Oldal kiválasztása

Mount & Blade II: Bannerlord: War Sails – kiegészítő betekintő

Mount & Blade II: Bannerlord: War Sails – kiegészítő betekintő

A Mount & Blade II: Bannerlord fejlesztési ciklusai legendásan hosszúak és átláthatatlanok, de egy dolgot nem lehet elvitatni a TaleWorldstől: amikor végre pénzért kínálnak valamit, az szinte mindig nagyszabású. A fizetős kiegészítők ritkán érkeznek, ám cserébe rendre úgy hatnak, mintha egy teljesen új játékot illesztenének a meglévőhöz, új rendeszerekkel kiegészítve azt. Most, hosszú idő után végre eljutottunk oda, amire a játék rajongói évek óta vártak: a War Sails végre behozza a tengeri harcot, a kalózkodást és minden vele járó, tengeri vizekben elképzelhető kaotikus eseményt.

A kérdés persze azonnal adja magát. A Bannerlord már szárazföldön sem a kifinomultság és a letisztultság mintapéldánya. Néha ügyetlen, többször kaotikus, máskor egyszerűen kiszámíthatatlan. És most mindezt összefogjuk, hajókra ültetjük, és kiküldjük a nyílt tengerre. Szűk fedélzeteken zajló közelharccal, tüzérséggel, ütközésfizikával, miközben minden folyamatosan billeg a hullámzáson, a szél pedig szeszélyesen beleszól minden manőverbe. A katonák köteleken másznak fel és le a hajók fedélzetén, illetve csáklyákat dobálva két hajó között is, miközben az ellenfél próbálja őket levágni a hajójukról. Első hallásra ez egy fejlesztői rémálomnak tűnhet, ami tekintve a játék alapvető janky mechanikáit, nem biztos, hogy bizalommal töltené el az egyszeri játékost.

És igen, vannak problémái a kiegészítőnek, amik ezt a nézőpontot támogatják is, mint a gép által vezérelt ellenségek meglepően ügyetlenül kezelik a hajókra szerelt ágyúkat. Ezen felül előfordul, hogy a vízbe esett tengerészek, de még a süllyedő hajók is nem a víz mélyére tartanak, hanem felfelé kezdenek el „süllyedni”.

De mindezen pillanatok a Bannerlord alapjátékában is a játékmenet minden percében előfordulnak. A War Sails egyáltalán nem hibátlan, ám maga az alapjáték sem épp a tökéletesség mintapéldája, így, mivel a játék során nem találkoztam olyan hibával, ami akadályozta volna az előre haladásom, vagy elvett volna az élményből, így ezt egyáltalán nem tudom felróni neki. Főleg az alapjáték alatt szerzett tapasztalatok alapján.

A panasz részén túljutva, ki kell jelentenem, hogy a kiegészítő kimondottan szórakoztató és látványos lett (a korábbiakban említett jank ellenére is). A tengeri harc integrálása sokkal stabilabban működik, mint azt az ember előre várná. A hajók többnyire engedelmeskednek a parancsainknak, és úgy mozognak, ahogy azt elvárná az ember. A legénység általában gond nélkül végrehajtja a kiadott parancsaink, és ritkán fordul elő, hogy problémába ütköznének.

A világtérképet a kiegészítő fogadására átalakították ugyan, hogy a hajók számára is logikus kialakítású legyen, de akad pár logikátlanság benne. Egyes folyók hajózhatók, mások nem, pedig a méretükből fakadóan logikus lenne, illetve akadnak városok, amelyek hajózható vizek partján fekszenek, mégsincs kikötőjük. A hajótípusok fejlődése lineáris, így a mozgékonyabb hajók gyakorlatilag semmilyen előnyt nem élveznek a nagyobb monstrumokkal szemben, a szintkülönbség miatt szinte legyőzhetetlennek tűnnek.

A War Sails által behozott tengeri tartalom bővítése azonban a továbbiakban a fejlesztők mellett a modder közösség terhe is lesz. Ha csak az alapjáték modjait megnézzük, valószínűleg legalább 4-5 évnyi új tartalmat várhatunk. Már most számos apró problémát orvosoltak közösség szorgos tagjai, és a kiegészítő remekül együttműködik olyan, amúgy alapjátékhoz szánt modokkal, mint a Diplomacy.

Translate »