Oldal kiválasztása

Batman: Arkham Asylum – Exkluzív előzetes

Batman: Arkham Asylum – Exkluzív előzetes
15 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Megérkezett a Játékok.hu külön bejáratú Jézuskája, és egy exkluzív előzetest hozott Nektek. Szerkesztőségünk ezzel szeretne minden kedves olvasónknak békés, boldog Karácsonyt kívánni.

Az utóbbi időkben a Denevérember méltatlanul a háttérbe szorult, legalábbis, ami a játékokban való szerepléseit illeti. Maximum vendégkarakterként láthattunk Gotham igazságosztóját, míg kollégája, Pókember, sorozatosan debütált filmadaptációkban is – az más kérdés mekkora sikerrel. Készült ugyan egy játék feldolgozás a Batman Begins film után, de valamiért az nem kapott igazán nagy nyilvánosságot, illetve, ha jól emlékszem nem is volt elérhető minden platformon. Érthető tehát, ha a sötét lovag rajongói lázban égnek, mióta megtudták, hogy a londoni Rocksteady Studios egy új bőregeres játékot hegeszt. Igaz, a készítők nem sok részletet engedtek kiszivárogni ezidáig, szóval még igencsak homályos a kép a játékkal kapcsolatban, de összegyűjtöttük nektek az eddig elérhető hírmorzsákat, s ezekből egy igen hangulatos móka látszik körvonalazódni.

Kezdjük az elején! A programnak nem sok köze lesz a friss Batman filmekhez, ugyanis az azonos című képregény története alapján készítik. Az Arkham intézetet nemigen kell bemutatni a rajongóknak, ez Gotham legveszélyesebb bűnözőinek, s egyben az elmeháborodottak gyűjtőhelye. A történet elején itt szabadul el a pokol, amikor lovagunk egyik legősibb ellenfelét, Jokert szállítja be, aki elszabadul, s pár már lakosztállyal rendelkező kollegájával túszul ejtik az intézet dolgozóit. Az ártatlan életekért cserébe egy tekintélyes listával állnak elő, melynek legfőbb követelése, hogy Batman menjen az intézetbe. Ennek oka kifejezetten egyszerű. Ők úgy gondolják, hogy a maszkos igazságosztónak is köztük a helye, s ami a legérdekesebb, hogy Mr. Wayne ez ellen nem is nagyon tiltakozik, a meghívást pedig természetesen elfogadja.

Az alapszituáció tehát adott, Batman egyedül egy hordányi őrült bűnözővel szemben a hátborzongató intézet falai közé zárva. Na jó, mégsem mondhatjuk, hogy teljesen egyedül lenne hősünk, mivel folyamatos rádiókapcsolatban lesz Gordon felügyelő lányával, aki végig hasznos tanácsokkal látja majd el őt, s persze tekintélyes arzenáljára is számíthat majd. Az ellenkező oldalon garantáltan jelen lesz Joker mellett Killer Crock, és Rébusz, de nagy valószínűséggel olyan további kultikus arcokkal is összefutunk majd, mint Harley Quinn, Kétarc, Madárijesztő, Pingvin, Mr. Freeze, illetve Méregcsók.

A hangulatot már maga az intézet tökéletesen megteremti és az egyértelmű túlerőből következik, hogy itt bizony nem az agyatlan rohangáláson lesz a hangsúly. A játékmenet (hősünk kütyüinek hála) leginkább a Condemned nyomozós részeire emlékeztet majd, a Denevérembernek is hasonlóan kell majd követnie a nyomokat, mint tették azt az említett játékban az FBI emberei. A készítők a lopakodás helyett szívesebben használják a becserkészés szót, arra, ami a játékmenet nagy részét kiteszi majd. Szerintük a lopakodás gyáván hangzik, és itt arról szó sem lesz. Épp ellenkezőleg, visszaköszön a korábban említett adaptáció sokak számára szívderítő eleme, az ellenségben való félelemkeltés, tehát lesz alkalmunk gyakorolni némi pszicho-terrort. És ha a rosszarcúak már kellően berezeltek, jöhet a közelharc, amiben Batman köztudottan verhetetlen.

