos, egyéni ruhákban járnak-kelnek, valamint sokkal színesebb-szagosabb a környezet, így az éjszakai mulatozások egyik fontos kellékeként feltűnnek például a tűzijátékok is.

 

A játékban fontos szerephez jutnak majd a különböző találmányok is, vagyis nem véletlen, hogy Ezio egyik mentora és legjobb barátja Leonardo Da Vinci lesz, aki híres repülő masinájával is megajándékozza főhősünket, aki így a levegőt is meghódítja. A masina segítségével pillanatok alatt átszelhetjük az egész várost, feltérképezhetjük azt, viszont a repülés hátránya, hogy csakis éjszaka célszerű élni a lehetőséggel. Egyrészt mert igencsak feltűnő jelenség lenne nappal a levegőt szelni, másrészt ahhoz, hogy ne zuhanjunk le a világításért felelős utcai tűzrakásokból felszálló gőzből nyerhetünk lendületet a szárnyaláshoz. A járókelők közötti megbúvás lehetősége is folyamatosan korlátozódik, a fejlesztett MI-nek köszönhetően felismernek minket, tetteink alapján ítélnek meg a város lakói, így a tömegben való rejtőzködés is csak ideiglenesen nyújthat menedéket. Ellenben lehetőségünk lesz különböző mellékküldetése keretén belül szemtanúkat elhallgatatni, esetleg meg is vesztegethetjük őket, vagy a kifüggesztett, rólunk szóló plakátokat is eltávolíthatjuk az utcáról. Ugyanez a továbbgondolt mesterséges intelligencia jellemzi az őrséget is, így a korábbi szénakazalban elbújás szintén nem kifizetődő hosszútávon, ugyanis az őrök lándzsáikkal átvizsgálják a lehetséges rejtekhelyeket. Mindez azt jelenti, hogy sokkal precízebben, minél kisebb feltűnés nélkül kell kiiktatnunk kiszemelt áldozatainkat. Ehhez persze rengeteg új, a kornak megfelelő fegyver áll majd rendelkezésünkre.

 

Bérgyilkosunk ugyan kevesebb fegyvert cipelhet magával, mint korábban, viszont alapból két rejtett pengével leszünk felszerelve, továbbá kisebb kések is kezünk ügyébe keveredik. Mindez azt jelenti, hogy lesből hátulról támadva célpontjainknak akár elvághatjuk a torkát, de a két rejtett penge adta lehetőséggel élve, egyszerre akár két ellenfelet is eltehetünk láb alól. Ezen kívül biztosan kapunk egy nyílpuskaszerű fegyvert, amivel távoli célpontokat szedhetünk le. Célszerű ezt a csúzlit a nyilasok ellen bevetni, ugyanis az íjászok tüzes íjaikkal támadnak ránk, ami elől szinte képtelenség elbújni és kicselezni. Összesen egyébként több, mint harminc harceszköz kap majd helyet a játékban, viszont a harcok során képesek leszünk az ellenfelek fegyvereit is felhasználni.

 

Az Assassin’s Creed 2 november tizenhetedikén kerül a boltokba, Xbox 360, PlayStation 3 és PC platformokra, és az eddig információk alapján úgy néz ki, érdemes lesz beruházni egy példányra.

Translate »