Oldal kiválasztása

Street Fighter x Tekken – Játékteszt

Street Fighter x Tekken – Játékteszt
9 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Namco Bandai és a Capcom összeeresztette ismert univerzumaik, a Street Fighter és a Tekken jól ismert szereplőit, hogy aztán a házasságból valami egészen izgalmas próbálkozás szülessen.

A Capcom és a Namco Bandai rizikós vállalkozásba kezdett, mikor megálmodták a Street Fighter és a Tekken keresztezéséből született cross-univerzumot. A jól ismert bunyósokat felvonultató játékban ugyanis merőben eltérő világok hősei feszülnek egymásnak. Nem csak a képességek, de a szabály- és harcrendszer se mutatnak rokonságot, a Capcom azonban nem vette félvállról a feladatot, így olyan alapokra helyezték a verekedős játék főbb elemeit, amelyekben egyaránt komfortosan érezheti magát a Tekkenből érkezett vendégszereplő, és a hazai pályán szereplő Street Fighter harcos is. Mindkét oldalról csak ismerős arcokat köszönthetünk, a Street Fighter x Tekkenben ugyanis harmincnyolc választható karakter közül választhatunk, köztünk olyan ismert szereplőkkel, mint Akuma, Ryu, Ken, Chun-Li, Rufus, Vega, Bison, Abel és Juri, Ogre, Jin, Asuka, Julia, King vagy Kum.

 

A játék a  TAG-alapú harcokra épít, vagyis minden egyes összecsapáskor négy, akár a két univerzumból is szabadon választható hősöket küldhetünk harcba, amelyek közül kettőt mindig lehetőségünk lesz irányítani. Köztük speciális támadáskor, vagy akár két támadás között tudunk váltani, ennek azonban komoly, mély taktikai szerepe lesz játék közben, ugyanis az összecsapások addig tartanak, míg a négy választott karakterből az egyiket ki nem üti az ellenfél. A Tag-rendszer mellett további újdonság, hogy ellentámadással megszakíthatóak a kombók, illetve a Tekken epizódokból jól ismert juggle (levegőben addig püfölöd az ellenfelet, ameddig csak tudod) lehetőség is előtérbe került, de a Capcom úgy oldotta meg az elemek beépítését, hogy ezekkel a Tekken karakterek egy percig sem jutnak előnyhöz, a Street Fighter hősök képességei ugyanis a lehető legjobban lettek hozzáillesztve az új rendszerhez.

 

A játékmódok terén se igazán lehet okunk panaszra, a történetet elmesélő Arcade mód, és a Training mód mellett kapunk egy masszív, komoly lehetőségeket kínáló online szekciót is, ahol visszatért a Spectator Mode, a mérkőzések rögzítésének lehetősége, de kapunk még hatfős szobákat, a Scramble módot, valamint egy olyan online TAG-rendszert, ahol minden karaktert egyetlen játékost testesít meg. A játékmenetet színesítő újdonságok között találjuk a Gem Systemet és a Pandora Mode-ot. Előbbinél három követ kap mindegyik bunyósunk, amelyek időlegesen, de felerősítik a karakterek valamely tulajdonságát. A Pandora Mode-ban is természetfeletti erőkhöz juthatunk, de csak akkor, ha életerőnk drasztikus szintre zuhan, így viszont lehetőségünk lesz megfordítani a harc állását.

 

A Street Fighter x Tekkenbe nehéz belekötni, ugyanis tényleg nagyítóval kell benne keresni a hibákat. A játék vizualitásáért felelős MT Framework már sokadik alkalommal bizonyítja, mennyire passzol a Capcom verekedős világához, a karakterek jól felismerhetőek, a helyszínek változatosak, az akció végig stabilan pörög, a speciális effektek láttán pedig egyik ámulatból kerülünk a másikba. A Capcom érezhetően óvatosan, de gondos odafigyeléssel nyúlt az általa kevésbé ismert Tekken univerzumhoz, s annak szereplőihez, a két világ ismerkedésének első lépése azonban vitathatatlanul szuperül sikerült.

 

Értékelés: 9/10

Hozzászólások

Translate »