Nézzük milyen premier filmek várnak ránk január 10-től a mozikban:

Ralph lezúzza a netet
(Ralph Breaks the Internet: Wreck-It Ralph 2)

amerikai családi animációs film, kalandfilm, vígjáték, 112 perc

Premier: 2019. január 10.

A Rontó Ralph folytatásában hátrahagyjuk a játéktermet, hogy felfedezzünk egy ismeretlen, végeláthatatlan és izgalmakkal teli világot: az internetet – amit Ralph talán nem ront el teljesen. A videojátékok bajkeverője, Ralph, és a szintén kívülálló Vanellope von Cukk kockázatos utazásra indulnak a világhálóra, hogy kerítsenek egy pótalkatrészt Vanellope játékához, a Sugar Rushhoz. Ez a hely azonban cseppet sem olyan lesz, mint amire számítanak…

A csempész
(The Mule)

amerikai misztikus film, krimi-dráma, 116 perc

Premier: 2019. január 10.

Earl (Clint Eastwood) nincs jó passzban. Elmúlt 80, nincs pénze, magányos és csődeljárás folyik ellene. Egészen természetes, hogy amikor valaki munkát ajánl neki, vállalja. Hiszen csak vezetnie kell – csak éppen az egyik mexikói kartell használja drogfutárnak. De teljesíti a feladatát, és mert gyors, pontos, ráadásul minden gyanún felül áll, újabb és újabb fuvarokat bíznak rá. Az üzlet egyre jobban megy… Csakhogy a kábítószer-elleni osztály zsarujának, Colin Batesnek (Bradley Cooper) feltűnik, hogy új szállító került a rendszerbe, és a nyomába ered. A csempész viszont szeretné rendbe hozni az életét, mielőtt a zsaruk vagy a kartell emberei utolérnék. A 2009-es hatalmas siker, a Gran Torino óta ez első alkalom, hogy a legendás Eastwood egyszerre rendez és játszik: ráadásul új thrillerében fantasztikus szereplőgárda segíti.

Egy kutya hazatér
(A Dog’s Way Home)

amerikai családi animációs film, komédia, 90 perc

Premier: 2019. január 10.

Mit tehet egy kutya, ha messzire kerül otthonról? Vágyakozik a gazdája után. És mit tesz egy olyan különleges, játékos kedvű, és makacs négylábú, mint Bella? Elindul. Hegyen-völgyön, havon és vadonon keresztülvágva, dacolva vadállatokkal, lavinával és ami a legveszélyesebb, az útjába akadó emberekkel keresi az otthonát, valamint a legjobb barátját, Lucast, meg az ő különleges családját.Bella több mint 600 kilométert tesz meg. Szerez barátokat, és néha menekülnie kell. Egypárszor megetetik, máskor az életéért küzd… de csak egy cél lebeg a szeme előtt: a hazatérés. Az Egy kutya négy élete című sikerkönyv írójának új regényéből készült film is ugyanazt a témát ünnepli: kutya és ember mindennél erősebb barátságát.

Tranzit
(Transit)

német-francia dráma, 101 perc

Premier: 2019. január 10.

A náci megszállás idején egy férfi kétségbeesetten próbálja Franciaországot elhagyni és Amerikába jutni. Terve végrehajtásához egy halott ember identitását veszi fel, akinek a dokumentumai a birtokába kerülnek. Miközben Marseille-ből próbálja tranzitvízummal elhagyni Európát, találkozik egy fiatal nővel, aki kétségbeesetten kutatja eltűnt férjét. Azt a férfit, akinek a személyazonosságát felvette. A Tranzit Anna Seghers azonos című, 1944-ben írt regényének adaptációja. A rendező-forgatókönyvíró Christian Petzold 2012-ben Barbara című filmjéért a legjobb rendező díját kapta az ‘A’ kategóriás Berlini Nemzetközi Filmfesztiválon. Petzold filmjének története a második világháborúban játszódik, de szokatlan anakronizmussal mindezt kortárs környezetben ábrázolja. A Tranzit világpremierje az ‘A’ kategóriás Berlini Nemzetközi Filmfesztivál versenyprogramjában volt. A film főszereplője, Franz Rogowski mások mellett az Ezüst Medve-díjas Victoriában szerepelt, Paula Beer a Frantz című, díjnyertes Francois Ozon-film főszereplője volt.

Bolti tolvajok
(Manbiki kazoku / Shoplifters)

japán krimi-dráma, 121 perc

Premier: 2019. január 10.

Oszamu és a fia egy bolti lopás után összetalálkozik egy kislánnyal a dermesztő téli hidegben. Hazaviszik magukkal, és vacsorát adnak neki. Bár elsőre nem tűnik lelkesnek, egy idő után Oszamu felesége is beleegyezik abba, hogy befogadják a gyereket. A család pitiáner lopásokból próbál megélni, de így is a nyomor szélén tengődnek. Ennek ellenére boldognak tűnnek – mindaddig, míg egy váratlan esemény súlyos titkokat nem hoz a felszínre. Az őket összekötő szálak pattanásig feszülnek…

Madeline a mélyben
(Madeline’s Madeline)

amerikai dráma, 93 perc

Premier: 2019. január 10.

