A Bungie végre összeszedte minden erejét, és előállította azt a kiegészítőt, amire a játékosok a Season Pass óta várnak. Minden porcikájában átgondolt, jól felépített élményt kaptunk.

A Bungie újra visszatért a gyenge minőségű Season Pass után, és mindent odatettek, hogy visszanyerjék a játékosok elismerését. Ebből megszületett a Forsaken kiegészítő, ami alapjaiban megváltoztatja a játék fejlődési rendszerét (szerencsére a jó iránban) és rengeteg tartalmat hoz, ami a hardcore játékosok számára is folyamatos szórakoztatást is kihívást jelent. Ezen felül végre egy olyan sztorit is hozott magával, ami izgalmas volt, érzelmekkel teli és még a karakterünk is megszólal(!).

Nem szeretnék belemélyedni a sztoriba, mert tényleg nagyon jól sikerült most, de nagy vonalakban felvázolom. Ahogyan azt az introból is láthattuk, Cayde-6 egy nagy csata közben földre kerül, majd egy ismeretlen Awoken (Uldren Sov) saját fegyverével lelövi őt. Ezután láthatjuk a Scorn Baronokat, akikkel szintén harcolunk majd később. Eltemetjük barátunkat és megfogadjuk, hogy megbosszuljuk a halálát. Ahogy azt már megszoktuk, most is kapunk új régiót a kiegészítővel: Tangled Shore, ahol az alvilági ügyletek folynak.

A készítők ismételten kitettek magukért a látványvilág elkészítésekor. A terület régiói más-más témájúak, a lost sectorok pedig annyira élvezetesek, mintha csak egy különálló strike lenne. A Reefre jellemző lebegő, összeláncolt darabok, rozsdásodó vas szerkezetek, kihalt síkságok és sötét barlangok mind megtalálhatóak. Ebben a kiegészítőben is meglátszik, hogy véleményem szerint a Bungie csinálja az ipar legszebb skyboxait. Érdemes néha felnézni az égre és rácsodálkozni, vagy akár menő screenshotokat készíteni vele barátainknak.

Nagy újításként került be a játékba egy bounty rendszer. Rengeteg feladatot ad a játékosok számára napi és heti resettel, amivel lefoglalhatják magukat és mellé még értékes resourceokat gyűjtsenek plusz geart. Nem túlzás kijelenteni, hogy “a mindenre IS” van egy bounty amit felvehetünk a régiós token vendortól vagy a fővárosban. Minden létező dologra találhatunk egyet, így PvP, PvE, Crucible, Raid vagy csak felfedezést csinálunk, mindenhol gyarapíthatjuk karakterünk felszerelését. Ezeket már végre trackelhetjük is, ha az inventorynkban bejelöljük. A sztori részeként megismertet minket ezzel a rendszerrel, úgyhogy nem kell megijedni tőle. Húztam egy teljesen új karaktert, hogy megnézzem mégis mennyire hasznos ez az eddigi fejlődési rendszerrel szemben, és azt kell mondjam, hogy ha szinte csak ezeket csináljuk, és mellé egy-két patrolt ami útba esik, akkor még a sztorit se szükséges végigvinni, mert összejön a szint és a gear anélkül is.

Minden egyes class kapott 3 új sublass-t és vele együtt egy supert is. Ezeket különböző feladatok teljesítésével tudjuk teljesen feloldani. Ezek új buildeket és nagyon szórakoztató helyzeteket tudnak hozni az ellaposodó PvP metába. PvE contentben is nagyon sokat jelent például a solar warlock support képességei, ami a körülöttünk lévő játékosokat hatalmas mértékben boostolja, miközben orbokat tudunk termelni. Emellett a level cap 50-re nőtt amivel együtt a light level is tovább gyarapodott.

Az egyik legszórakoztatóbb újdonság a Gambit játékmód, ami a PvE és PvP keveréke. 4 fős fireteamek csapnak össze egymással, hogy ki tudja hamarabb megölni a csapatának a primevaljét. A játék annyiból áll, hogy a kezdetkor kisorsolt ellenfél típusokat gyilkolva moteokat szedhetünk fel a hullákból. Ezeket összegyűjtve és bankolva növelhetjük az tárolónkat, amivel végül behívhatjuk a főbosst. 5-10-15 mote egyidejű bankolásával kicsi, közepes és nagy blokkolót küldhetünk a másik csapatnak, ami ideiglenesen lezárja a bankjukat és egy kisebb bosst küld be a pálya közepére. Ameddig a blocker él, addig nem bankolhatnak. Minden 25 bebankolt mote után megnyílik egy portál, ami átvisz az ellenfél csapat területére. Itt mi magunk lehetünk a boss. A portálon áthaladva és ezáltal felbuffolva az a feladatunk, hogy minél több ellenséges játékot gyilkoljunk meg az NPCket segítve. Ha egy játékos meghal, akkor a nála lévő moteokat elveszti. Ha a primeval már él, akkor minden játékos megölése visszahealel egy bizonyos százalékot az életébe. Három körös a játékmód, aki kétszer megöli a saját főbossát, az nyer. Természetesen erre a játékmódra is számos bountyt vehetünk fel, amivel további zsákmányt gyűjthetünk be.

Rengeteg módosítást kapott az alap játék és légyegében majdnem minden rendszer a játékon belül. A director felület sokkal informálisabb, sokkal több dolgot azonnal megtudhatunk szimplán a megnyitásakor. Challengeket is vezettek be, amiket szintén könnyedén trackelhetünk rajtuk és értékes jutalmakat kaphatunk értük. Fegyverek esetében visszatérnek a random rollok és több féle “testreszabási lehetőség” közül választhatunk egy-egy fegyver beállításakor (nem is értem miért nem volt ez jelen a kiadás óta). Triumph rendszer átalakításával feloldható titleöket szerezhetünk, amit minden játékos láthat a karakterünk nevénél. A fegyvereket és egyéb összegyűjtött felszereléseket már egy kollekció nézetben kezelhetjük, és akár még a kezdő armorból is készíthetünk egy 50-es szintű változatot (ami rengeteg játékos kérése volt). Az Annual Pass keretében egészen jövő nyárig folyamatos content dömpinget kapunk, ami még tovább bővíti a játék felhozatalát: új storyk, új fegyverek, új eventek.

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás