Az éppen zajló DICE-n Mike Morhaime, a Blizzard CEO-ja egy rövid történelem órát tartott, ahol többek között szóba kerültek azok a játékok is, melyeket a Blizzard már megfoganásuk pillanatában a kukába hajítottak.

Az idei, számszerint tízenegyedik DICE-t Las Vegas-ban tartották. Évről évre itt gyűlik össze a játékipar krémje, hogy különféle előadások keretén belül eszmecseréket folytassanak, illetve a neves AIAS díjakat is ezen a szent rendezvényen adják át a díjazottaknak.

Ezúttal a Blizzard CEO-ja, Mike Morhaime és a csapat fő játékdizájnere, Rob Pardo tartott egy kis előadást a Blizzard történelméről és olyan játékokról, melyek a belső vizsgálatok során azonnal megbuktak, így sosem hallhattunk róluk.

Az 1991-ben alapított csapat híres profi, igényes, gyakorlatilag hibamentes játékairól, azonban a Vivendi képbe kerülése sokaknak aggodalomra adott okott, hiszen a pénz egyenesen arányos növekedésével gyakran megesik, hogy sajnos a minőség nem követi ezt a tendenciát. A Blizzard elnöke az agytágításkor leszögezte, hogy a csapat legfontosabb alapelve, miszerint a játékélmény a legelső, továbbra is él, és nem hagyják, hogy holmi nyakkendős okostojások a 17 év alatt kialakított profilukat tönkre tegyék. A csapat híres arról is, hogy egy-egy produktumot évekig képes polírozni és csiszolgatni, mire olyan állapotba kerül, hogy piacra dobható legyen. A World of Warcraft esetében például más játékokon dolgozó embereket vontak be a munkába, így történhetett meg, hogy a várva várt StarCraft II csak tavaly ért el olyan fázisba, hogy a nagy közönség előtt is bemutatkozhasson.

Persze azért a csapaton belül is fogannak olyan ötletek, amelyekről az első rosta alkalmával kiderülnek, hogy teljesen életképtelenek. Ezeket azonnal a kukába hajítja a vezetőség és mi, földi halandól sose hallhatunk ezekről a nevekről. A mostani előadáson ezekről az alkotásokról is szó esett.

Ilyenek készülő remekművek voltak a következők:

Crixa
– Shattered Nations
– Pax Imperia – Brutális űrstratégia. Külsős projekt volt.
– Denizen
– Warcraft Adventures
-Nomad
-Raiko

A Warcraft Adventures-ről annyit tudni, hogy egy rajzfilmszerű kalandjátéknak készült, amelyben Thrall felemelkedését ismerhettük volna meg. A Nomad-ban két gigantikus méretű léghajó volt a főszereplő, míg a Raiko-ban egy nyílvesszőkkel borított páncélzatú teknősé volt a főszerep.

Érdekesség, hogy a StarCraft: Ghost nem szerepel a listán, így könnyen megeshet, hogy a régóta készülő alkotás még mindig él, és lázasan folyik a munka körülötte.

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás