Oldal kiválasztása

Killing Floor 2 – Játékteszt

Killing Floor 2 – Játékteszt
4 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Ami egykor UT2004 modként indult, az 2009-ben a Tripwire Interactive jóvoltából teljes értékű játékká nőtte ki magát. 2015-ben Early Access címként megjelent a folytatás, és idén novemberben megjelent a teljes kiadás is. Nézzük mi változott!

Szinte már megszámolni sem tudjuk hány kooperatív zombi túlélő játék van a piacon, de a Killing Floor mégis nagy hírnévre tett szert. Nagyon szimpla játék: csapatban kell túlélni a hullámokban érkező zombikat. Ennek ellenére mégis nagy taktikai mélység van a játékban. Először is a játékosok számára rendelkezésre álló perk rendszer, ami lényegében a class rendszer. Ezen felül egy vásárlási rendszer is található benne, ami körülbelül annyira meghatározó, mint a MOBA-k esetében. Az erősségét a játéknak pont ez a kettősség adja: nagyon egyszerűen bele lehet kezdeni, de ha komolyabb kihívásokat szeretnénk, arra is meg van a lehetőségünk.

Kezdjük először a perk rendszerrel. Jelenleg 10 különböző perk található a játékban: Berserker, Commando, Support, Field Medic, Demolitionist, Firebug, Gunslinger, Sharpshooter, Survivalist és a SWAT. Amennyiben először kezdünk bele a túlélésbe, akkor az első 4-5 óra játékidőben azt érezhetjük, hogy mindegy mit csinálunk, jók vagyunk. Viszont ez főként az 5. szint elérése után rohamosan kezd megváltozni. Minden 5. szintnél kapunk két választási lehetőséget, amivel erősíthetjük az adott perkünket. Ezek mindegyik perk esetében más képességeiket erősítik meg, így egyre jobban a perk által meghatározott szerepre terelik a játékost. Komolyabb nehézségi szinteken már nagyon fontos a roleunknak megfelelő játékstílus használata. Természetesen minden perknek meg van a maga erőssége és gyengesége. Ha a legmagasabb nehézségi fokozatokat is meg szeretnénk hódítani, ajánlatos a hivatalos wikipédia oldalukat átolvasni, és az alapján összetenni a számunkra ideális csapatot.

A másik nagyon fontos aspektusa a játéknak a vásárlás és a pénz, vagy ahogy a játék nevezi „dosh” kezelése.  Minden megölt zombi, vagy játék béli nevén Zed növeli a pénztárcánkat, amit a körök végén elkölthetünk az árusnál. Fontos megterveznünk, hogy mire van szükségünk, és mit engedhetünk meg magunknak, mert egy rosszul megtervezett vásárlás a halálunkhoz, és rosszabb estben az egész runnak az elbukásához vezethet. Amennyiben sikerült jobban megszedjük magunkat egy körben, vagy szeretnénk felzárkóztatni egy kicsit a bénább csapattársunkat, akkor saját kasszánkból dobhatunk át a másik játékosnak egy kis költőpénzt. Szó szerint dobhatjuk, ugyanis rendesen lemodellezett pénzt dobunk el a játékban. Ezzel párszor akadt probléma, hogy például nem figyelt oda a kolléga, és olyan helyre dobta be a pénzét, ahova nem tudott a csapat hozzáférni, így kvázi „kiszórta az ablakon” a pénzt. A másik fontos dolog, hogy lényegében akármelyik perk fegyverét meg tudjuk venni, és használni, de nem ajánlatos, kivéve akkor, ha a kezdeti szinteken akarunk szórakozni egy kicsit és kipróbálni ezt-azt.

A játék alapjában véve a Survival játékmódra épül, ami az átlag játékosok túlélnek hordákban érkező zombikat. Ezen felül a második rész behozott egy Versus Survival módot is, ami egy max 12 fős PvP játékmód. Túlélők szintén védekeznek a Zed hordák ellen, és az ellenséges oldalon lévő játékosok véletlenszerűen egy-egy zombi irányítását kapják meg, és próbálják megölni az összes Túlélőt. Elég sokan szidják ezt a módot, mert túlságosan erősek a Túlélők képességei. Teljes mértékben igazat kell adjak az embereknek, mert valóban hatalmas különbség van a két oldal közt, főként azért, mert eddig egy kooperatív fókuszú játék volt, és a túlélésre volt kihegyezve a játékmenet. Jelenleg egy elégedettségi kérdőíven próbálják kikérni a játékosok véleményét, és az alapján kezdik el a PvP mód balanszának kialakítását, de szerintem aki Killing Floor-t szeretne játszani, az nem a versus módot fogja használni.

A játékban jelenleg 12 official map található, de lényegében végtelen a játszható mapok száma. A Steam Műhely integrációjának segítségével egy kattintással letölthetjük mások kreációit, vagy a Killing Floor 2 SDK segítségével relatív egyszerűen elkészíthetjük saját pályáinkat. A Workshopból fegyver skineket is könnyedén letölthetünk, amivel még egyedibbé tehetjük a játékot, mindezt teljesen ingyen.

A játék zenéi az szerintem minden metalhead álma. Tökéletesen illik a zombi gyilkoláshoz, és a Zed time nyújtotta időlassítás közben gitár riffekre szétlőni zombik fejeit rengeteget tesz a játék élvezeti értékéhez. 25 zúzós számból áll az OST, amit a Digital Deluxe csomaghoz mellékelnek.

Összességében a Killing Floor vette az alap játék elemeit, és szinte minden téren javított rajta. Jobb grafika és fizika, fejlettebb fegyver animációk és nagyon jó lövés hangok, műhely integráció és a perkek balanszolása mind meglátszik a játékon. Úgy tűnik tényleg aktív munkával telt az Early Accessben töltött idő, és ez végül egy tökéletesebb terméket eredményezett. Mindenkinek tudom ajánlani, aki szeret a barátaival csapatban játszani, vagy csak szimplán szeret zombikat kaszabolni. Az alacsony árazása miatt a szűkebb pénztárcáknak is egy baráti választás. Egy picit azért elrettentő a manapság nagyon divatos drop rendszer ládikákkal és kulcsokkal, ami itt is megjelent. Nem is értem miért használná valaki ezeket, mikor gond nélkül beállíthatunk akármilyen skint a fegyvereknek INGYEN…

Értékelés: 9/10

Hozzászólások

Translate »