Egy közel tizenöt éves múltra visszatekintő sorozat esetében óhatatlanul is szükség van a megújulásra, de vajon egy olyan klasszikus esetében, mint a Resident Evil, tényleg szükséges a drasztikus irányváltás?

A Resident Evil: Operation Racoon City-t készítő Slant Six csapata hálásnak közel sem nevezhető feladatra vállalkozott, hiszen egy olyan jól ismert univerzum koncepcióját kellett újragondolniuk, ami közel tizenöt esztendeje ugyanazzal a recepttel próbál meg szórakoztatni. Ugyan a Resident Evil ötödik részével egyértelműen akcióközpontúbb lett a sorozat, a Resident Evil: Operation Racoon City még ennél is tovább merészkedett, hisz személyében egy első ránézésre keményvonalas, akciódús, csapatalapú külső nézetű lövöldét köszönthetünk.

 

A játék cselekménye a Resident Evil 2 és a Resident Evil 3 története közé lett ágyazva, mi pedig meglepő módon az Umbrella különleges csapatának, az Umbrella Security Service-nek az egyik tagját fogjuk irányítani. Feladatunk az lesz, hogy az előző részek jól ismert helyszíneit megjárva vírusmintákat szerezzünk vissza, illetve megsemmisítsük azokat az iratokat, amelyek bizonyíthatják az Umbrella szerepét a kaotikus állapotok kialakulásában. Leírva érdekesnek és izgalmasnak hangzik, a készítők ugyanis próbáltak a nosztalgiafaktorral élni, s a már említett ismerős helyszínek és atmoszféra mellett igyekeztek olyan ellenfeleket felvonultatni, mint a Tyrantek, a Nemesis, a Hunterek vagy a Lickerök. A megvalósítás azonban minden elemében sántít, s egy olyan közepesnél is gyengébb játék képét festi le, amit minden bizonnyal az menthet meg a teljes bukástól, hogy Resident Evil névvel kerül a boltokba.

 

A töténetmesélés kimerül rövid eligazításokban, komolyabb átvezetők, vagy a sztorit érdemben előrelendítő cselekményvezetés nem igazán érhető tetten a kampány során. Ebből természetesen az is következik, hogy hősünk érdemi karakterfejlődést nem képes felmutatni, a vele való azonosulás pedig szinte a lehetetlen küldetések közé sorolandó. Megpróbáltatásaink azonban itt még nem érnek véget, az első pályák teljesítésével hamar fény derül a Resident Evil: Operation Racoon City-ben alkalmazott mesterséges intelligencia hiányára. A Slant Six játékában ilyen ugyanis csak nyomokban fedezhető fel. Az alapjáraton csapatközpontú lövöldében a csapattagok mindenfelé rohangálnak, sokszor olyan üres szobákba is, amiket már rég megtisztítottunk, és azzal se igazán foglalkoznak, hogy a pályákon elhelyezett csapdákat elkerüljék, arról pedig ne is álmodjunk, hogy fedezni fognak minket, vagy elhalálozásunk esetén feltámasztanak bennünket. Ugyanez a probléma igaz az ellenfelekre is, akik szintén össze-vissza rohangálnak, s olykor teljesen hidegen hagyja őket, hogy mi lennénk a célpontok.

 

Sajnos maga a lövöldözős élménye se lett makulátlan. Nem egy esetben előfordult, hogy egy teljes tárat bele kellett eresztenem egy Licker arcába, mire az végre kifeküdt, máskor azonban három jól irányzott lövés is megtette a hatását. Egyértelműen elbaltázott kivitelezés eredményeivel szembesülünk, ami ezzel a játék egy olyan központi elemét vágja haza, ami alapjaiban határozza meg  a gunplay-re kihegyezett shootereket. A Slant Six a problémákat tetézi egy beépített, automatikus fedezékrendszerrel, ami ugyanúgy működik, mint minden más építőkocka a Resident Evil: Operation Racoon City-ben: Leginkább sehogy! A rendszer legnagyobb problémája, hogy amint tereptárgyhoz érünk, automatikusan hozzásimul hősünk, még olyankor is, amikor mi azt nagyon nem szeretnék, és az sem minden esetben tisztázott, hogy mi is minősül biztonságot nyújtó fedezéknek.

 

A játék megmentésére természetesen a multiplayer mód siet, kevés sikerrel. Kapunk ugyan érdekes játékmódokat, egy nem túl eredeti, de működőképes fejlődési rendszert, ahol a megszerzett újdonságokat aztán a kampány során is felhasználhatjuk, de eközben megmaradtak ugyanazok a bosszantó hibák és hiányosságok, amelyek végigkísérték az szóló módot is, így nem sokat tud hozzátenni a játék szavatosságához az online szekció.

 

A Resident Evil: Operation Racoon City egyértelműen a sorozat egy elbaltázott zsákutcája, amiben nem csak a játékelemek, de a technológiai megvalósítás is értékelhetetlenül gyatrára sikeredett. Hiába az ötletes koncepció, ha a kivitelezés minden sebből vérzik, így pedig semmi se jogosítja fel arra az Operation Racoon City, hogy a Resident Evil nevet viselje, az ugyanis csak és kizárólag a vásárlók és rajongók megtévesztését szolgálja.

 

Értékelés: 4/10

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás