Oldal kiválasztása

Kinect – A teljesítmény növelhető

Kinect – A teljesítmény növelhető
13 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Egy kiszivárgott jelentés szerint a Microsoft Kinectjének teljesítménye nagymértékben növelhető lenne pusztán szoftveres frissítés útján is.

Milyen lenne, ha a Kinect követni tudná az ujjak mozgását is, továbbá nem csak a kar helyzetét lenne képes felismerni, de azt is, hogy esetlegesen milyen irányba fordul el? Egy mostanában napvilágot látott jelentés szerint mindez lehetséges, mégpedig egy firmware frissítés formájában.

 

A dolog maggyarázata abban áll, hogy a Kinect szenzora képesek lenne 35MB/s-os adatátvitelre is, de jelenleg 15MB/s-ra van korlátozva a rendszer. A határ oka az a felvetés – ami azért nem alaptalan – hogy egy időben több USB eszköz is csatlakozhat a konzolhoz, és így akartakák elkerülni a túlterhelést. Ez így indokoltnak is tűnik, de állítólag a Microsoft emberei már dolgoznak egy javításon, amely nagyobb adatátvitelt tesz majd lehetővé, továbbá a jelenlegi 320×240-es felbontást is szeretnék növelni 640×480-ra.

 

A Microsoft egyelőre nem kommentálta az értesüléseket, viszont Rich Leadbetter a Digital Foundry-tól elmondta, hogy a szoftveres teljesítménynövelés kivitelezhető, de akadnak bizonytalan pontok. Így például jelenleg nem tudják, ténylegesen mennyire érzékeny a Kinect szenzora, még ha magasabb felbontáson is üzemel majd, továbbá az ezáltal jelentősen megnövekedett adatmennyiség feldolgozása is több időt vehet igénybe, ami lassíthatja az egész rendszert.

Translate »