Oldal kiválasztása

Bill Gates és a Microsoft az E3-on

Bill Gates és a Microsoft az E3-on
18 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Bill Gates felvázolta az interaktív szórakoztatás jövőjét, és az Xbox 360 második körös bevezetése miatt 10 millió darabos versenyelőnyre számít

Bill Gates, a Microsoft elnöke és első számú szoftverfejlesztője kijelentette, hogy az
Xbox 360™ rendszernek 10 millió darabos előnye lesz az eladásokban, mire a versenytársak piacra
lépnek saját termékeikkel, továbbá az év végéig 160 játék megjelenését ígérte. Gates ezután
ismertette a Microsoft merész jövőképét, melyben az Xbox LiveŽ online szórakoztató
hálózat segítségével Xbox 360 felhasználók millióit tervezik összekapcsolni világszerte
sokszáz-millió olyan játékossal, akik MicrosoftŽ WindowsŽ-alapú PC-t vagy
mobil játékeszközt használnak. A Microsoft-elnök bejelentései az Elektronikus Szórakoztatóipari Expo
(E3), az interaktív szórakoztatóipar legnagyobb évenkénti rendezvényének nyitó sajtókonferenciáján
hangzottak el.

A „Live Anywhere” (Élőben bárhonnan) kezdeményezés révén a
játékosok olyan folyamatosan működő és mindenütt elérhető világ közepébe kerülnek, amelyben a már
jól ismert Xbox Live interfész segítségével bármikor hozzáférhetnek digitális azonosítójukhoz,
játékaikhoz, barátaikhoz és digitális szórakoztató tartalmakhoz függetlenül attól, hogy hol és
milyen interfészt vagy eszközt használnak. A terv megnyitja az utat az úttörő jellegű, platformokon
átívelő játékforgatókönyvek előtt, amelyekben Windows alapú PC-n, mobiltelefonon és Xbox 360
konzolon egyidejűleg csatlakozó felhasználók játszhatnak egymással.

A
Microsoft várakozásai szerint jövő ilyenkor már
több mint 6 millió felhasználó kapcsolódik
az Xbox Live hálózathoz. Emellett már most 25
milliónál több alkalmi játékos
használja az MSNŽ Messenger és az MSN
Games játékait. Ezért Gates egy olyan terv
következő lépéseit ismertette, amely közelebb
hozza egymáshoz e jelentős felhasználói
közösségeket, és megvalósítja
az „Élőben bárhonnan” koncepciót:

  • Az Xbox Live élménye a Windows-alapú PC-ken is
    elérhető lesz.
    Jövő év elejétől a játékosok Windows alapú PC-n is csatlakozhatnak az Xbox
    Live nyüzsgő világához, ha játszani szeretnének barátaikkal. Megfelelve sokmillió Windows-os
    játékrajongó kérésének és egy folyamatosan üzemelő játéktér iránti igényének, a Windows-on is
    elérhető Xbox Live egységes online játékélményt kínál: a játékosok egyazon névvel, barát-és
    eredménylistával valamint hangkommunikációval vehetnek részt a hálózaton elérhető valamennyi
    játékban. Ez a lehetőség Windows környezetben a Windows Vista™ operációs rendszer és a
    Shadowrun™ megjelenésével debütál idén télen.
  • A
    Microsoft mobil megoldása.
    A Windows MobileŽ, Java és a BREW alapú mobil
    készülékeket egyaránt lefedő, világszínvonalú mobiljáték-szolgáltatás révén a felhasználók
    helytől és időtől függetlenül csatlakozhatnak bármelyik többplatformos játékközösséghez. Az
    integrált játékvilág részeként jövő ilyenkor a felhasználók már üzenetet küldhetnek,
    hozzáférhetnek ismerőseik listájához, letölthetik a mobiljáték-tartalmak legjavát, valamint
    kipróbálhatnak, megvásárolhatnak és használhatnak olyan népszerű játékokat, mint a
    “Bejeweled,” a “Zuma” és a “HexicŽ”.

„Azzal, hogy megnyitjuk az Xbox Live
szórakoztató hálózatot a Windows-os és mobil játékosok egész univerzuma előtt, páratlan
játéklehetőségeket hozunk létre, amely az online közösség hihetetlen növekedését vonja majd maga
után – mondta Gates. – Olyan egységes és lenyűgöző játékélményt szeretnénk kínálni, amelyhez bárki,
bármikor, bármilyen eszközzel csatlakozhat, bármikor beugorhat és játszhat. Ezt a jövőképet csak a
Microsoft tudja valóra váltani.”

Az E3 rendezvényen első alkalommal színpadra lépő
Gates Peter Moore-ral, a Microsoft Szórakoztatóipari és Eszközdivízióján belül működő Interaktív
Szórakozatás Üzletág alelnökével együtt jelentette be az Xbox 360 és a Windows Vista platformokra
kifejlesztett játékújdonságok egész arzenálját.

A Microsoft 2006 végéig 160 játékot
ad ki az Xbox 360-hoz. Ezek lélegzetelállítóan kifinomult, nagy felbontású grafikája és tartalmi
kifinomultsága meggyőzően bizonyítja, hogy a fejlesztők nagyon jó munkát végeztek a konzol nagy
teljesítményű hardverével és programozó-eszközeivel.

Gates és Moore a
HaloŽ 3 részleteinek bemutatásával elkápráztatta a közönséget. A HaloŽ 3 a
közönség és a kritikusok körében egyaránt zajos sikert arató „Halo” franchise régen várt
folytatása. A folyatás iránti lelkes várakozás már akkor megfogant, amikor az előző rész, a
Halo 2 — amelyet a Microsoft játékstúdió 2004-ben adott ki — értékesítési rekordjaival
újraírta az amerikai szórakoztatóipar történetét, hiszen az első 24 órában 2,4 millió példányban
kelt el és 125 millió dolláros bevételt hozott. A Halo trilógia harmadik részében Master Chief
visszatér, hogy befejezze harcát, és a Covenant, a Flood és az emberi faj közötti küzdelem eléri
drámai, feszültséggel teli csúcspontját.

Az Xbox 360-on futó játékok iránti kereslet továbbra
is világszerte nő. A Microsoft számára izgalmas feladat, hogy ezt az igényt idén hét új
országban is kielégítse: Chilében, a Cseh Köztársaságban, Magyarországon, Indiában,
Lengyelországban, Szlovákiában és Dél-Afrikában tervezik a bevezetést. Az új piacok tovább bővítik
azt a bázist, amely immár két karácsonyi szezon óta a legnagyobb az újgenerációs konzolok
körében.

A Microsoft játékstúdiója további, kifejezetten az Xbox 360 számára
készült játékokat is bemutatott: Ilyen a Gears of War (Epic Games Inc.), a FableŽ 2
(Lionhead Studios) és a Forza Motorsport™ 2 (Turn 10). A Tom Clancy-féle Splinter Cell kettős
ügynök™ Ubisoft által kiadott következő generációs változata szintén az Xbox 360-on debütál. A
stúdió bemutatta még az Alan Wake (Remedy Entertainment Inc.) és a Shadowrun™ (FASA Studio)
játékokat is, mindkettőt az Xbox 360 és a Windows Vista környezethez tervezték. A Microsoft „Élőben
bárhonnan” koncepciójának gyakorlati megvalósításaként a “Shadowrun” az első játék, amely több
platform között – így Xbox 360-on és Windows Vistán is – játszható. A Shadowrunban a játékosok
csapatokat alkotva harcolnak, majd olyan új dimenzióba lépnek át, amely eddig nem látott módon
egyesíti a modern fegyverek és az ősi varázslatok világát.

A Windows Vista
2007. januári bevezetése várhatóan a játékrajongók körében is tovább szélesíti a Windows platform
népszerűségét. Az operációs rendszer új változatával a Microsoft a DirectXŽ 10 API-t is
bevezeti, amely lélegzetelállító új grafikát, javított teljesítményt, jobb hardverintegrációt és új
megoldásokat kínál a fejlesztőknek ahhoz, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki a Windows
játékplatformból. A szoftveróriás számos, nagy kiadó által készített játékot említett, amelyek
támogatni fogják a Windows Vista és a DirectX 10 technológiákat. Ilyen játék a Crysis™ (Electronic
Arts Inc.), az Age of Conan: Hyborian Adventures (Funcom) és a Flight Simulator X (Microsoft Game
Studios).

Az Xbox 360-hoz és a Windows Vistához kínált kasszasikerek mellett számos
új játék készül Xbox Live Arcade környezethez is. E gyors (és gyakran nosztalgikus) letölthető
játékok – amelyek az XBox 360 egyedülálló felbontására és élőjáték funkcióira építenek – rendkívül
népszerűek minden korosztály és minden tudásszint játékosai között. A Microsoft és partnerei
bejelentették, hogy az Xbox Live Arcade katalógus jelentősen bővül, és olyan klasszikus kedvencekkel
egészül ki, mint a Pac-Man, a Galaga, a Dig Dug és a Rally-X a NAMCO BANDAI Games America Inc.-től;
a Frogger, a Track & Field, a Contra és a Super Contra a Konami-tól; a DefenderŽ, a
PaperboyŽ, a Root Beer Tapper™ és az Ultimate Mortal KombatŽ 3 a Midway Games
Inc.-től; a Sonic the Hedgehog™ High Speed a SEGAŽ--tól, és megjelennek olyan újdonságok
is, mint a Q Entertainment Ltd Lumines Live játéka.

Az
„
Élőben bárhonnan” koncepció részeként a Microsoft
számos többplatformos kiegészítő eszköz piacra lépését is beharangozta: Az Xbox 360-hoz vezeték
nélküli vezérlőt, versenykormányt és fejhallgatót kínálnak, amelyek mindegyike az Xbox 360 és a
Windows játékok által nyújtott élményt hivatott gazdagítani. Az új Xbox Live Vision videokamera
segítségével a felhasználók egyedileg alakíthatják a játékban szereplő képüket, fényképüzeneteket
küldhetnek egymásnak, és videochatelhetnek barátaikkal, családtagjaikkal – mindezt az Xbox Live-on
keresztül.

Az Xbox 360-on futó játékok iránti kereslet továbbra is
világszerte nő. A Microsoft számára izgalmas feladat, hogy ezt az igényt idén hét új országban
is kielégítse: Chilében, a Cseh Köztársaságban, Magyarországon, Indiában, Lengyelországban,
Szlovákiában és Dél-Afrikában tervezik a bevezetést. Az új piacok tovább bővítik azt a bázist, amely
immár két karácsonyi szezon óta a legnagyobb az újgenerációs konzolok
körében.

Translate »