Oldal kiválasztása

Crysis Warhead – Előzetes

Crysis Warhead – Előzetes
16 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Crysis felemás sikerét követően ki hitte volna, hogy a tech demónak is felérő produkció első önálló expanzióját a budapesti divízió hegeszti, ráadásul nem is akármilyen minőséget képviselve.

Tavaly novemberben a frankfurti CryTek mesés látványvilágot prezentáló akciójátéka, a Crysis, mely végül csúfos bukás lett. A németek szerint ennek a hátterében egyértelműen a kalózkodás áll, ugyanis elemzők szerint minden húsz Crysis-ból mindössze egy volt eredeti, így pedig nem lehet kasszát robbantani. Ennek hátterében a játék hatalmas gépigénye állt, hiszen a mesés robbanások és környezeti megvalósítások megjelenítéséhez bizony izmos vassal kellett rendelkeznie a játékosnak, ami nem feltétlenül adott mindenki számára. A CryTek végül levonta a konzekvenciát és kijelentette, hogy a jövőben csakis multiplatform alkotásokat készítenek, de azért még utoljára kedveskednek a PC-s társadalomnak egy exkluzív címmel. Nem túl meglepő lépés volt, hogy a Crysis kitaposott ösvényén haladnak tovább, az viszont már meglepetésként hatott, hogy ezen expanziót a nem rég nyílt budapesti stúdió készíti.

A Crysis Warhead kiegészítő lemezként nem a Crysis eredeti sztorivonalát viszi tovább. A fejlesztők úgy döntöttek, hogy a megismert csapat legőrültebb tagját, Michael Sykes őrmestert, aka Psycho-t formáljuk meg, aki az eredeti kaland során mesterlövész támogatást biztosított számunkra és kalandjaink során nem sűrűn találkoztunk vele. Utolsó találkozásunk ugye a repülőgép-anyahajón volt. A fejlesztők tehát a Crysis történetét párhuzamosan mesélik el, csak teljesen más szemszögből, egy-két újdonsággal kiegészítve. Eleve a hírhedt sziget egy másik oldalából vágunk neki a kalandnak, mely során ismét észak-koreai katonákkal és különféle idegenekkel vívjuk meg saját kis harcunkat. A forrófejű és önveszélyes Psycho-hoz igazítják a fejlesztők az új kalandok lefolyását is.

Az IGN munkatársa szerint a Crysis amolyan macska-egér fogócska volt a dzsungelben, míg a Warheadben szó szerint felrobbantjuk az egész esőerdőt. Ennek megfelelően több pergősebb, akciódúsabb és adrenalinnal átitatott közelharcban lesz részünk. Ehhez persze rengeteg új fegyver és jármű is társul, illetve a nanoruha képességeit is kicsit felturbózták a budapesti srácok. Lesz például dupla géppisztoly, ami tűzerőnk megduplázásával nagyobb hatást tud kifejteni, de az ígéretek szerint a legtöbb csúzli használható lesz majd párban, míg a járművek esetében a  jobban felszerelt, erősebb és gyorsabb advanced scout vehicle-t érdemes megemlíteni. Az egyik fejlesztő azonban elárulta, hogy ettől még továbbra is minden a speciális öltözékünk körül forog. Továbbra is taktikák sokaságát építhetjük speciális képességünkre, hiszen a high-tech öltözet adta képességekkel könyedén bánhatunk el katonák egész csoportjával.

Újabb változtatás, hogy míg a Crysisban egy arctalan főhőssel nyomultunk, addig a mostani epizódban a fejlesztők sokkal több és látványosabb átvezető jelentet ígérnek, melyben rengetegszer szembesülünk majd Psycho külsejével, így sokkal közelebb kerülhetünk a karakterhez, aki vakmerősége és forrófejűsége miatt teljesen más, inkább agresszívabb irányba viszi el a mostani expanziót. Bernd Diemer, a játék dizájnere szerint Sykes igazi színes egyéniség, így üde színfoltja lesz a Crysis-nak, ráadásul rombolási vágyát lesz hol kiélni, hiszen sokkal nagyobb bejárható terepeket ígér a CryTek Budapest. A nagyobb szabadság nagyobb pusztítást eredményez, és ezaz, ami az őrmestert élteti.

A látványvilág is apró tupírozáson esett át, ráadásul hazánkfiainak meg kellett szenvednie a tökéletes optimalizálással, melyet végül sikeresen hajtottak végre. A korábban bejelentett gépigény is arról tanúskodik, hogy nem kell végre erőmű a Crysis Warhead futtatásához, ráadásul mindez nem párosul a látvány feladásával, azaz egy kisebb teljesítményű vason is simán játszható lesz magas grafikus beállítások mellett a játék. Nem kis teljesítmény mindez, hiszen a korábbi problémák egyikét ezzel azonnal kiiktatta a budapesti divízió, így valószínűleg sokkal több játékos számára lesz kecsegtető választás a a stuff. Változásokat eszközöltek a particle systemben, illetve az ambient lighting rendszerben is, ami tulajdonképpen a fényviszonyok tökéletes megjelenítéséért felelős. Ezen kívül az új Nvidia drivereket is tökéletesen kezeli majd a Warhed, továbbá a játék 3D-s alkalmazásai barátságosabb viszonyt ápol a Vista Service Pack 1-gyel.

A kalózkodásra egy teljesen új védelmi rendszert terveztek a Warheadhez, igaz egyelőre nem tudni, hogy mennyire el az új rendszer a játékosok tetszését. Cevat Yerli, a Crytek CEO-ja úgy nyilatkozott, hogy komoly dilemma ez minden fejlesztő számára, hiszen azon felhasználókkal szúrnak ki ilyenkor, akik támogatják őket a korongok megvásárlásával. Elmondása szerint 100 ember letölti a játékot, akkor azzal a tízzel szúrnak ki egy komolyabb védelem esetén, aki megvásárolta a játékot, ők pedig joggal emelik fel a hangjukat. Ilyenkor kompromisszumokat kell kötni, ami nem mindig sikerül. Yerli az egekig magasztalt a budapesti fejlesztők munkáját. Szerinte új szín és életet leheltek a sorozatba, mely mindenképpen előnyére válik a franchise-nak. A budapesti stúdió vezetője, Kristoffer Waardahl elárulta, hogy főleg stratégiai játékok terén szerzett tapasztalattal rendelkező fejlesztők dolgoznak a cégnél, így az FPS-ek világában nem voltak otthon. Ennek ellenére ez a veterán gárda képes volt egy komplex produkciót az asztalra tenni.

A többjátékos mód is teljes újraértelmezést kapott. A Crysis Wars névre keresztelt szekció új és még nagyobb térképeket vonultat majd fel, ezen kívül új játékmódok sokaságára lehet számítani. A fejlesztők ígérete szerint komoly hangsúlyt fektettek az egyensúly tökéletesítésére, így sokkal kiegyensúlyozottabb, látványosabb mérkőzésekre számíthatnak a játékosok.

A Crysis Warhead méltó "folytatása" lesz a Crysis-nak és külön öröm, hogy egy hazai fejlesztőcsapat kápráztatja el szeptember második felében a világot. A kizárólag PC-re készülő Crysis Warhead szeptember 12-től lesz megvásárolható, ami természetesen webshopunk virtuális polcán is helyet foglal majd.

Translate »