Oldal kiválasztása

Warface – Bétateszt

Warface – Bétateszt
11 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Szemügyre vettük a Crytek új, ingyenes alapokon nyugvó akciójátékát, a bétatesztelés alatt álló Warface-t.

A Crytek jövőbeni tervezett fejlesztési irányát képviseli a Warface. Mint ismeretes, hiszen elég gyakran hangoztatták már, át szeretnének állni az ingyenes, azaz F2P-játékok gyártására. A Warface már egy ideje nagy sikert arat Oroszországban, és végre a fejlesztők elszánták magukat arra, hogy eljuttassák Európába és Amerikába is. Ugyan jelenleg még csak a zárt béta fázisánál tartunk, ám bárki jelentkezhet a tesztelők közé.

A játék felépítése nem sokban különbözik egy megszokott FPS-től. Talán az egyik érdekesség az, hogy lényegében minden a böngészőből fut, itt érhető el a menü, ezen keresztül vásárolhatsz fegyvereket, választhatod ki a kívánt szervert, és amikor becsatlakozol egy játékba, akkor vált teljes képernyőre a Warface, és már mehet is a harc. Kétféle játékmód érhető el: a Co-op keretein belül hatan küzdhetünk egymást segítve és a gépi ellenfelek rengetegén átverekedve magunkat. Két pályát érhetünk el, amelyek közül az egyiken mindenkit likvidálnunk kell, aki csak szembekerül velünk, a végén pedig egy helikopterrel kell elrepülnünk, míg a másik pályán már egy küldetést is kapunk, aminek teljesítéséhez szükség lesz a csapatmunkára. Pl.: lezuhant a helikopterünk, és amíg meg nem érkezik egy másik, ami kimenekít minket, addig a hullámokban ránk törő ellenfelek elintézése a célunk. De előfordulhat az is, hogy egy hatalmas mechát kapunk ellenfélnek, amivel már meggyűlhet a bajunk.

A másik játékmód a Versus, amin belül klasszikusabb játékokat próbálhatjuk ki. Van itt bombaletevős, mindenki-mindenki elleni harc vagy csapatalapú öldöklés. A pályák hangulata és tervezése nagyban hasonlít a CoD 4-re, ami nem feltétlenül jelent negatívumot, hiszen a pályatervezés jól sikerült, és minden több oldalról is megközelíthető.

A játékban négy kaszt közül választhatunk. A Rifleman (Assault) inkább a nehezebb gépfegyvereket kezeli, töltényt osztogat. A Medic egy shotgunnal szeret harcolni, és gyógyít, valamint feltámasztja az elesett katonákat. Az Engineer kisebb gépfegyvereket használ, valamint a páncélt adja a csapattársaknak. A Sniper pedig a távolból támogatja a csapatot. Mind a négy kaszt nagyon fontos a ko-operatív küldetések sikeréhez, de sajnos a Versus módnál már nem ez a helyzet. Itt nem foglalkoznak egymással az emberek, pedig ha ugyanez a bajtársiasság itt is kialakulna, akkor nagyon hangulatos és jó meccsek születhetnének. A meccsek erről még akcióval vannak tele, pörgősek, és nagyon sok dologra oda kell figyelni ahhoz, hogy sikeresek legyünk.

A játék F2P, és ahogy az szokott lenni, nem kötelező költeni rá, mivel ha folyamatosan játszunk, kapjuk a játékbeli pénzt, amiből tudunk fegyvereket vagy ruhákat vásárolni. Természetesen a valódi pénz révén előnyhöz juthatunk, hiszen könnyebben tudunk fejlődni és felruházni karaktereinket.

:galeria:

Bármelyik módban is játszunk, még a csatlakozás előtt ki kell választanunk, hogy mit szeretnénk feloldani – fegyvert, ruhát vagy fegyverre szerelhető kiegészítőt? Ennek köszönhetően nem szinttől függően kapjuk az elérhető cuccokat, hanem mi magunk választhatjuk ki a fejlődési irányt.

A Warface casual játékosok számára is élvezetes játékélményt biztosít, hiszen a legtöbb küldetés 5-30 percig tart, ám aki pénzt is áldoz a játékra, vagy éppen komolyabban szeretné beleásni magát a játékba, annak érdemes ennél több időt szánnia a Warface-re, hiszen a lassabb fejlődés és az ideiglenes (6 órától egy hétig tartó) buffok inkább azoknak kedveznek, akik gyakrabban szállnak be a harcba. A profibb játékosoknak egyelőre a változatos tartalom hiányát tudjuk igazi negatívumként felhozni, hiszen ők elég hamar kiismerhetik az elérhető küldetéseket, amit követően könnyen unalomba is fulladhat a játék.

A Crytek egy nagyon jó alappal indul a F2P-piacon zajló versenyvben, és ha a többi játékuk is ilyen színvonalat képvisel majd, akkor nem lehet okunk a panaszra. Komolyabb hibákkal nem igazán találkoztunk a játékban, és bár apróbbak előfordulnak, de ezek nem olyan zavaróak. Egyelőre úgy látjuk, hogy a Crytek jó döntést hozott azzal, hogy áttér erre a játéktípusra, hiszen így még több ember számára okozhat feledhetetlen élményeket.

Aktuális fórumtémák

Eseménynaptár

Translate »