A New Jersey-i tinédzser, Madeline (Helena Howard) lelkes tagja egy jónevű, progresszív kísérleti színházi társulatnak. Édesanyja szemében Madeline egy védtelen, mentálisan sérült teremtmény, akinek állandó felügyeletre és kezelésre van szüksége, ezért aggódva figyeli, hogy lánya egyre fontosabb szerepet kap a csapat munkájában. Amikor a társulat karizmatikus vezetője, Evangeline a lány tehetségétől megbűvölve arra ösztönzi Madeline-t, hogy szője bele problémás múltját és gazdag belső világát a kollektív alkotói folyamatba, a valóság és a performansz közti határvonal kezd elmosódni, meglepő és destruktív fordulatokat véve a biztonságos próbák teréből a valóságba. De mi is a valóság? Josephine Decker kompromisszumoktól mentes drámája a Sundance Filmfesztiválon debütált, ahol lenyűgözte a kritikusokat eredetiségével, bátorságával, és a főbb szerepeket alakító Molly Parker (Kártyavár, Deadwood), Miranda July (Én, te és mindenki, akit ismerünk) és a címszereplő Helena Howard átütő játékával. 

Sellők és rinocéroszok

magyar animációs film, 15 perc, 2017

Premier: 2019. január 10.

Különös dolgok történnek egy tengerparti motelben. Egy nagymama sellő farokkal pancsol a kádban, a szomszéd nő erotikus táncot lejt az ablakban, a halárus néni beleharap egy hal nyalókába miközben egy összetört szívű apuka rinocéroszként száguld az erdőben. A 8 éves Tilda életének szereplői furcsa,esendő, szeretetre éhes emberek,akik a kislány képzeletében szürreális vízióként jelennek meg, emlékképekből és egymásból alakulva, transzformálódva. Vágy és bánat, jelen és múlt, a szeretet és a kapcsolódás konstans hiánya keretezi a filmet. A Sellők és Rinocéroszok Christian Petzold Tranzit című játékfilmjének kísérőfilmjeként kerül a magyar mozikba. Viktória Traub rendező, forgatókönyvíró és operatőr a MOME-n végzett animációs rendező szakon 2008-ban. Számos sikeres rövidfilm után (Vastojás, Eső) legújabb animációjával, a Sellők és Rinocéroszokkal több tucat fesztiválon szerepelt világszerte, és számos elismerést gyűjtött be. A Sellők és Rinocéroszok többek között a világ legnagyobb presztízsű animációs filmfesztiválján, Annecy-ban szerepelt a rövidfilmes versenyprogramban, ahova 3000 animáció közül válogatták be a 46 filmes programba. Annecy mellett olyan nemzetközi fesztiválokon nyerte el a legjobb rövidfilmnek járó díjat, mint a mexikói Veracruz Rövidfilm Fesztivál, a 7. Bangalore Rövidfilm Fesztivál, A Wiesbadeni Exground Film Festival, valamint a California Women’s Festival. A Sellők és Rinocéroszok az egyik legnagyobb sikere a magyar animációs szakmának 2018-ban.

A 64-es betegnapló
(Journal 64)

dán-német misztikus thriller, krimi, 119 perc

Premier: 2019. január 10.

Munkások egy lakás falának bontása során szörnyű felfedezést tesznek: egy titkos szobában három mumifikálódott holttestre találnak. Az ügyet a Q-ügyosztály nyomozói, Carl Mørck és Assad kapják. Hamarosan rájönnek, hogy a szálak Sprogø szigetére vezetnek. A sziget hírhedt kórházában egykor nőket sterilizáltak, gyakran erőszakkal. Az egykori rémségek azonban nemcsak a három holttesttel vannak összefüggésben, a nyomozás további sötét titkokra is fényt derít. Mørck és Assad az egyik legnagyobb kihívásukkal néznek szembe, amikor az ügy végére próbálnak járni.A 64-es betegnapló Jussi Adler-Olsen világhírű bestsellerének adaptációja. A film a Magyarországon is nagy sikerrel bemutatott Nyomtalanul, Fácángyilkosok és Palackposta után a dán író Q-ügyosztály szériájának negyedik moziadaptációja, amelynek forgatókönyvírója ezúttal is Nikolaj Arcel. Arcel a világsikert aratott A tetovált lány forgatókönyvírójaként, valamint az Oscar- és Golden Globe-jelölt Egy veszedelmes viszony című film rendezőjeként vált világszerte ismertté. A film főszereplői a nyomozópárost alakító Nikolaj Lie Kaas (Zöld hentesek, Ádám almái, Nyomtalanul, Fácángyilkosok, Palackposta, Férfiak és csirkék, 44. gyermek) és Fares Fares (Védhetetlen, Nyomtalanul, Fácángyilkosok, Palackposta, 44. gyermek, Zsivány Egyes: Egy Star Wars-történet, A kairói történet). A 64-es betegnapló minden idők legnagyobb bevételét elért dán mozibemutatója lett hazájában, s egyöntetű vélemények szerint a sorozat legjobb darabja is egyben.

0 hozzászólás

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás