Oldal kiválasztása

Sunken Engine – Korai Hozzáférés betekintő

Sunken Engine – Korai Hozzáférés betekintő

A Sunken Engine nyomasztó, ködbe burkolt világába dob minket, egy különös, Lovecraft ihlette hajó szerelő szimulátor körítéssel, melyet a Two Nomads Studio és a PlayWay S.A. indított útjára.
A játék kezdetén egy elhagyatott hajó javító műhelyt öröklünk meg apánktól, mely egy távoli, ködös szigeten található, ahol az állandó köd mellett a hullámok morajlása alatt egy megmagyarázhatatlan, ősi titok ébredezik. A dokkba érkező hajók nemcsak rozsdát és karcolásokat hordoznak magukon, hanem titkokat, suttogásokat és ügyfeleket, akik túlságosan sokat tudnak.

A feladat elsőre egyszerűnek tűnik: meg kell javítanunk a hajókat és elégedetten tova engedni a vásárlóinkat, miközben megpróbáljuk megőrizni a saját józan eszünk. Ám hamar kiderül, hogy ezek a hajók többek egyszerű javítandó fém halmok: valami lappang bennük, ami nem e világból való. Minden egyes csavarral és lecsiszolt lemezzel egyre mélyebbre ereszkedünk a tenger mélyén lakó őrületbe.

A Sunken Engine a szimulációs játékok ismerős szerkezetét ötvözi a kozmikus horror lassan kibomló rémálmával. A hajójavítás gazdasági és logisztikai kihívásait fokozatosan átszövi egy történet az örökségről, a túlélésről és az ősi borzalmakról, amelyek a hullámok mélyén lapulnak.

A játékmenet alapja a hajók javítása, a vállalkozás fenntartása és a vendégek kiszolgálása, a frissességet pedig úgy tartja fenn a játék, hogy minden munkával új veszélyek érkeznek a műhelybe. A műhelyben különös események történnek, melyek egyre komolyabbak lesznek: suttogások a sötétből, torz árnyékok a víztükörben, tárgyak, amik nem ott vannak, ahol hagytuk őket. A játékmenet eközben nem csak az eszközeink és szerelési tudásunk teszi próbára, hanem a józan eszünk is: a mentális stabilitás megőrzése éppolyan fontos, mint a pontos hegesztés vagy a pontos könyvelés.

A gazdasági rendszer erkölcsi döntésekkel fűszerezett: roncsokból mentett alkatrészeket adhatunk el, de minden javításhoz szükséges új alkatrésznek is ára van. A világ zárt és nyomasztó az erőforrás kevés, a téboly esélye viszont nagy.

Ahogy egyre jobbak leszünk a szerelésben és egyre jobban fejlesztjük a műhelyt, új engedélyeket és szerszámokat szerezhetünk meg, amelyek lehetővé teszik, hogy egyre nagyobb, bonyolultabb hajókon dolgozzunk. A műhely emellett még testre is szabható: gépeink fejlesztése mellett még díszíthetők is, egy minimális személyességet adva a sötét környezetben a második otthonunknak.

A Lovecrafti hatás itt nem hirtelen, olcsó ijesztgetésekben, hanem fokozatosan épülő rettegésben nyilvánul meg. A magány, a szigeten suttogó hangok, a tenger mélyéről figyelő ismeretlen erők lassan beivódnak a műhelybe és egyre többet kapjuk majd magunkat azon, hogy a hátunk mögé figyelünk. Ezek mellett munka közben megpróbáljuk kibogozni apánk halálának körülményeit és az elátkozott hajógyár múltját.

A Sunken Engine az egyik legérdekesebb Lovecraft inspirálta indie horror szimuláció az utóbbi években, mely egy projekten belül ötvözi a vállalkozásmenedzsmentet, pszichológiai horrort és narratív mélységet egy lassan fojtogató élménnyé. Minden hajó, amit kijavítunk egy új történetet mesél, minden döntésünk nyomot hagy, és a rettegés sosem enged el igazán.

Translate »