Oldal kiválasztása

Halo: Reach – Defiant Map Pack teszt

Halo: Reach – Defiant Map Pack teszt
13 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Múlt héten debütált a Halo: Reach második pályacsomagja, a három térképet is felvonultató Defiant Map Pack, amit igyekeztünk alaposan górcső alá venni, hiszen ez az első alkalom, hogy nem a Bungie állt a készítés munkálatai mögött.

Az első pályacsomag után múlt héten mutatkozott be a tavaly ősszel megjelent Halo: Reach második, három pályát felvonultató pakkja, a Defiant Map Pack, ami az első olyan anyag, amit a Halo franchise feletti bábáskodást megöröklő 343 Industries csapata készített. A fejlesztők azonban elképesztő hozzáértésről és gondoskodásról tettek tanúbizonyságot, a Defiant Map Pack három térképe ugyanis amellett, hogy új színt és komoly változatosságot hozott a Reach többjátékos módjának az életébe, a megvalósítás és kivitelezés tekintetében is pont azt a magas minőségi színvonalat éri el, amit anno a Bungie egyszer, nagyon régen felállított.

 

Mint említettem, a csomag három különböző pályát tartalmaz, melyek közül kettő kompetitív játékmódokban tehető próbára, míg az árván maradt harmadik térkép a Firefight módot bővíti ki. Mindez azt jelenti, hogy mostantól 18 pálya közül választhatnak azok, akik a különböző játékmódokat preferálják, illetve most már kilenc helyszín áll a Firefight mód kedvelőinek a rendelkezésére.

 

A Condemned például a Reach bolygó ostroma alatt játszódik, egy lebegő, keringő űrállomáson, ami méretét tekintve kicsinek mondható, így a szemtől szembeni összecsapások a jellemzőek rajta. A pálya tele van szórva folyósokkal, amik körkörösen vezetnek körbe, amit egyébként a pálya központja foglal keretbe, ahol a null gravitációnak köszönhetően hihetetlenül élvezetes összecsapások és helyzetek szemtanúi és részesei leszünk majd. A körkörös kialakításnak köszönhetően egyébként pazar látkép fogad minket, és kisebb üresjáratok alatt érdemes elmeredni a távolba, ugyanis miközben mi épp az űrállomáson vívjuk a kis csatánkat, remekül látható, ahogy a Covenantok ostromolják a Reach bolygót, melynek jelentős része már lángokban hever, miközben az űrben is élet-halál harc folyik. A Condemned remekül közvetíti a reménytelenség, az elkerülhetetlen végső pusztulás hangulatát.

 

A Highlands egy korábbi, titkos spartan kiképzőközponton játszódik, a Reach bolygón, ami méretét és karakterisztikáját tekintve teljesen eltér a Condemnedtől. A szűk terek itt teljesen megszűntek létezni, elképesztő méreteket ölt a térkép, ahol rengeteg búvóhely kínál fedezéket az önjelölt mesterlövészeknek. Az alapvetően szimmetrikus elrendezésű, CTF összecsapásokra kiváló pályán a járművekkel (Warthog, Ghost and Mongoose) való közlekedés is fontos szerepet játszik, ráadásul ha alaposan felfedezzük a sziklákkal tűzdelt helyszínt, akkor jó néhány alternatív útvonalat is találhatunk.

 

A Firefight módot kibővítő harmadik térkép, az Unearthed egy elhagyatott titánium bányában játszódik, ahol a folyamatosan özönlő Covenant hordákat kell visszaszorítanunk. A korábbi pályáktól való legnagyobb különbség itt az, hogy amíg korábban sűrűn éreztük, nem dolgozunk csapatban a többiekkel, addig az Unearthed kialakítása akaratlanul is rákényszeríti a csapattagokat, hogy együttműködjenek. A pálya szerkezete ugyanis úgy van felépítve, hogy középen találhatjuk a bányát, körülötte pedig hatalmas nyílt terepeket, ahol alapvetően a járműves összecsapásoké lesz a főszerep.

 

A Defiant Map Pack 800 MS pontos árcédulája csak elsőre hangzik soknak, a pénzünkért kapott tartalom azonban maximálisan kárpótolja  a vásárlót, így nemcsak fanatikus Halo rajongóknak érdemes beinvesztálni a pályacsomag megvásárlásába.

 

Értékelés: 9/10

Translate »