Oldal kiválasztása

Bravely Second: End Layer – Játékteszt

Bravely Second: End Layer – Játékteszt
8 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Bravely Default sikerét képes a Sqaure Enix ismét elérni a folytatással? Ha röviden kellene válaszolnom, akkor… nem mondanék semmit. Ezt hosszabban kell kifejteni.

A Bravely Default egy hatalmas meglepetés volt mindenki számára, sőt a Square Enixet is meglepte, hogy egy igazán hardcore JRPG képes ilyen eladásokat produkálni 3DS-en. Nem csak az eladások voltak szépek, hanem a kritikák is imádták, innentől nem volt kérdés, hogy érkezik a folytatás. De képes felvenni a versenyt az első résszel? Igen, nagyon is!

A történet leírásával meglehetősen bajba vagyok, mert sokat nem szeretnék leírni a spoilerek miatt, mert már a játék elején érdekes események következnek be, de megpróbálkozok egy kis felvezetéssel. Az első részhez képest bőven ugrunk az időben. Ágnest pápaként kezelik az események után, hogy sikeresen legyőzték a veszedelmet, bár nehézségek voltak: elárulta őket egy fontos barát. Egy bajtárs odaveszett (vajon örökre?), de a győzelmeknek mindig ára van. Most egy új ellenfél jelent, meg aki elragadja Ágnest és védelmezőit legyőzi. Viszont Yew Geneolgia nem retten vissza semmitől, elindul egy lehetetlen küldetésre. Ahogy lenni szokott társai is lesznek útja során, akik segíteni fognak neki, vagy éppen akadályozni. Innentől nem is részletezném tovább.

A történet kellően csavaros, mindenki személysége érdekes. Biztosan találni fogunk legalább egy szerethető karaktert. Ahogy haladunk előre, úgy fejlődnek. Sikerült ismét egy kiemelkedő JRPG történetet alkotniuk. Itt már tehetünk is egy pipát, jelezve, hogy hozza az első rész színvonalát.

Látványban nem kell csodát várni, sokat nem fejlődött az elődhöz képest, de nem is kellet. Sima 2D-ben is szépek a helyszínek, 3D-ben pedig még jobban kiemelkedik, és hosszú távon sem fárasztja le a szemet, bár aki elsőre 3DS-et használ, annak zavaróak lesznek a zsúfoltabb környezetek 3D-ben. A karakterek a szokásos elnagyoltabb részleteket kapták, de vannak átvezetők, ahol sokkal részletesebben ki vannak dolgozva.

Akkor térjünk át a játék lényegesebb részére, a játékmenetre. Melyik az a játék, amitől a Square Enix igazi hírnevet szerzett? Igen, köszönöm a választ: Final Fantasy. Aki bármelyik részévvel játszott nem fog kétségbe esni, mert külső térképeken ugyanúgy kapunk egy hatalmas karaktert egy minimalista térképen, és bármikor ránk támadhat valami (mondjuk ez a régi Final Fantasy részekre volt jellemző). Innentől kezdődik a körökre osztott harc, amibe bevezettek pár új mechanikát, amitől még érdekesebb és taktikusabb lett az egész.

Inkább nevesítsük őket:

  • Első, amivel megismerkedünk az a Brave and Default: Így aktiválhatunk támadás pontokat, összesen négyet, amiket okosan kell felhasználni, mert bizony ezek után négy körből kimaradunk. Karakterenként állíthatjuk be hányat szeretnék használni. Természetesen nem kötelező használni ezt, de rizikósabb helyzetekben életet ment.
  • Második, és ez teljesen új a játékban, az a Bravely Second. Ha a START gomb megnyomásával megállíthatjuk az időt és aktiváljuk, akkor minden támadásunknak kritikus lesz a sebzése. Persze ennek is ára van: SP pontba kerül, amik 8 óránként töltődnek vissza, és maximum 3 lehet belőle, így meg kell gondolni, hogy mikor használjuk.

A szakma rendszer is meg van a játékban, amit annyira imádnak a Square Enixnél. Bármilyen karakter bármelyik szakmát megtanulhatja, így különleges képességeket kap, és kinézete, valamint felszerelései is megváltoznak. Emellett egyéb képességeket is tanulhat, így hibrid kasztok jönnek létre, amik újabb taktikai lehetőségeket adnak.

Még mindig maradnék a játékmechanikáknál, ahol kiemelném az ellenfeleket, akiknek vannak gyengepontjaik, és ezeket érdemes kivizsgálni, mert a keményebb harcoknál jó, ha tudjuk mivel érdemes rájuk támadni, valamint csak kivizsgálásnál láthatjuk az életerejüket.

A hangok, zenéknél szerintem nem kell semmit mondanom, aki játszott már JRPG-vel az tudja, hogy kiemelkedőek, és akár egy csöndes estén is elhallgatjuk a zenéiket.

Szerintem a fentebbi sorokból mindenki rájött, hogy sikerült a Square Enixnek ismét egy olyan játék adni 3DS-re, amit imádni fognak az emberek. Minden tekintetben hozza az előd szintjét néhol hozzá is tesz, de nem voltak nagyra vágyóak. Bátran ajánlom a játékot minden 3DS tulajdonosnak, akik egy hosszú és izgalmas játékra vágynak.

Értékelés: 9,5/10

Translate »