Oldal kiválasztása

GDC 09: Napi összefoglaló

GDC 09: Napi összefoglaló
13 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A San Fransisco-ban tartott GDC 09 rendezvény négy napon keresztül várja a látogatókat, mi pedig minden nap végén röviden összefoglaljuk majd a történéseket, hogy könnyebb dolgotok legyen a böngészésnél és visszakeresésnél.

Mint minden ilyen jellegű esemény, az idei Game Developers Conference első napja is lényegében eseménymentes volt. Bár a megszokottól eltérően akadt pár bombasztikus meglepetés hír, igazából a mai nap az ismerkedés, a kiállítók letoborzásával zajlott, a szokásos képi anyagok lavinája és a videóáradatok elmaradtak, így az első nap végeztével tényleg csak pár apróságról tudunk beszámolni, de mint mondottam, akad egy-két eget rengető hírünk is.

MÁSODIK NAP

A Game Developers második napja is számos érdekességet tartogatott, pedig a mai nap is viszonylag semmitmondóan indult, majd estére rengeteg friss bejelentésre került sor.

 

A sort a Ninja Gaiden Sigma 2 PlayStation 3-ra készülő verziójának első mozgóképe nyitotta. Ryu Hayabusa nemcsak hogy visszatér, de rengeteg újdonsággal teszi mindezt, így a Sony fekete szörnyetegére készülő Sigma 2 online kooperatív játéklehteőséget, új játszható hősöket – Ayane mellett egy másik női karakter, Momichi is irányítható lesz – és persze számos új kihívást kínál majd. Mint ismeretes, a játék idén ősszel debütál. A játékot készítő Team Ninja amúgy nemcsak ezen az egy játékon ügyködik, a cég új vezére, Yosuke Hayashi egy interjúban elárulta, hogy más irányt képviselő produkción is dolgoznak jelenleg.

 

Ezután a Microsoft kapta össze magát és ugyan az ígért meglepetés bejelentésekre nem került sor, azért megtudtuk, hogy új szolgáltatásokkal bővül a Games for Windows LIVE rendszere. A kalózkodás ellen beépített új, online hitelesítési rendszert, és in-game Marketplace-t is kap a PC-s LIVE. Utóbbi lehetőség lehetővé teszi, hogy ha az adott játék készítője beépíti játékába a szolgáltatást, akkor játékon belül is vásárolhatunk extra dolgokat kedvencünkhöz, így nem kell kilépni a Windows-ba menet közben. Ezen kívül kapunk egy úgy nevezett Cloud Saves opciót, amelynek köszönhetően Live-profilunkban tárolhatjuk játékbeli mentéseinket, hogy aztán azokat bárhonnan betölthessük, ahol hozzá tudunk férni a rendszerhez. Az este folyamán végül az is kiderült, hogy vadonatúj X360 fejlesztői csomagot hozott össze a redmondi gárda. Az új devkit kék színben pompázik és rengeteg újdonsággal bír, ami tovább könnyíti majd a fejlesztők munkáját. Erőrl részletesebben itt olvashattok!

 

A tavaly alapított PC Gaming Alliance vezetői is felszólaltak a rendezvény mai napján. Sajtókonferenciájukon kiderült, hogy még mindig rengeteg pénz van a PC-s iparban, így egy éve alapított szövetségük munkáját eredményesnek ítélték meg. A létrehozott szövetség olyan nagy cégeket tömörít, mint az Intel, az NVidia, az AMD-ATi, a Microsoft, az Alienware, a Dell, az Acer, a Gateway, az Epic, az Activision Blizzard, a Capcom, vagy épp a LucasArts. A PC-s játékok megmentésére létrehozott tömörülés tegnap tartott sajtókonferenciát a GDC-n, ahol a vezetőség tagjai úgy nyilatkoztak, a konzolok megjelenése ellenére nem haldoklik az ipar, sőt, állítólag folyamatosan növelik bevételeiket. Állítólag világszinten 11 milliárd dolláros üzletről van szó, csak az amerikai és európai piac 6 milliárdot ér. Egy igazán sikeres PC-s cím akár 50 millió dollárt is hozhat a fejlesztőcsapatnak és a kiadónak, az MMO-k univerzumában pedig az ázsiai régiókban való elismertség hozhat rengeteg pénzt a konyhára. Nem ritka, hogy 100 millió dollárt ér egy-egy MMO. Természetesen ezen a téren messze a Blizzard World of Warcraftja viszi a prímet, ami évente több mint 1 milliárd dollárral hízalalja a csapat bankszámláját. Bővebben ITT!

 

Délutánra aztán az is kiderült, hogy amíg a fél világ a konzolos és PC-s Bioshock  2-öt várja, addig a casual réteg az iPhone-ra készülő verziónak örülhet, ugyanis ilyen is lesz. Rengeteg újítással, természetesen az okostelefon képességeihez igazított ficsőrökkel, de mindenképpen egy látványos produkcióval gazdagodhat az Apple telefonjának játékkínálata. A részletekről ITT olvashattok!

 

A nap két meglepetését végül egy új játékplatform, az OnLive és a UbiSoft legújabb RTS-e, a R.U.S.E. szolgáltatta. Előbbiről nem is nagyon mesélnék, inkább olvassátok el frissen elkészült bemutatónkat, ahol mindent összefoglalunk az új érdekességről, sőt, mozgás közben is megleshetitek, hogy mit is tud a kicsike. A R.U.S.E. első videója és fontosabb információit pedig ITT és ITT olvashatjátok el.