Ebből kiindulva nagyon látványos akciókat ígérnek nekünk a Rocksteady emberei, annak ellenére, hogy maga a harcrendszer három billentyűre épít majd – természetesen az iránygombokat leszámítva –, így lesz egy támadás, egy bénítás és egy hajítás opciónk, melyeket valószínűleg helyzetfüggően tetszés szerint kombinálhatunk majd. A boss-fightokról rebesgetik azt, hogy a hagyományos technikákkal vajmi kevés esélyünk lesz, magyarán a siker érdekében a tökéletes közelharcot ki kell majd egészítenünk a különc milliárdos teljes fegyverarzenáljával.  

A játékmenetről még azt is sikerült megtudnunk, hogy állítólag egy RPG-szerű karakterfejlődési rendszerrel kívánják megbolondítani kalandjainkat. Ebben kapunk majd bizonyos tapasztalati pontokat, melyeket a megfelelő időben és helyen oszthatunk majd szét a különböző képességeink, tulajdonságaink között. Ez pedig erősen arra enged következtetni, hogy a linearitást, mint olyat száműzték a késztők, s akár többféleképpen végigjátszhatjuk majd a játékot. Szintén ezt erősíti az, hogy ugyan alapvetően jól körülhatárolt és zárt területen folynak majd az események, az intézet falain belül, illetve a szigeten, amin épült, kedvünk szerint barangolhatunk majd.

Megvalósítás terén egyelőre csak az eddig látott teaserekre és előzetes screenshotokra hagyatkozhatunk, amik kifejezetten tetszetősre sikerültek. Technikai szempontból az Unreal Engine hármas sorszámú verziója dübörög majd a program alatt, amiből kellő befektetett energiával igazán szép dolgokat lehet kipréselni és az eddig nyilvánosságra hozott anyagok nagyon azt sugallják, hogy a londoni srácok jó irányba haladnak. A kameranézet, az újabban felkapott váll fölötti pozíciót használja majd, mivel állítólag ez szolgálja majd legjobban a tökéletes hangulat megteremtését.

A hangulat szempontjából közel sem elhanyagolható kérdés, hogy milyen hangon szólalnak majd meg a karakterek. Ezzel kapcsolatban is szívderítő hírekkel szolgáltak a fejlesztők nemrégiben. Batmant az a Kevin Conory szólaltatja majd meg, aki az animációs sorozat szinkronját is adta, tehát nem lesz új neki a szerep, illetve az eddigi referenciák alapján biztosra vehető, hogy az ő markáns hangja tökéletesen passzol majd a játék betegesen elborult, komor hangulatához. És ha már az animált szériából jön a főhős hangját adó színész, akkor várható volt, hogy Joker orgánuma is onnan köszön majd vissza. A gyanú pedig pár napja beigazolódott, tehát már az is száz százalék, hogy a pszichopata bohóc Mark Hamill – alias Luke Skywalker – hangján fog vihorászni.

Összefoglalva egy nagyon erős atmoszférával bíró, iszonyatosan komor történetet kapunk majd, amit elsőrangú grafikával és minőségi szinkronmunkával támogatnak meg. Ha emellé még a játékmenetet is sikerül megfelelően kiegyensúlyozottra összehozni és még a karakterfejlődési- és a harcrendszer is hibátlanul muzsikál majd, akkor egy erősen sikergyanús alkotással állunk szemben. Ezt erősíti az is, hogy azon szerencsések, akik már többet láthattak a programból, sejtelmesen csak annyival jellemezték, hogy olyan, mintha a Chronicles of Riddic: Escape from Butcher Bay és a Bioshock frigyre lépett volna, és ugyebár egyik sem volt egy gyenge alkotás. Az egyetlen kellemetlenség, hogy még egészen 2009 nyaráig várnunk kell, hogy megtapasztalhassuk, milyen is az Arkham intézet belülről. A tervezett megjelenés ugyanis jövő augusztus.

Translate »