Mobilra is megjelent a Farkas című film játékverziója, ami a szokásos, scrollozós akciójátékok vonalát erősíti.

A történet szerint Farkas bosszút esküszik barátnője haláláért, megszökve Stryker kísérleti fegyverlaborjából olyan mutáns harcosokkal küzd meg, mint Blob és Victor Creed. A történetet részben animációkkal, részben szöveges részekkel meséli el a játék, amiben 2D-s oldalnézetből, scrollozós megoldással irányíthatjuk főhősünket, aki a megszokott irányokba (négy alapirány + átlós) képes mozogni, valamint támadni és védekezni tud.

 

A játék kialakítása semmiben sem különbözik a szokványos 2D-s verekedős mobiljátékoktól, egyedül a környezet, azaz az X-Menes karakterek és a hangulat az, ami újdonságot nyújt. Az irányítás elég kifinomult, hiszen az ugráláson, guggoláson guruláson kívül a tereptárgyakat is fel tudjuk használni, valamint a játék figyeli, hogyan mozgunk az egyes pályaelemek között, így például ha magasról leesünk és alattunk egy ellenséges katona áll, akkor azt azonnal leterítjük és ártalmatlanítjuk, bármiféle harc nélkül is. Az egyes pályaelemeket (kapaszkodók, falon mászás stb.) több célra is fel tudjuk használni, például ha egy üvegfelületre a magasból ráugrunk (előtte egy plafonra szerelt kampószerűségben megkapaszkodtunk), akkor az betörik, és sokszor a titkos helyekre is így juthatunk el, ahol begyűjthetjük a további lehetőségeket (például speciális támadásokat) elérhetővé tévő X-jeleket.

 

A játékban gondolkodnunk is kell, hiszen az ész nélküli pofozkodás mellett szükség lesz az egyes lézerek kiismerésére és ártalmatlanítására is, valamint az egyre nehezebb ellenfelek esetében is okosabb, ha a nyers erő használata mellett néha védekezünk is. Mind az irányítás, mind a pályák és a rejtett helyek kialakítása azt ösztönzi, hogy ésszel játsszunk, így az alapszituációt elnézve egy kiváló 2D-s verekedős játékot kapunk. Egyetlen probléma azonban felmerült a játék során, ez pedig a sebesség. Egyrészt hősünk mozgása is kissé lomha, másrészt az egész játék azt az érzetet kelti, mintha kicsit belassult volna az idő. Az irányításra is nehézkesen, kis késlekedéssel válaszol Farkas, ami nagyban lerontja a játékélményt. Valószínűleg a koncepció része lehetett a töredezett mozgás és animáció (főleg, mivel a grafika nem indokolná ezt a belassulást), ez azonban megöli az akciódús, pörgős játékmenetet, és a késleltetett reakciók miatt nehézkessé teszi az irányítást.

 

Annak ajánlott, aki szereti az X-Men univerzumát, valamint képes végigverekedni magát a rejtett helyekkel teletüzdelt pályákon és nem zavarja, ha nem sűrűn találkozik adrenalindús helyzetekkel. (Bár az időre végrehajtandó feladatok azért meg tudják izzasztani az embert akkor, ha nem csak végigrohanni akar a pályákon, hanem végigvinni azokat.)

 

Értékelés: 7/10

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás