Oldal kiválasztása

Wolfenstein – Előzetes

Wolfenstein – Előzetes
16 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

B.J. Blazkowicz, az amerikai hadsereg titkos ügynöke ismét a világ megmentésére siet, különben a Náci Birodalom okkultista erőinek köszönhetően végleg eltiporja a világ nagyhatalmait.

Az FPS játékok krónikáit 1992-től írják, amikor John Carmack és legénysége, az id Software tető alá hozta minden idők egyik legsikeresebb produkcióját, mely egyben egy új játékstílus kialakulását, illetve majdani töretlen sikerét is eredményezte. Bizony, a Wolfenstein 3D-ről van szó, melyben B.J. Blazkowic, az amerikai hadsereg titkos ügynöke szállt szembe az okkultista Náci Birodalommal. Az évek múlásával végül legendává vált a játék, mely 2001-ben élte meg reneszánszát, amikor B.J. ismét visszatért, hogy Himmler okkultista tervét meghiúsítva megmentse a világot a totális káoszba borulástól. Ezt követően közel hét teljes esztendőt kellett várnunk, hogy főhősünk ismét a világbéke eljöveteléért harcolhasson.

Jó ideje rebesgetik a játékipar berkein belül, hogy készül egy új Wolfenstein, de hivatalosan csak az idei E3-on jelentette be az id Software az új részt, melyet az a Raven Software hegeszt, akikről köztudott, hogy az FPS-stílus legelkötelezettebb hívei. Olyan neveket adtak a játékos társadalomnak, mint a Hexen-széria vagy a Jedi Knight 2, így aggodalomra talán semmi ok. Az előzetes információk alapján pedig valóban nincs okunk a körmünket rágni, mert egy ígéretes, a névhez méltó alkotás van készülőben.

A történet szerint 1943-ban járunk, a második világháború véres eseményei épp a tetőfokára hágnak. A Szövetségesek kénytelenek jegelni Hitler Harmadik Birodalma ellen indított küldetéseket, ugyanis a náci hadigépezet gyakorlatilag egész Európát fennhatósága alá vonta. A háború jelenlegi állása szerint senki sem állhat a Führer útjába és úgy tűnik, hogy Hitler sikerrel hajtja uralma alá az egész világot. Már csak a végső kegyelemdöfés van hátra, melyet az okkultista Heinrich Himmler, az SS vezére, Hitler jobbkeze egy rég elfeledett ősi, okkult erő, a Black Sun feltámasztásával szeretne elkövetni. Ha sikerül életre kelteni a misztikus erőt, akkor nincs a Földön az a hadsereg, ami a német haderővel szemben képes lenne győzelmet  aratni. Ellenben van az az ember, aki korábban már bizonyította, hogy egyedül is képes szembeszállni a gonosszal, hiszen tetteinek köszönhetően korábban igába dőlt Himmler "Übersoldat" programja, melyben az ősi, szuperképességekkel megáldott I. Heinrich feltámasztása volt a cél. A világnak még egyszer, utoljára szüksége van az amerikai hadsereg speciális ügynökére, B. J. Blazkowicz-re.

Főhősünk egy németek által megszállt fiktív városban, Isenstadtban próbál a dolgok mélyére ásni. Ebben segítségére lesznek a mesterséges intelligenciával hajtott ellenállók maréknyi csoportjai is, akik az egész játék során elkísérnek majd minket. A történet helyszíne, a nácik által elfoglalt város teljesen úgy fest majd, mint egy igazi: romos utcák, lebombázott épületek, sötét, elhagyatott sikátorok, szabadon elérhető csatornarendszerek, raktárépületek, kissé megrogyott, de járható tetők és a kornak megfelelő belső berendezéssel bebútorozott épületek. Továbbra is megmarad a lineáris történetvezetés, illetve az akciódús, adrenalinpumpáló játékmenet, így egy perc nyugtunk se lesz. Minden sarkon, minden háztetőn rejtőzhet egy náci katona, így végig éberen kell előrehaladnunk. Természetesen lehetőségünk lesz unalmas perceinkben titkos, rejtett zúgok felkutatására, ahol kincsek, illetve különböző spéci cuccok lesznek elrejtve. Minden egyes városrészt több útirányból közelíthetünk majd meg, így a játék újrajátszhatósági rátája viszonylag magasnak mondható. Újítás, hogy küldetéseinket nem az ügynökség adja, hanem a partizánok rejtekhelyeinek megtalálásakor kapjuk meg az ellenállók vezetőitől.

A nácik legyűrése többféle módon lesz kivitelezhető. Rengeteget kell majd Isenstadt kietlennek hitt utcáin és küldetés-centrikus kerületeiben barangolnunk és mindezt töltő képernyők állandó képünkbe villanása nélkül. A fejlesztők ígérete szerint a folyamatosan megnyíló újabb "arénák" szűnni nem akaró felfedezni való helyszíneket, kincseket, küldetéseket ígérnek. A folyamatos akciót a véletlen-generált náci-aktivitás biztosítja majd. Eric Biessman, kreatív igazgató állítása szerint a pályák az állandó harciállapotnak megfelelően lesznek kialakítva, így rengeteg fedezékre és kibúvóra számíthatunk. Nagyobb ellenállás esetén sokszor sietnek segítségünkre a partizán csoportok, melyek forradalmi AI-juknak köszönhetően mindenféle parancsosztogatás nélkül teszik a dolgukat. Az általuk lefoglalt katonák háta mögé kerülve bármikor meglepetésszerű ellencsapást intézhetünk. Természetesen az ellenfélt sem kell félteni, így megannyi taktikai elemmel a tarsolyunkban bármikor képesek lehetnek bekeríteni és könnyedén leszámolni velünk. A folyamatos akciót ezen kívül az állandó náci utánpótlás garantálja. Biessman jó tanácsként csak annyit mondott egy interjúban, hogy célszerű minél jobban megtisztítani magunk előtt a terepet, ha tovább akarunk haladni a játékban, különben az állandó erősítés miatt hamar véget érhet a küldetés. Érdekesség, hogy az utánpótlás egy párhuzamos dimenzióban lévő városból, Shroud-ból érkezik majd, ahol a játék főszereplője is tiszteletét teszi. Az itt megszerzett természetfeletti képességeiről kicsit lejjebb esik majd szó.

Ahogy már említettem az SS katonák AI-ja sem vall szégyent. Ha főhősünk, B. J. Blazkowicz egy-egy összecsapás során valamilyen alternatív megoldást választ akár a menekülésre vagy az ellentámadásra, akkor a rendszer ezt megfelelően észleli és a katonák ez alapján cselekszenek majd. Érdemes sokszor pozíciót váltani, új taktikai elemeket bevetni, ugyanis bármikor hátba vagy oldalba támadhatnak minket a tengelyhatalom haderői. Például ha nagyobb ellenállásba ütközünk, akkor érdemes a morál megcsorbításával elejét venni a sokáig elhúzódó golyózápornak. Ez esetben célszerű, ha azonnal a tisztet vesszük célba és szedjük le. Könnyen megeshet, hogy a katonák morálja megcsappan, esetleg a bátorságuk is inukba száll. Fegyverarzenálunk a megszokott mennyiségben is minőségben képviselteti magát a Wolfensteinben. Az OSA ügynökeként alapfegyverünk ezúttal is az amerikaiak gépkarabélya, az M1 Thompson lesz. A német csúzlik közül a mindig megbízható és nagy ütőerőt képviselő MP40-es lehet a favorit, de lehetőségünk lesz még jó pár klasszikus fegyverrel harcba indulni. Ha már okkult, misztikus, természetfeletti erőket próbálunk legyűrni, akkor B.J.-nek is kijár egy kis spéci képesség. A már említett Shroud városában járva olyan természetfeletti tudásra teszünk szert, melynek segítségével akár villámokat is szórhatunk vagy energiahullámokkal kényszeríthetjük megfutamodásra a fritzeket.

A Wolfenstein technikai hátteréről sajnos nem a Rage-t is meghajtó id Tech5 felel majd, hanem az eggyel korábbi generáció képviselője, az id Tech4. Ugyan az első képek és bemutatkozó videó nem adott okot arra, hogy a látványvilág miatt panaszkodni merjünk, azért hatásosabb lett volna, ha Carmack új motorja csicseregne egy olyan kultjáték alatt, mint a Wolfenstein-saga. Sebaj, nem félünk attól, hogy a Raven Software egetverő bakikat követ el a játékkal, melynek egyelőre megjelenési dátuma még nincs, ellenben tudni véljük, hogy PC mellett X360-ra és PS3-ra is elkészül.

Translate »