Lássuk az október 24-i filmpremiereket:

Terminator 2 – Az ítélet napja 3D
(Terminator 2: Judgment Day (2017))

amerikai sci-fi akciófilm, 137 perc

Premier: 2019. október 24.

A Terminator-széria legújabb, immár 6. része előtt, október 24-től rövid időre visszatér a mozikba a digitálisan restaurált és 3D-be alakított Terminator 2 – Az ítélet napja, amely az új epizód, “A sötét végzet” közvetlen előzményfilmje is egyben. 1997. augusztus 29-én, az Ítélet Napján kitört a harmadik világháború, aminek 3 milliárd áldozata volt. Ami az emberiségből megmaradt, hamarosan újabb iszonyattal kell szembenézzen: a gépek elleni háborúval. S most a Skynet gépei egy új Terminátort (Arnold Schwarzenegger) terveztek, aminek csak egyetlen feladata van: elpusztítani John Connor-t (Edward Furlong), a gépek elleni harc vezetőjét. S minthogy a tervezés időpontjában a tudomány már képes az időutazásra, a Terminátort visszaküldik az időben, hogy John-t még gyerekkorában pusztítsa el. Az emberek azonban szintén felkészültek az eseményre. S ők is visszaküldtek egy Terminátort az időben, aminek az a feladata, hogy megvédje az ifjú John Connort. John Connor tehát tinédzser még, amikor életében megjelenik a két Terminátor, hogy végzetes összecsapásban számoljanak le egymással. Rövid időre visszatér a mozikba minden idők egyik legjobb akció-scifije, egy vadonatúj digitális restaurációt követően, 3D-ben. A francia Studiocanal és a kínai DMG Entertainment együttműködésében, James Cameron kezdeményezésére elkészült Terminator 2 – Az ítélet napja 3D világpremierje az 2017-es Berlini Filmfesztiválon volt, ahol a rendező is bejelentkezett élő internetes közvetítéssel. Az exkluzív interjúban elmondta, hogy a projektet az elejétől a végéig személyesen ő és csapata, a Lightstorm Entertainment koordinálta, azok a szakemberek, akik a Titanic nagy sikerű 3D konverzióján is dolgoztak és jelenleg a 3D filmek etalonjának tartott Avatar új epizódjainak munkálataiban működnek közre. A több mint három éven át tartó felújításhoz az eredeti 35mm-es film mesterkópiáját 4K minőségben szkennelték és képkockáról képkockára haladva restaurálták. A teljes újrafényelést a Technicolor laborjában végezték, amihez Cameron felkérte a film eredeti operatőrét, az immár 80 esztendős Adam Greenberget is. Az 1991-ben forradalminak számító és a mai napig látványos digitális effekteket és CGI képsorokat a felújítás és 3D átalakítás során minőségromlás nélkül, közvetlenül a eredeti forrásfájlokból dolgozták fel az újbóli mozibemutatóhoz. Érdekesség, hogy bár Cameron az eredeti filmhez nem tervezett semmilyen módon hozzányúlni, néhány jelenethez végül mégis igénybe vett utólagos számítógépes korrekciót, hogy a film következetessége az utolsó képkociáig stimmeljen. Erre példa, amikor a John Connort üldöző kamion leugrat a hídról és az ütközés erejétől kiszakad a szélvédője, majd pár jelenettel később a T-1000-es újra kilöki az üveget.Az aprólékos munkálatok eredményeként a közönség a legújabb hollywoodi high-end 3D filmek színvonalán, a kritikusok egybahangzó véleménye alapján kitűnő képminőségben élvezheti az 1991-ben bemutatott, kultikussá vált alkotást. Cameron a berlini interjújában úgy fogalmazott, hogy az újbóli bemutató kapcsán ugyan kiemelt szerepe van a 3D-nek is, de legfontosabb mégiscsak az, hogy újra a mozitermekben, nagyvásznon látható a film, hiszen hiszen több generáció is csak lemezes kiadványokon vagy a tv képernyőjén láthatta a Terminator 2-t, ami korának legdrágább és legkockázatosabb befektetése, egyben legnagyon filmsikere lett, többek között a Legjobb vizuális és a Legjobb hang effektek Oscar-díjával ismerték el.

Szörnyen boldog Halloween
(Dia de Muertos)

mexikói családi animációs film, fantasy, 90 perc

Premier: 2019. október 24.

Salma sosem találkozott biológiai szüleivel, az egyetlen dolog, amit tud róluk, hogy még kisbaba korában elhagyták őt. A fiatal lány egész életét annak szentelte, hogy felkutassa családját, ám eddig nem járt sikerrel. Egy napon aztán felfedez egy különleges könyvet, amely részletesen mesél a város valamint a benne élő emberek történelméről. A könyv segítségével talán esélye nyílik felkutatni szüleit, így Salma elindul élete nagy kalandjára két barátjával, Jorgéval és Pedróval. Varázslatos útjuk során megnyílik előttük a holtak bámulatos és színkavalkádos világa, ahol különös lények lesznek segítségükre.

Jetikölyök
(Abominable)

amerikai-kínai animációs vígjáték, kalandfilm, 92 perc

Premier: 2019. október 24.

A Pearl Studio és a DreamWorks Animation közös produkciója nagyszabású, 3000 mérföldes utazásra viszi a közönséget Sanghaj utcáitól a lélegzetelállító havas himalájai tájakig. Amikor egy csintalan baráti társaság találkozik egy fiatal jetivel, kalandos felfedezőútra indulnak, hogy összehozzák a varázslatos teremtményt a családjával a föld legmagasabb pontján. A rendező Jill Culton (Nagyon vadon) a társrendező Todd Wilderman (Trollok, Croodék), a producer Suzanne Buirgy (Kung Fu Panda 2, Végre otthon!) az executive produced Tim Johnson (Túl a sövényen, Végre otthon!, Z, a hangya).

Lázadók
(Rebels)

francia vígjáték, 87 perc

Premier: 2019. október 24.

A néhai megyei szépségkirálynő, Sandra (Cécile de France) kénytelen elmenekülni erőszakos párja elől. Visszatér szülővárosába, Boulogne-sur-Merbe. 15 év telt el azóta, hogy hátrahagyta édesanyját és ezt a világot, ahol szinte megállt az idő. Pénze nincs, így a megélhetéshez muszáj munkát szereznie. A vidéki kisváros egyetlen lehetősége a helyi halfeldolgozó üzemben mutatkozik, így Sandra kénytelen-kelletlen, de elvállalja azt. Főnöke a munkahelyen intenzív molesztálásba kezd, a nő önmagát védi, a férfi véletlenül meghal. Két kolléganő siet Sandra segítségére, és egy halom pénzt találnak a halott férfi táskájában. Úgy döntenek, megosztják… És innen kezdetét veszi egy szürreálisan bonyolult élet! A kétszeres Cézár-, valamint berlini filmdíjas Cécile de France (Lakótársat keresünk-filmek, Magasfeszültség, Azután) és a még ennél is impozánsabb hazai és nemzetközi elismerésekkel rendelkező Yolande Moreau (Amélie csodálatos élete) mellett Audrey Lamy (Párizs) is főszerepet játszik Allan Mauduit legújabb egészestés filmjében, amely egyszerre mulattató, de olykor sokkoló is.

Az angyal
(El Angel)

argentin krimi, életrajzi dráma, 118 perc

Premier: 2019. október 24.

A tizenhét éves Carlos (Lorenzo Ferro) angyali arca és göndör fürtjei mögött egy morális gátlások nélküli szörnyeteg rejtőzik. Amikor összeáll az egyik osztálytársával, kétfős bandájuk sorra követi el az egyre súlyosabb bűncselekményeket, a gyilkosságoktól sem visszariadva, rettegésben tartva a ’70-es évek Buenos Airesét. A Pedro Almodóvar produceri közreműködésével készült Az angyal egyszerre megdöbbentő, stílusos és helyenként sokkolóan humoros film, amit hihetetlen, de igaz történet inspirált. Az akkori híradásokban „A halál angyalaként” rettegett Carlos immár 45 éve tölti életfogytig tartó börtönbüntetését. Rendező: Luis Ortega.

Halálod appja
(Countdown)

amerikai thriller, horror, 90 perc

Premier: 2019. október 24.

Akarod tudni, mennyid van hátra? Napjainkban szinte együtt élünk az okos telefonunkkal, appok követik nyomon a napirendünket, a fittségünket, a szerelmi életünket. Ha kijön egy új applikáció, arra mindenki egyből rákattan. De mi történik akkor, ha egy app azt is meg tudja mondani, mikor fogunk meghalni? Quinn (Elizabeth Lail) miután barátai unszolására letölti a népszerű Halálod appját, döbbenten látja, a telefonja kijelzője szerint már csak 2 napja van hátra. Miközben a visszaszámlálón peregnek a percek, és a rémült lány versenyt fut az idővel, hogy túlélje a számára kijelölt haláli határidőt, egy sötét alak is a nyomában liheg… De vajon Quinn ki tudja cselezni a végzetét? A web-sorozatokban járatos rendező, Justin Dec tökéletesen adagolja a feszültséget ebben a modern horror sztoriban, ami után kétszer is meggondolja magát a néző milyen új, őrült alkalmazás letöltésére kattintson rá. A visszaszámlálás elindítva…

Víz és cukor – Carlo Di Palma, az élet színei
(Water and Sugar Carlo Di Palma, The Colors Of Life)

olasz életrajzi film, dokumentumfilm, 90 perc

Premier: 2019. október 24.

A dokumentumfilm nem csak a legendás operatőr és rendező, Carlo Di Palma életrajza, de az olasz mozi legnagyobb pillanatait érintő, érzelmes utazás is egyben. A neorealista mesterek, Luchino Visconti, Vittorio De Sica, Roberto Rossellini munkáitól egészen Michelangelo Antonioni Nagyításán, vagy a Vörös sivatagon keresztül a Woody Allen nevével fémjelzett remekművekig. Anekdotákon, visszaemlékezéseken és véleményeken keresztül a világ filmművészetének jeles személyiségei Bernardo Bertolucci, Woody Allen, Wim Wenders, Volker Schlondorf és Ken Loach kísérnek el bennünket erre a lenyűgöző utazásra, amelyet a világ filmgyártásában mindig is meghatározó szerepet játszó olasz mozi képei és színei foglalnak keretbe, a kortárs mozgókép zsenije, Woody Allen filmjeivel egyetemben.

0 hozzászólás

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás