Oldal kiválasztása

Darksiders: Genesis – játékteszt

Darksiders: Genesis – játékteszt90% XP90% XP
4 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A nagyon erős első két játék és a gyengébb harmadik után újabb résszel jelentkezik a Darksiders széria, amiben az eddigiektől eltérően izometrikus kameraállással találkozunk. Amennyire tartottam az ötlettől, annyira kellemes csalódás volt a végeredmény. Megnyugtatok mindenkit, a játék nem egy újabb Diablo klón. Továbbra is püföljük a pokol démonjait, de most már nem leszünk egyedül: egy barátunkkal kiegészülve co-op is játszhatjuk a játékot. Itt jön a képbe az eddig nem sokat emlegetett lovas: Strife. 

A történet az első játék előtt játszódik. Miután a lovasok utasítást kaptak a fajtájuk kiirtására, a Council újabb megbízást adott War és Strife számára: Lucifer a „Balance” megdöntésére készül, és ezt minden áron meg kell akadályozni. Ezért a két karakterünk az egész poklot bejárva vadássza a fő démonokat, hogy információkat szerezzenek a tervről (és közben mindent elpusztítanak, ami csak eléjük kerül). Egy régi ismerőssel is találkozunk, és új szövetséget is kötünk utunk során. A pályákon haladva különböző párbeszédes lehetőségeken keresztül pedig a két karakter belső dilemmáit és motivációját is megismerjük.

Az izometrikus nézet ellenére is sikerült megfelelő erőt vinni a karakteranimációkba. Akár War akár strife képességeit nézzük, mindkettőnél érződik, hogy igen, ez a két alak valóban az apokalipszis lovasa, és nem igazán szeretnénk szembe kerülni velük. War esetében különféle melee támadásokkal és elementális képességekkel irthatjuk a démonokat. Az eddigi játékokból megszokott képességek és tárgyak köszönnek vissza most is egy kis kiegészítéssel.

Strifeot választva viszont a két pisztoly kerül előtérbe, amivel kezdetben végtelen lőszerrel megállás nélkül bombázhatjuk az ellenfeleinket, majd később különféle elementális lövedékekkel bővül ki az arzenálunk. A hp regeneráló lövedéktől egészen a mini fekete lyukat lövő töltényig kombinálhatunk majd.  Az alap lőszeren kívül minden képességünkhöz ammora lesz szükségünk, amiből szerencsére megfelelő szinten tartott gyilkolásunkból eleget kapunk. Ha folyamatosan damaget osztunk ki, akkor egy plusz métert is gyűjtünk, ami további erőt ad a lövéseinknek és még ammoba sem kerül.

A játék során a megölt ellenfeleinkből Creature Coreokat szedhetünk össze. Ezeket egy „talent fába” pakolhatjuk ki. Van olyan, ami mindkét karakternek jó, de van olyan, ami inkább csak az egyiket erősíti. Felszintezhetjük őket, hogy erősebbek legyenek (sokszor kell megölni azt a bizonyos ellenféltípust, ami dobja). Például az egyik core egy elég jó bónusszal és egy stat csökkentéssel jár. Annak a maximum szintjét (lvl 3) elérve tovább nő a bónusz és eltűnik a csökkentés róla. Ezen felül HP és Wrath (ebből használjuk a képességeinket) növelést is gyűjthetünk. Ezek együttesen egy kvázi gearscore-t adnak. A különböző nehézségi szintek minden pálya elején megmutatják, hogy mennyi elérése ajánlott az adott helyhez.

Vizuálisan minden pályának megvan a sajátos témája, ami nem csak a környezetben és az ellenfelekben jelenik meg, de még a puzzle teljesítésénél szóló kis zenét is a háttérzene témájának megfelelően hallhatjuk majd. A játék központi hubjául szolgáló területen több rejtett puzzle is található, így érdemes felfedezni. Ez igaz a játék összes helyszínére is, mert a játék meg is jutalmaz minket, ha vesszük a fáradtságot, hogy felfedezzük minden szegletét. Természetesen mindent azonnal nem tudunk bejárni, de amint végigvittük, így még további órákat kapunk a játékidőbe. Képességek, fizetőeszköz és story elemek várnak ránk ha ezeket teljesítjük.

A hangok terén sem lazsáltak a készítők. Az ütések és Strife lövései jól tükrözik azt, amit a harctéren látunk. Külön említést érdemel a két karakter szinkronja, amik nagyon jól működnek egymással. War a morcos, túlságosan komoly tesó, míg Strife a mindig poénos, nagyszájú karakter. Minden map elején van egy párbeszéd, ami bemutatja az aktuális küldetést, de elszórtan találhatunk helyeket, ahova beállva karaktereink valamilyen lore szempontjából fontos dolgot vitatnak meg. Ezek az apró információk nagyon jó kiegészítései a fő történetnek és a karakterfejlődés is remekül tükröződik bennük.

Értékelés

90%

Összefoglaló Nagy előrelépés volt ez a harmadik részhez képest. Egy teljesen új irányt mutat a széria számára. Teljesen új dolgot kapunk, mégis a jól megszokott Darksiders minőséget adja vissza. Remélem story DLC-k formájában tovább viszik a történetet vagy valamilyen mellék ágát. A split-screen mód nagyon jól kivitelezett co-op élményt nyújt a couch co-op kedvelőinek, de online is tökéletes. A szinkronmunka jól tükrözi a karakterek személyiségeit.

90%
Translate »