 

 ELSŐ NAP

Viszonylag csendesen indult a nap, a csapatok többsége természetesen erre a négy napra időzíti új anyagainak leleplezését, így meglepetésként ért minket, hogy az Electronic Arts és a Slightly Mad Studios a semmiből hirtelen előrukkolt a Need for Speed: SHIFT várva várt megjelenési dátumával és a játék első hivatalos teaser kedvcsinálójával, ami az első in-game jeleneteket is tartalmazta. A legújabb NFS játék ezek szerint szeptember 17-én érkezik Európába és a videóanyag alapján ígéretes darabnak ígérkezik.

 

Ezt követően a kanadai BioWare hintett el friss részleteket a Mass Effect 2-ről. Igaz, ezek még nagyon kezdetleges részletek a folytatásról, de kezdetnek bőven megtették. A kiadott kommünikéből annyi derült ki, hogy űr legveszélyesebb tájaira kalauzolja ela játékosokat a Mass Effect 2, ami valamikor 2010 elején mászik fel a kirakatokba. A folytatásban Saren után egy sokkal komolyabb veszéllyel találjuk szembe magunkat és meg kell fejteniük, hova, és miért tünnek el az emberi kolóniák lakosai. Küldetésünk igazi öngyilkos küldetésnek ígérkezik, de a galaxis keresztülutazását szerencsére nem egyedül kell teljesítenünk. Rendelkezésünkre áll majd egy csapatnyi hűséges harcos, és specialista, hogy aztán offenzívát indíthassunk az ellenséges terület szíve ellen.

 

Percekkel később aztán jött a nap talán legnagyobb meglepetés híre, miszerint a Rockstar Vancouver gőzerővel dolgozik a Max Payne harmadik részén. A folytatásban egy megöregedett, cinikusabb Max-szel találjuk szembe magunkat, aki otthagyta az NYPD kötelékét és egy romlással és bűnnel teli városba költözik, ahol ismét csapdába ejtik. A barátai átverték, a családját elveszítette, márcsak egyetlen dolog motiválja, a bosszú. A Max Payne 3 PC-re, X360-ra és PS3-ra teszi tiszteletét valamikor karácsony magasságában.

 

A nap hátralevő részében aztán beigazolódott mindaz, amit bevezetőnkben fejtegettem. A stúdiók meghúzták magukat, a legnagyobb durranásokra valamikor szerda magasságában számíthatunk. Az Activison egy DJ Hero hivatalos honlappal lepett meg minket, igaz az oldal semmit nem mutat a játékból, majd a Metropolis Software legényei jelentették be, hogy a felemás sikereket elért Infernal tiszteletét teszi X360-on is. Az Activison ezen kívül azt is megerősítette, hogy a hétvége egyik legnagyobb pletykája, miszerint a Wolfenstein nem készül PC-re nem igaz, a játékot a Raven egyszerre fejleszti X360-ra, PlayStation 3-ra és PC-re, ráadásul a megjelenést is egyidőben szeretné letudni a kiadó.

 

Az Autumn Moon Entertainment bejelentette, hy az epizódokra bontott A Vampyre Story folytatása már készül. Ezúttal központi szerephez jut az első epizódban Mona de Laffitet mindenhova elkísérő denevér, Froderick. Az aprócska szárnyassal az lesz a feladatunk, hogy a bosszúszomjas Dr. Riga Mortus fogságából kiszabadítsuk a korábbi operaénekes Monat. Kalandjaink során több mint 25 szereplővel futunk majd össze, köztük a Nagy Fauxdini nevű idétlen mágussal, a beképzelt helyi gótművész Raven Gothguy-jal és az elkeserítően béna sorozatgyilkossal, Jack the Gimperrel. Az A Vampyre Story 2: A Bat’s Tale közel 40 új helyszínt és 15 órányi játékidőt biztosít majd a játékosoknak. A csapathoz két korábbi LucasArts munkatárs, Larry Ahren és Jesse Clark csatlakozott, akik a frappáns párbeszédekért lesznek felelősek.

 

A Sucker Punch a nyáron, valamikor júniusban debütáló Infamoust cipelte ki magával a rendezvényre, ahol végre lerántották a leplet a játék karma-rendszeréről. Az Infamous egy szabad játékmenetet és hatalmas nyílt, fiktív világot kínáló produkció, mely kizárólag PlayStation 3 tesz tiszteletét. A játék főhőse, Cole egy véletlen folytán szerzi meg speciális képességeit, de ezeket nem csak a civil lakosság szolgálatában használhatja. Mindenről bővebben itt olvashattok!

 

Az este folyamán aztán megint lendületbe jöttek a kiállítók, köztük a 2K Boston új meghirdetett állásaival többek között egyértelművé tette, hogy a Bioshock után új projekten dolgoznak, majd a fizikai technológiájáról ismert Havok tartott egy rövid prezentációt, ahol bejelentették, hogy a jövőben mesterséges intelligencia fejlesztésével is foglalkozni fognak. Eddigi fejlesztésüket egy videóval is demonstrálták, ami igencsak meggyőzőnek bizonyult.

 

Az este legnagyobb meglepetését mégis a CryTek biztosította. A frankfurti srácok ugyanis lerántották a leplet a két héttel ezelőtt bejelentett CryENGINE 3-ról, amiről Cevat Yerli a bejelentéskor kiadott kommünikében ódákat zengett. Szerencsére nemcsak a szája volt nagy Yerlinek, a videó bizonyítja, hogy a jövő generációja már itt kopogtat ajtónkon. Kötelező meglesni!

Translate »